14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار مقالات منتخب سردبیر

در 30 آوریل محکومیت چانگ پنگ ژائو چه چیزی را باید انتظار داشت.

سام بنکمن-فرید، مدیر عامل سابق FTX، پس از محکومیت به هفت فقره جنایت، به ۲۵ سال حبس محکوم شد و بسیاری در مورد اینکه این برای چانگ پنگ ژائو چه معنایی دارد، حدس می زنند.

 

Changpeng “CZ” Zhao، مدیر عامل سابق بایننس، قرار است بیش از 160 روز پس از اعتراف به یک جرم جنایت به عنوان بخشی از توافق حل و فصل با مقامات ایالات متحده، در برابر یک قاضی فدرال حاضر شود.

 

در 30 آوریل، قاضی ریچارد جونز از دادستان ها و وکلای CZ در دادگاه ناحیه غربی واشنگتن برای یکی از مورد انتظارترین روند قانونی در فضای رمزنگاری از زمان محکومیت و محکومیت مدیر عامل سابق FTX سام بنکمن-فرید استماع خواهد کرد. . جلسه صدور حکم ژائو قبلاً یک بار به تعویق افتاده است، اما در زمان انتشار، انتظار می رفت تا پایان ماه برگزار شود.

 

در نوامبر 2023، ژائو به یک اتهام به دلیل عدم اجرای یک برنامه موثر مبارزه با پولشویی (AML) در زمانی که در Binance بود، اعتراف کرد و قانون رازداری بانکی را نقض کرد. او به عنوان بخشی از این قرارداد از سمت مدیرعاملی استعفا داد، که در آن صرافی ارز دیجیتال و ژائو توافق کردند که 4.3 میلیارد دلار برای حل و فصل “اقدامات اجرای مقررات مدنی” در ایالات متحده بپردازند – که شامل شکایت از کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نمی شد. ).

 

بر اساس دستورالعمل‌های مجازات ایالات متحده، قاضی جونز می‌تواند سی‌زی را تا 10 سال در زندان فدرال قرار دهد، اما برای اتهامی که با آن روبروست، حکمی بین 12 تا 18 ماه توصیه می‌شود. Bankman-Fried در 28 مارس به 25 سال حبس محکوم شد، اما به غیر از این واقعیت که هر دو مورد مربوط به اعضای برجسته فضای رمزنگاری هستند، شباهت های کمی وجود دارد. برخی معتقدند که با توجه به اعتراف به گناه او و همکاری با مقامات، ژائو نمی تواند با زندان مواجه شود.

 

من می گویم [این موارد] از منظر اتهام قابل مقایسه نیستند، اما از این منظر که [وزارت دادگستری]، کمیسیون SEC و دولت فدرال به وضوح بیان می کنند که آنها شرور را تحمل نمی کنند، بسیار قابل مقایسه هستند. مو ولا، مدیر سابق اداری جو بایدن، معاون رئیس جمهور وقت، به کوین تلگراف گفت.

 

ولا اضافه کرد که مقامات ایالات متحده ممکن است در تلاش برای “ارسال پیام” به بازیکنان غیرقانونی در فضای رمزنگاری باشند، صرف نظر از اینکه قاضی حکم سختی را برای CZ اعمال کند یا خیر. با این حال، او حدس زد که مدیر عامل سابق بایننس به دلیل همکاری ژائو و اعتراف به گناه، می‌تواند «مقداری ملایمت» قاضی را ببیند.

 

مطالب مرتبط: در جلسه صدور حکم سام بنکمن-فرید چه انتظاری باید داشت؟

 

مارک بینی، دستیار سابق دادستان ایالات متحده در ناحیه شرقی نیویورک، به کوین تلگراف گفت که برخلاف پرونده جنایی بانکمن-فرید، CZ بیشتر “شبیه یک تخلف نظارتی” است. با این حال، او گفت این خطر وجود دارد که رویدادهای مربوط به حمله حماس به اسرائیل به طور بالقوه بر قاضی ناظر بر صدور حکم CZ تأثیر بگذارد.

 

پس از حمله حماس، گزارش‌های زیادی مبنی بر ارتباط با رمزارزها برای تأمین مالی سازمان‌های تروریستی منتشر شده است. این اتهامات ممکن است کاملاً بی ارتباط با اتهامات مدیر عامل سابق Binance برای عدم حفظ یک برنامه AML و پرونده مدنی صرافی باشد.

 

بینی گفت: «کارت وحشی و جایی که احساسات عمومی ممکن است با آنچه دولت در مورد این پرونده احساس می‌کند همخوانی داشته باشد، این است که این پرونده علیه بایننس وجود دارد که آنها را متهم به پولشویی مربوط به حماس می‌کند.» چیزی شبیه به آن […] ممکن است به نوعی نشان دهد که چقدر جدی است که آنچه که به نظر می رسد یک تخلف نظارتی است عواقب واقعی دارد که ممکن است دادستان ها استدلال کنند باید در نظر گرفته شود.

 

بنی افزود:

 

“واقعیت های پرونده ممکن است برای قاضی به نحوی بد برای CZ قانع کننده باشد که قاضی احساس کند که مجازات مهم تری در نظر گرفته شده است.”

 

ژائو از زمان اعتراف خود به گناه، عمدتاً برای سفر به مناطق خاصی از ایالات متحده با وثیقه 175 میلیون دلاری آزاد مانده است. تیم حقوقی او چندین درخواست از مدیرعامل سابق بایننس برای سفر به امارات متحده عربی برای ملاقات با خانواده قبل از جلسه دادگاه ارائه کرده است که قاضی همه آنها را رد کرده است.

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *