9 اردیبهشت, 1403 | April, 28, 2024
اخبار منتخب سردبیر

ملانیا ترامپ NFT خود را به را خودش فروخت

ملانیا ترامپ، همسر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، که به‌خاطر طرفداری از رمزارزها شهرت دارد، یکی از NFT‌های متعدد خود را فروخت. طبق داده‌های بلاک‌چین، توکن دیجیتال به جای خریدار، به سازندگان دارایی فروخته شد.

بر اساس اطلاعاتی که در حال حاضر در دسترس است، به نظر می رسد NFT بخشی از “مجموعه رئیس دولت، 2022” باشد. سه لباس مهم و منحصر به فرد در این مجموعه وجود دارد.

کیف پولی که برنده حراج NFT شد توسط سازندگان Melania Trump NFT تامین مالی شد.

تحقیق در مورد فروش NFT ملانیا، یک معامله عجیب و غریب

از بلاکچین سولانا برای تولید این مجموعه استفاده شد. نیویورک تایمز گزارش داد که این حراج به قیمت حدود 170000 دلار یا حدود 1800 SOL خریداری شد که نشان می‌دهد مردم این مجموعه را دوست دارند.

داده های بلاکچین نشان می‌دهد که 473000 دلار USDC به آدرس دیگری تحویل داده شد که سپس برخی از وجوه را به 1816 واحد سولانا تبدیل کرد. در نهایت هم به حساب دیگری داده‌شد که برنده حراج شد.

نمایندگان بانوی اول سابق در بیانیه‌ای از گفتن اینکه چه کسی NFT فوق‌الذکر را خریده است، خودداری کردند. با این حال، آنها اظهار داشتند که ماهیت پروتکل بلاکچین “قابل مشاهده” است.

اولین اقدام ملانیا به ارز دیجیتال این تراکنش NFT نبود. یک تصویر دیجیتالی آبرنگ از چشمان خودش یکی از NFT هایی بود که او به عنوان بخشی از سالگرد بلوک جنسیس بیت‌کوین معرفی کرد.

تلاش‌های فعلی او توسط ترامپ، که منتقد سرسخت بیت‌کوین و به‌طور کلی صنعت ارزهای دیجیتال است، حمایت نمی‌شود.

NFT و تجارت شستشو

در فضای کریپتو، فعالیت‌های ملانیا اغلب «تجارت شستشو» نامیده‌می‌شود.

هنگامی که یک معامله‌گر عمداً یک NFT یا مثلاً یک اوراق بهادار را به منظور تغذیه اطلاعات نادرست بازار خرید و فروش می‌کند، به آن تجارت شستشو می‌گویند.

در برخی موارد، معامله گران و کارگزاران برای اجرای معاملات شستشو تبانی می‌کنند، در حالیکه در شرایط دیگر سرمایه‌گذاران هم به‌عنوان خریدار و هم فروشنده یک NFT در یک معامله شستشو عمل می‌کنند.

مالیات‌دهندگان نمی توانند زیان ناشی از معاملات شستشو را از درآمد مشمول مالیات خود کسر کنند زیرا تجارت شستشو طبق قوانین ایالات متحده غیرقانونی است.

برای انجام معاملات شستشو، هر دو فروشنده و خریدار باید یکسان باشند.

کلاهبرداران برای تکمیل تراکنش از کیف پول استفاده می‌کند و مردم را فریب می‌دهند تا فکر کنند کالای مورد نظر تقاضای بالایی دارد.

بر اساس گزارش اخیر، تاجران شستشو در سال گذشته حدود 9 میلیون دلار فروش داشته‌اند.

مطالعه دیگری نشان داد که بیش از 80 درصد از معاملات NFT در بازار LooksRare NFT معاملات شستشو بودند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *