23 اردیبهشت, 1403 | May, 12, 2024
اخبار منتخب سردبیر

هشدار FBI در مورد کلاهبرداری‌های عاشقانه کریپتو در هفته ولنتاین

دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) با توجه به آخرین روند مربوط به ارزهای دیجیتال، هشداری را در مورد افزایش کلاهبرداری‌های عاشقانه در منطقه خلیج سانفرانسیسکو صادر کرده است.

درست چند روز قبل از روز ولنتاین، دفتر FBI در سانفرانسیسکو به مردم در مورد افزایش کلاهبرداری‌های عاشقانه بر اساس شکایات ثبت‌شده در مرکز شکایات جرایم اینترنتی FBI (IC3) هشدار داد. یک کلاهبرداری عاشقانه شامل ایجاد حساب‌های جعلی و متقاعد کردن سرمایه‌گذاران بی‌احتیاط  چه زن و چه مرد برای انتقال وجوه به بهانه عاشق شدن است. بر اساس اطلاعاتی که FBI انتشار داد قربانیان در قلمرو بخش FBI سانفرانسیسکو بیش از 64 میلیون دلار به دلیل کلاهبرداری‌های عاشقانه از دست دادند در حالیکه این رقم در سال 2020 کمی بیش از 35 میلیون دلار بود.

تنها در سال 2021، سرویس اطلاعاتی و امنیتی 742 شکایت را در ناحیه شمالی کالیفرنیا ثبت کرد.

علاوه بر این، IC3 بیش از 23000 شکایت در مورد کلاهبرداری‌های عاشقانه در سال 2020 دریافت کرد که شاکیان بیش از 600 میلیون دلار در این کلاهبرداری‌ها از دست دادند. FBI هشدار  داد:

«FBI سانفرانسیسکو روند رو به رشدی را شاهد بوده است که در آن کلاهبرداران به‌ظاهر عاشق افراد را متقاعد می‌کنند که برای سرمایه‌گذاری یا تجارت ارزهای دیجیتال پول بفرستند.»

کلاهبرداری عاشقانه چگونه انجام می‌شود

یک کلاهبرداری عاشقانه معمولی با جلب اعتماد قربانیان شروع می‌شود. سپس با استناد به فرصت‌های سرمایه‌گذاری قربانیان به سیستم عامل‌های کلاهبرداری هدایت می‌شوند. در حالیکه کلاهبرداران به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند تا برخی از سودهای تجارت اولیه را به عنوان راهی برای اثبات اعتبار خود برداشت کنند اما در ادامه قربانیان را مجبور به سرمایه‌گذاری بیشتر پول یا ارزهای دیجیتال می‌کنند. زمانی که قربانی آماده برداشت مجدد وجه است، کلاهبرداران دلایلی را ارائه می‌دهند که چرا آن‌ها نمی‌توانند این برداشت را انجام دهند. به قربانی می‌گویند که باید مالیات یا هزینه‌های اضافی پرداخت کنند، یا حداقل موجودی حساب برای اجازه برداشت کافی نیست.

با این حال، کلاهبرداران معمولاً پس از اینکه قربانیان از اضافه کردن وجوه بیشتر امتناع می‌کنند، پاسخگویی را متوقف می‌کنند. FBI به قربانیان کلاهبرداری های عاشقانه توصیه می‌کند که فعالیت‌ها را گزارش کرده و با بانک‌های خود تماس بگیرند.

برخی از نکاتی که FBI برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های عاشقانه توصیه‌ کرد عبارتند از:

  • توصیه‌های سرمایه‌گذاری از تعاملات صرفاً آنلاین را نپذیرید
  • از افشای اطلاعات مالی خوداری کنید
  • از وعده‌های سود غیر واقعی و افرادی که ادعا می‌کنند فرصت های سرمایه‌گذاری انحصاری دارند و شما را تشویق می کنند که سریع عمل کنید اجتناب کنید.

Changpeng Zhao، مدیر عامل بایننس اخیراً به جامعه رمزارزها در مورد یک کلاهبرداری «عظیم» فیشینگ پیامکی که مشتریان بایننس را هدف قرار می‌دهد، هشدار داد:

«یک کلاهبرداری عظیم فیشینگ از طریق پیامک با پیوندی برای لغو برداشت وجود دارد. این به یک وب سایت فیشینگ منتهی می‌شود تا اطلاعات حساب شما را جمع آوری کند. هرگز روی پیوندهای پیامک کلیک نکنید

Cointelegraph گزارش داد که این کلاهبرداری شامل ارسال یک پیام متنی به کاربران با پیوندی برای لغو برداشت‌ها است. لینک پیامک، کاربران را به یک وب‌سایت جعلی هدایت می‌کند که برای جمع‌آوری رمز ورود و پسورد حساب‌های آنها طراحی شده‌است. ژائو توصیه می‌کند به‌عنوان اقدامی برای مقابله با کلاهبرداری‌های جاری، URL صرافی رمزارز را به صورت دستی تایپ کنید.

منبع

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *