16 اردیبهشت, 1403 | May, 5, 2024
آلتکوین اخبار اخبار فوری منتخب سردبیر

ادعای موسس dYdX حمله هدفمند منجر به ادعای بیمه 9 میلیون دلاری شد.

بنیانگذار dYdX آنتونیو جولیانو گفت که صرافی غیرمتمرکز و همچنین توکن Yearn.Finance (YFI) قربانی یک حمله هدفمند هستند.

 

صرافی غیرمتمرکز (DEX) dYdX مجبور شد از صندوق بیمه خود برای پوشش 9 میلیون دلار انحلال کاربران در 17 نوامبر استفاده کند. به گفته بنیانگذار dYdX آنتونیو جولیانو، زیان ها ناشی از “حمله هدفمند” علیه صرافی است.

 

بر اساس گزارش‌های تیم dYdX در X (توئیتر سابق)، صندوق بیمه v3 «برای پر کردن شکاف‌های فرآیندهای انحلال در بازار YFI» استفاده شد. توکن Yearn.Finance (YFI) پس از افزایش بیش از 170 درصدی در هفته های گذشته، در 17 نوامبر 43 درصد کاهش یافت. سقوط ناگهانی قیمت نگرانی‌هایی را در جامعه کریپتو در مورد کلاهبرداری احتمالی خروج ایجاد کرد.

 

حمله ادعایی موقعیت‌های طولانی در توکن‌های YFI در صرافی را هدف قرار داد و موقعیت‌هایی به ارزش نزدیک به 38 میلیون دلار را نقد کرد. جولیانو معتقد است زیان معاملاتی که بر dYdX تأثیر می گذارد، و همچنین کاهش شدید YFI، ناشی از دستکاری بازار است:

 

“این کاملا واضح است که یک حمله هدفمند علیه dYdX، از جمله دستکاری بازار کل بازار $YFI بود. ما در کنار چندین شریک در حال بررسی هستیم و با آنچه کشف می کنیم شفاف خواهیم بود.”

 

به گفته جولیانو، صندوق بیمه v3 هنوز 13.5 میلیون دلار دارد و سرمایه کاربران تحت تأثیر این حادثه قرار نگرفت. او در X خاطرنشان کرد: «اگرچه هیچ سرمایه‌ای از کاربر تحت تأثیر قرار نگرفت، ما همچنین بررسی کامل پارامترهای ریسک خود را انجام خواهیم داد و در صورت لزوم تغییرات مناسبی را در نسخه 3 و احتمالاً نرم‌افزار dYdX Chain ایجاد خواهیم کرد».

 

 

این تجارت سودآور بیش از 300 میلیون دلار از ارزش بازار را از توکن YFI حذف کرد و باعث شد که جامعه در مورد شغل احتمالی خودی در بازار YFI افکار خود را بالا ببرد. برخی از کاربران ادعا کردند که 50 درصد از عرضه توکن YFI در 10 کیف پول تحت کنترل توسعه دهندگان نگهداری می شود.

با این حال، داده‌های Etherscan نشان می‌دهد که برخی از این دارندگان کیف پول‌های صرافی رمزنگاری هستند.کوین تلگراف برای نظر دادن با تیم های dYdX و Yearn.Finance تماس گرفت و در انتظار پاسخ است.

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *