7 اردیبهشت, 1403 | April, 26, 2024
اخبار اخبار فوری فاندامنتال منتخب سردبیر

مجوز استخراج رمزارز صادر شد : استخراج با تصویب دولت از سر گرفته شد

سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد هیات دولت قانون استخراج رمزارزها را به تصویب رساند. با این مصوبه فرآیند صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری مزارع استخراج رمزارز از سر گرفته شده است. ضمن اینکه از این پس رمزارزهای استخراج‌شده می‌توانند برای واردات استفاده شوند.

به نقل از ایرنا، سید رضا فاطمی امین، وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد در جلسه یکشنبه ۶ شهریور هیات دولت، استخراج رمزارزها را به تصویب رساند. این مصوبه سال‌های قبل نیز وجود داشت اما مدتی متوقف شده بود و به واحدهای استخراج رمز ارز مجوز تاسیس و پروانه بهره‌برداری داده نمی‌شد.

وزیر صمت افزود:

بخشی از احکامی که نیاز به مصوبه دولت داشت امروز مصوب شد و بر این اساس واحدهایی که متقاضی استخراج رمز دارایی‌ها هستند؛ دوباره می توانند جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری بگیرند. بسیاری از مراکز غیر قانونی این کار را انجام می دادند که با مصوبه امروز دولت این کار رسمیت یافت.

وی همچنین افزود:

در چند هفته گذشته نخستین محموله وارداتی با روش رمزارز در کشور تامین مالی شد. از این به بعد رمزارزها می‌توانند برای واردات استفاده شوند.

در فروردین ۱۴۰۰ وزارت صمت اصلاحیه دستورالعمل‌های استخراج رمزارزها (مصوب سال ۱۳۹۸) را صادر کرده بود و متقاضیان دریافت مجوز استخراج رمزارزها باید در سامانه بهین‌یاب ثبت نام می‌کردند و بر اساس این اصلاحیه صدور مجوزها اتفاق می‌افتاد. این مجوزها شامل ۲ مرحله جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری می‌شد. این فرآیند مدتی متوقف شده بود و حالا با مصوبه جدید دولت از سر گرفته می‌شود.

پیش‌تر آیین‌نامه واردات خودرو با رمزارز توسط محمد مخبر معاون اول رییس‌جمهور ابلاغ شده بود.

 منبع

ایرنافارس نیوز

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *