12 اردیبهشت, 1403 | May, 1, 2024
اخبار اخبار فوری مقالات منتخب سردبیر

سام آلتمن از OpenAI برکنار شد، مدیر ارشد فناوری میرا موراتی به عنوان مدیرعامل موقت انتخاب شد.

هیئت مدیره آلتمن را به این دلیل برکنار کرد که او ظاهراً «در ارتباطات خود با هیئت مدیره به طور مداوم صادق نبوده است».

 

بر اساس یک پست وبلاگ در 17 نوامبر، توسعه دهنده ChatGPT OpenAI، بنیانگذار سام آلتمن را از سمت مدیر عاملی خود برکنار کرد. میرا موراتی، مدیر ارشد فناوری، به سمت مدیرعامل موقت ارتقا می یابد. بر اساس این پست، هیئت مدیره درگیر یک «فرایند بررسی مشورتی» شد، که به این نتیجه رسید که آلتمن «به طور مداوم در ارتباطات خود با هیئت مدیره صادق نبوده و مانع از توانایی آن در انجام مسئولیت‌هایش می‌شود».

 

هیئت مدیره OpenAI گفت که همچنان متعهد به ساخت برنامه های هوش مصنوعی (AI) در آینده است:

 

«OpenAI عمداً برای پیشبرد مأموریت ما ساخته شده است: اطمینان از اینکه هوش عمومی مصنوعی به نفع تمام بشریت است. هیئت مدیره کاملاً متعهد به انجام این مأموریت است. […] میرا واجد شرایط استثنایی برای قدم گذاشتن در نقش مدیرعامل موقت است. ما به توانایی او برای رهبری OpenAI در این دوره انتقال، نهایت اطمینان را داریم.”

 

هیئت مدیره همچنین اظهار داشت که “از کمک های بسیار سم در تاسیس و رشد OpenAI سپاسگزار است” اما مدعی شد که “هنگام حرکت به جلو، رهبری جدید ضروری است.” گرگ براکمن، رئیس هیئت مدیره نیز از سمت خود کناره گیری خواهد کرد. با این حال، طبق این پست، او به عنوان یک کارمند باقی خواهد ماند و “به مدیر عامل گزارش می دهد”.

 

هیئت مدیره متشکل از آدام دی آنجلو، تاشا مک کاولی، هلن تونر و دانشمند ارشد OpenAI ایلیا سوتسکور است. طبق این پست، اکثر اعضای هیئت مدیره «مدیران مستقل» هستند که دارای سهام در OpenAI نیستند.

 

آلتمن همچنین بنیانگذار Tools for Humanity، توسعه دهنده پروژه کریپتو Worldcoin است. Cointelegraph برای اظهار نظر با Tools for Humanity تماس گرفت اما تا زمان انتشار پاسخی دریافت نکرد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *