11 اردیبهشت, 1403 | April, 29, 2024
اخبار اخبار فوری فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

ماینرهای بیت کوین پس از نصف شدن می توانند 5 میلیارد دلار بیت کوین را تخلیه کنند: تحقیقات 10 برابری

به گفته یک تحلیلگر، فروش ماینر بیت کوین می تواند چهار تا شش ماه پس از نصف شدن، به ارزش 5 میلیارد دلار ادامه یابد.

 

ممکن است یک خروج بزرگ بیت کوین وجود داشته باشد.به گفته یک تحلیلگر بازار، از ماینرها در ماه های پس از نصف شدن بیت کوین مانند چرخه های قبلی.بر اساس محاسباتی که توسط مارکوس تیلن، رئیس تحقیقات 10x Research، مارکوس تیلن، در یادداشت تحلیلی 13 آوریل انجام شد، استخراج کنندگان بیت کوین به طور بالقوه می توانند پس از نصف شدن، 5 میلیارد دلار بیت کوین را نقد کنند.

 

او افزود: «مازاد بر این فروش می‌تواند چهار تا شش ماه طول بکشد، و توضیح می‌دهد که چرا بیت‌کوین ممکن است برای چند ماه آینده به سمتی برود – همانطور که پس از نصف شدن گذشته انجام داده است.» تیلن گفت که همین امر ممکن است دوباره اتفاق بیفتد، زیرا بازارهای رمزنگاری به طور بالقوه با “چالش مهمی در یک آرامش “تابستانی” شش ماهه مواجه خواهند شد.

 

قیمت بیت کوین در پنج ماه پس از نصف شدن سال 2020 در محدوده 9000 تا 11500 دلار باقی ماند. امسال، نصف شدن حدود 20 آوریل رخ خواهد داد، یعنی تنها 6 روز دیگر، بنابراین اگر تاریخ قافیه باشد، ممکن است بازارها تا حدود اکتبر شاهد هیچ سیر صعودی قابل توجهی نباشند.

 

 

او گفت: علاوه بر این، ماینرها تمایل دارند BTC را ذخیره کنند، که «به عدم تعادل عرضه/تقاضا و متعاقب آن افزایش قیمت بیت کوین منجر می‌شود» که منجر به نصف شدن می‌شود.

 

این اتفاق قبلا رخ داده است و قیمت بیت کوین در سال 2024 با افزایش 74 درصدی به بالاترین حد خود یعنی 73734 دلار در 14 مارس رسید و در اواسط آوریل به زیر 63000 دلار رسید. تیلن همچنین فکر می‌کند که آلت‌کوین‌ها، به‌ویژه، می‌توانند بار سنگین این وضعیت را تحمل کنند. بسیاری از آنها در هفته گذشته به شدت سقوط کرده اند و بسیاری از آنها تا اوج خود در سال 2021 فاصله زیادی دارند.

 

همانطور که برخی پیش بینی می کنند، حتی اگر رابطه ای بین هاوینگ و افزایش آلت کوین وجود داشته باشد، شواهد تاریخی نشان می دهد که این افزایش معمولاً تقریباً شش ماه بعد شروع می شود.

 

Thielen فرض می‌کند که Marathon، بزرگترین ماینر بیت‌کوین جهان، موجودی‌ای ساخته است که «احتمالاً پس از نصف شدن به تدریج فروخته می‌شود تا از ایجاد صخره‌ای درآمدی جلوگیری کند».

 

 

او گفت از آنجایی که Marathon (در حال حاضر) 28 تا 30 BTC در روز تولید می کند، این می تواند منجر به ورود 133 روز عرضه اضافی به بازار به اضافه بیت کوین تولیدی آن شود که پس از نصف شدن 14 تا 15 BTC در روز خواهد بود.

 

ماینرهای دیگر احتمالاً استراتژی مشابهی را برای انحلال تدریجی بخشی از موجودی خود دنبال خواهند کرد.

 

این محقق به این نتیجه رسید که اگر همه ماینرها استراتژی مشابهی برای فروش موجودی پس از نصف شدن داشته باشند، “این می تواند منجر به فروش حداکثر 104 میلیون دلاری بیت کوین در روز شود – معکوس کردن عدم تعادل عرضه/تقاضا که باعث افزایش BTC قبل از نصف شدن شد.”

 

هفته گذشته، فرد تیل، مدیرعامل ماراتون گفت که نرخ سربه سر شرکت حدود 46000 دلار به ازای هر بیت کوین خواهد بود تا پس از نصف شدن سودآور باقی بماند، و پیش بینی کرد که بعید است در شش ماه پس از این رویداد، تغییرات قیمت قابل توجهی وجود داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *