10 اردیبهشت, 1403 | April, 29, 2024
اخبار اخبار فوری فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

با تشدید تنش های سیاسی در خاورمیانه، بیت کوین سرازیر شد.

بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال پس از حمله ایران به اسرائیل به شدت سقوط کردند.

 

قیمت بیت کوین در 13 آوریل پس از حمله ایران به اسرائیل و تشدید درگیری های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، بیش از 8.4 درصد سقوط کرد. از حدود 67000 دلار به 61625 دلار کاهش یافت و بیش از 130 میلیون دلار از ارزش بازار را در عرض چند دقیقه پس از اخبار حمله از بین برد. این فروش بر سایر ارزهای دیجیتال نیز تأثیر می گذارد، برای مثال اتریوم با کاهش 9.81 درصدی به قیمت 2927 دلار رسید و از سولانا هم با کاهش 15.96 درصدی به 129 دلار رسید. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، ارزش بازار جهانی کریپتو با 8.19 درصد کاهش به 2.23 تریلیون دلار رسید.

 

 

به گزارش بلومبرگ، ایران روز شنبه، 13 آوریل، هواپیماهای بدون سرنشین را به سمت اسرائیل پرتاب کرد. این اقدام انتقام حمله ای است که اسرائیل چند روز قبل انجام داد، که یک مجتمع دیپلماتیک در دمشق سوریه را هدف قرار داد و هفت ایرانی از جمله دو ژنرال را کشت.

 

جدای از این حملات هوایی، مقامات ایرانی ظاهراً یک کشتی باری به ارزش یک میلیاردری اسرائیلی را توقیف کرده اند. در 12 آوریل، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، هشدار داد که ایران “زودتر از دیرتر” حملات خود را آغاز خواهد کرد و تأکید کرد که ایالات متحده به دفاع از اسرائیل کمک خواهد کرد:

 

ما به دفاع از اسرائیل پایبند هستیم. ما از اسرائیل حمایت خواهیم کرد، به دفاع از اسرائیل کمک خواهیم کرد و ایران موفق نخواهد شد.»

درگیری بین ایران و اسرائیل به طور قابل توجهی تنش ها را در منطقه تشدید می کند، چیزی که بنا بر گزارش ها، ایالات متحده از 7 اکتبر 2023، حملات تروریستی انجام شده توسط حماس، که منجر به درگیری گسترده تر بین اسرائیل و حماس شده است، سعی در جلوگیری از آن دارد.

 

یک منبع دولتی به سی ان ان گفت که مقامات آمریکایی از اسرائیل خواسته اند در واکنش به ایران تنش ها را تشدید نکند. این مقامات همچنین از فقدان اطلاعات قبلی اسرائیل در مورد حمله هوایی خود به دمشق ابراز ناامیدی کردند. منابع گفتند که اسرائیل تنها زمانی به یک مقام آمریکایی اطلاع داد که هواپیماهایش در حال حرکت به سمت سوریه بودند.

 

این مقام اظهار داشت: ما نمی دانستیم که اسرائیل از قبل این حمله هوایی را انجام دهد. دقایقی قبل از وقوع و زمانی که هواپیماهای اسرائیلی در هوا بودند، اسرائیل با یک مقام آمریکایی تماس گرفت تا بگوید در حال انجام حمله به سوریه هستند. هیچ جزئیاتی در مورد اینکه چه کسی را هدف قرار می‌دادند یا در کجا انجام می‌شد شامل نمی‌شد، و قبل از اینکه اخبار از طریق دولت ایالات متحده منتشر شود، حمله قبلاً در جریان بود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *