25 اردیبهشت, 1403 | May, 14, 2024
اخبار اخبار فوری

مدیر عامل کریپتو یکی از ثروتمندترین میلیاردرهای جهان می‌شود

سی ان ان بیزینس: یک مدیر عامل ارز دیجیتال به یکی از ثروتمندترین افراد جهان تبدیل شده است.

بر اساس محاسبات جدید از شاخص میلیاردرهای بلومبرگ که دوشنبه منتشر شد، Changpeng “CZ” Zhao، که صرافی ارز دیجیتال بایننس را اداره می کند، با ثروت خالص حداقل 96 میلیارد دلار به جمع میلیاردرهای برتر جهان پیوست.

ثروت پیش بینی شده ژائو اکنون با لری الیسون، بنیانگذار اوراکل (ORCL) رقابت می کند و از ثروت موکش آمبانی، سرمایه دار هندی که ثروت او در دو سال گذشته نیز افزایش یافت، پیشی می گیرد.

صعود این کارآفرین چینی-کانادایی نمادی از خلق سریع ثروت در دنیای پرشتاب ارزهای دیجیتال است.

در سال گذشته سایر بنیان‌گذاران ارزهای دیجیتال از جمله ویتالیک بوترین، خالق اتریوم و برایان آرمسترانگ، بنیانگذار صرافی کوین‌بیس نیز با افزایش ارزش سکه‌های مجازی میلیاردر شدند.

 

سام بنکمن-فرید، مدیر عامل FTX، یکی دیگر از صرافی‌های ارزهای دیجیتال که توسط بایننس حمایت می‌شود، روز سه‌شنبه به «مقدار بی‌سابقه‌ای از تولید ثروت که در چند سال گذشته در صنعت رخ داد» اشاره کرد.

فریدمن که خود یک میلیاردر جوان است، در جریان یک گفتگوی مجازی روی استیج مجمع مالی آسیایی در هنگ کنگ گفت: “من فکر می کنم افراد زیادی هستند که سعی می کنند بفهمند با [آن] چه کنند.”

ژائو نیز در پستی در توییت روز دوشنبه خود نوشت:

 

“در مورد رتبه بندی نگران نباشید. روی تعداد افرادی که می توانید کمک کنید تمرکز کنید.”

 

ژائو در توییت دیگری در روز سه شنبه این موضوع را دنبال کرد و گفت:

 

“نظر نه‌چندان معروف این است که: به جای رتبه بندی ثروت، باید رتبه بندی تلاش های خیریه و بشردوستانه وجود داشته باشد.”

یکی از سخنگویان بایننس به CNN Business گفت که “CZ قصد دارد بیشتر ثروت خود، حتی 99٪ از دارایی خود را مانند سایر کارآفرینان و بنیانگذاران، ببخشد.”

در سال‌های اخیر، دیگر رهبران تجاری معروف، مانند مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک (FB) پیمان تعهد بخشش (the Giving Pledge ) را امضا کرده‌اند. ابتکاری که توسط وارن بافت و بیل و ملیندا گیتس آغاز شد. آن‌ها ثروتمندترین های جهان را تشویق کردند که بخش عمده ای از دارایی خود را به امور خیریه اهدا کنند.

ژائو بایننس را در سال 2017 راه‌اندازی کرد و به تدریج آن را به یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزنگاری جهان تبدیل کرد.

شرکت بایننس در یک پست وبلاگ نوشت:  مدیر اجرایی بایننس در یک خانواده مهاجر در کانادا بزرگ شد و قبلاً در مک دونالد برای کمک به خانواده خود کار می کرد. او پس از تحصیل در رشته کامپیوتر در دانشگاه مک گیل، روی نرم افزار معاملاتی برای بورس اوراق بهادار توکیو و بلومبرگ کار کرد. ژائو در سال 2013 در جریان یک بازی پوکر با بیت کوین آشنا شد. پس از آن ژائو تصمیم گرفت زندگی خود را وقف ارز دیجیتال کند. او حتی آپارتمان خود را برای خرید بیت کوین فروخت.

مانند سایر صرافی‌ها، بایننس در ماه‌های اخیر با موانع نظارتی قابل توجهی در سراسر جهان مواجه شد.  از جمله این محدودیت‌ها می توان به ممنوعیت در بریتانیا و سایر محدودیت‌ها در کشورهایی از جمله کانادا  اشاره کرد.

ژائو علناً به این عقب‌نشینی‌ها پرداخت و در نامه‌ای سرگشاده در سال گذشته نوشت:

“قوانین روشن برای ادامه رشد حیاتی هستند.”

وی افزود: قوانین بیشتر در واقع نشانه های مثبتی هستند که یک صنعت در حال بلوغ است. “زیرا این پایه و اساس را برای جمعیت گسترده تری ایجاد می کند تا برای مشارکت در ارزهای دیجیتال احساس امنیت کنند.”

 

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *