31 اردیبهشت, 1403 | May, 20, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بریتانیا دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین را غیرقانونی اعلام کرد

ناظر امور مالی بریتانیا (FCA) روز جمعه اعلام کرد که تمام دستگاه‌های خودپرداز کریپتو فعال در این کشور کار غیرقانونی انجام می‌دهند و به اپراتورها دستور داد که فوراً آنها را تعطیل کنند.

رگولاتور ارشد مالی بریتانیا گفت که اپراتورها باید از مقررات پولشویی بریتانیا پیروی کنند اما هیچ کدام این کار را نکرده‌اند. رگولاتور گفت: دستگاه‌های خودپرداز که به کاربران امکان تبدیل ارزهای دیجیتال به فیات و بالعکس را می‌دهند، دارای حداقل چک هستند و می‌توانند به عنوان ابزاری برای پولشویی استفاده شوند.

به طور خاص، رگولاتور از عدم احراز هویت مشتری (KYC) برای معاملات کوچک انتقاد کرد.

بر اساس داده‌های coinatmradar، در حال حاضر حدود ۷۰ دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال در بریتانیا فعال هستند.

FCA همیشه رویکرد محافظه‌کارانه ای را نسبت به ارزهای دیجیتال حفظ کرده است. اخیراً، این نهاد گفت که بین آوریل تا سپتامبر 2021 بیش از 300 پرونده در مورد دارایی‌های کریپتو باز کرده است. 50 تحقیق از جمله تحقیقات جنایی، در مورد مشاغل غیرمجاز ارزهای دیجیتال دارد.

در اوایل سال جاری، محدودیت‌های سخت‌گیرانه‌ای را برای تبلیغات محصولات کریپتو نیز مشخص کرده بود. در اطلاعیه خود در روز جمعه، رگولاتور گفت که همچنان به مصرف‌کنندگان در مورد ماهیت غیرقابل تنظیم و پرخطر کریپتو هشدار می‌دهد.

خودپردازهای کریپتو در یک منطقه خاکستری است

با توجه به توانایی دستگاه‌های خودپرداز کریپتو برای تبدیل آسان و ناشناس رمزارزها به فیات، این دستگاه‌ها از زمان آغاز به کار خود با حجم زیادی از بررسی‌های نظارتی مواجه شده‌اند. در ایالات متحده، همه ارائه‌دهندگان دستگاه‌های خودپرداز ملزم به داشتن یک برنامه مکتوب ضد پولشویی در دستگاه‌های خود هستند.

ایالات متحده با بیش از 30000 مکان، بیشترین تعداد خودپردازهای کریپتو را در جهان دارد.

در اوایل سال جاری، فظب کریپتو، سنگاپور خودپردازهای کریپتو را غیرقانونی اعلام کرد. این کشور موضع سخت‌تری اتخاذ کرد تا از سرمایه‌گذاران در برابر کلاهبرداری ها و نوسانات مرتبط با کریپتو محافظت کند. به طور خاص، مقام پولی سنگاپور گفت: «دستگاه‌های خودپرداز می‌توانند مردم را به سمت خرید ارزهای دیجیتال بدون در نظر گرفتن ریسک سوق دهند و آنها را در معرض نوسانات بالای بازار قرار دهند.»

اما السالوادور که سال گذشته بیت کوین را قانونی کرد، به طور گسترده‌ای دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین را پذیرفته‌است. این کشور در بیش از 200 مکان دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین دارد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *