12 اردیبهشت, 1403 | April, 30, 2024
اخبار دسته بندی نشده فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

شوک عرضه نصف بیت کوین بخش ماینینگ را متزلزل خواهد کرد.

نصف شدن می تواند با کاهش 50 درصدی پاداش ماینر بر تعداد بیت کوین موجود روزانه تأثیر بگذارد.

 

نصف شدن بیت کوین یک فرآیند برنامه ریزی شده در بیت کوین است.پروتکلی که مقدار بیت کوین قابل استخراج در هر بلوک را تا 50 درصد در هر 210000 بلاک کاهش می دهد که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می افتد. در عرض چند روز، پاداش استخراج یک بلوک از 6.25 BTC به 3.125 BTC کاهش می یابد.

 

شوک نصف شدن بیت کوین را حتی کمیاب تر می کند و به عنوان یک معیار کاهش تورم عمل می کند و دارایی را به عنوان ذخیره ارزش تقویت می کند. سرمایه گذاران بیت کوین از افزایش قیمت مورد انتظار پس از هاوینگ راضی خواهند بود، اما ماینرها باید سازگار شوند یا بمیرند زیرا برای پاداش های بیت کوین کمتر رقابت می کنند. در نهایت، ماینرها بیشترین تأثیر را از نصف شدن دارند.

 

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین باید دائماً عملیات خود را بهینه‌سازی کنند، زیرا یک بازی طولانی‌مدت انجام می‌دهند که بستگی به قیمت بازار بیت‌کوینی دارد که برای بلاک‌های استخراج دریافت می‌کنند، بسته به کارایی ماینینگ. با بزرگ‌تر نشدن پاداش‌های بلاک، ماینرها باید برای بقای خود در یک بازار بی‌ثبات آماده شوند.

 

هاوینگ 2024 پتانسیل تغییر چشم انداز معدن را دارد. ماینرهای بیت کوین مجبور خواهند شد به دنبال منابع انرژی مقرون به صرفه تر باشند و تجهیزات استخراج خود را با دقت بهینه کنند. این ممکن است شامل تغییرات معناداری در نحوه عملکرد صنعت استخراج بیت کوین باشد که به هر دارنده بیت کوین مربوط می شود.

 

استخراج کنندگان بیت کوین باید ریگ های خود را ارتقا دهند:

 

ماینرهای بیت کوین قوانین بازی را می دانند. یکی از مزایای بزرگ پروتکل بیت کوین این است که رفتار آینده آن به صورت کد نوشته شده است.همانطور که سرمایه گذاران شوک نقدینگی ناشی از نصف شدن را می دانند، ماینرها نیز می دانند که مدل کسب و کار آنها هر چهار سال یکبار آزمایش می شود.

الخاندرو د لا توره، بنیانگذار و مدیرعامل ماینینگ استخر تقاضا، در صحبت با کوین تلگراف، از نصف شدن هیجان زده به نظر می رسید:

 

نصف شدن همیشه همه چیز را متزلزل می کند. این یک فرصت عالی برای بازیکنان جدید است که وارد صنعت شوند.

 

با این حال، یک تکان بازار در نهایت به این معنی است که برخی از ماینرها ناپدید خواهند شد.

 

قیمت بیت کوین به میزان زیادی با سود ماینرها مرتبط است. بن گاگنون، مدیر ارشد ماینینگ شرکت بیت‌فارمز بیت‌فارمز، به کوین تلگراف گفت، اگر به اندازه کافی برای جبران کاهش پاداش بلاک افزایش پیدا نکند، «مدل‌های استخراج‌کننده قدیمی‌تر از سه تا پنج سالگی» دیگر مقرون به صرفه نخواهند بود.

 

هنگامی که از او پرسیده شد که آیا فکر می کند صنعت ماینینگ بیت کوین برای هاوینگ آینده آماده است یا خیر، د لا توره – که همچنین معاون سابق ماین استخر پولین است – تأکید کرد که چگونه رشد مستمر نرخ هش بیت کوین جهانی «ممکن است نشان دهنده این باشد که ماینرها در حال ارتقا هستند. تجهیزات برای هاوینگ آینده.”

 

نرخ هش بیت کوین به قدرت محاسباتی اشاره دارد که تراکنش های شبکه بیت کوین را تایید و ایمن می کند. این معیار نشان می دهد که چه میزان فعالیت استخراج در بلاک چین بیت کوین وجود دارد. نرخ هش بیت کوین به رکوردهای جدید متوالی رسیده است، جایی که 700 اگزاهش در ثانیه (EH/s) می تواند نقطه عطف بعدی باشد.

 

 

بهینه سازی یک اصل اصلی استخراج بیت کوین است. کسی که بیت کوین استخراج می کند و ثابت می ماند، در دراز مدت زنده نخواهد ماند. آنیبال گاریدو، کارشناس استخراج بیت کوین و مشاور دارایی های رمزنگاری شده به کوین تلگراف گفت: «بیشتر ماینرهای موفق در حال حاضر از ماشین آلات جدید و کارآمد استفاده می کنند. کسانی که آمادگی ندارند محکوم به شکست هستند.»

 

ماینرهای بیت کوین ممکن است به کشورهای دیگر مهاجرت کنند:

 

با توجه به توزیع جهانی ماینرهای بیت کوین، ایالات متحده همچنان سهم شیر از قدرت ماینینگ را در حدود 38 درصد در اختیار دارد.

 

 

د لا توره معتقد است که ایالات متحده بیشترین تأثیر را از نصف شدن خواهد داشت، زیرا بالاترین نرخ هش را دارد. این اثرات می‌تواند ماینرهای ناکارآمد را وادار کند تا در صورت به‌روزرسانی زیرساخت‌های خود، سکوهای استخراج خود را «به طور کامل یا لحظه‌ای» تعطیل کنند.

 

توزیع استخراج معدن در سراسر جهان عمدتاً به هزینه انرژی برای راه اندازی دکل های معدن بستگی دارد. هزینه استخراج 1 بیت کوین بسته به کشوری که ماینر در آن قرار دارد ممکن است به طور قابل توجهی متفاوت باشد.

 

به عنوان مثال، ایتالیا کشور جذابی برای استخراج بیت کوین نیست. هزینه استخراج 1 بیت کوین تقریباً معادل قیمت یک لامبورگینی هوراکان جدید است.

 

 

نصف شدن می تواند یک فرصت عالی برای کشورها یا مناطقی با قدرت خرید پایین باشد، زیرا دکل های معدنی نسل قدیمی به طور انبوه وارد بازار می شوند. د لا توره گفت:

 

نصف شدن فرصتی برای مناطق جدید به عنوان مکان های سودآور است. مراقب خاورمیانه، آفریقا و آمریکای لاتین باشید.

 

معدنچی ونزوئلایی گاریدو معتقد است که آمریکایی های لاتین می توانند از مهاجرت معدنچیان سود قابل توجهی ببرند. کشورهایی مانند پاراگوئه و ونزوئلا به دلیل قیمت پایین برق، مکان‌هایی هستند که دیر یا زود توجه‌ها در آنها متمرکز خواهد شد. در 16 نوامبر 2023، تتر 500 میلیون دلار در عملیات استخراج بیت کوین در پاراگوئه سرمایه گذاری کرد و پتانسیل خود را نشان داد.

 

گاریدو تصریح کرد که هزینه های انرژی یکی از مهم ترین معیارها برای ماینرها است، اگرچه محیط قانونی و ایمن نظارتی نیز عوامل مهمی هستند. به لطف محیط نظارتی مطلوب، ایالات متحده یکی از محبوب ترین مکان ها برای استخراج معادن است، علیرغم هزینه بالای انرژی در مقایسه با سایر کشورها.

 

ماینرهای بیت کوین به بلاک چین های دیگر منتقل نمی شوند:

 

ماینرها گزینه دیگری دارند و به جای فروش یا جابجایی عملیات خود، می توانند تصمیم بگیرند که به طور کلی ارز دیجیتال دیگری استخراج کنند. همه ماینرهای مورد مصاحبه موافق بودند که این گزینه بسیار بعید است.

 

Gagnon گفت که تجهیزات ماینینگ بیت کوین را فقط می توان برای استخراج ارزهای دیجیتالی که از الگوریتم هش SHA-256 استفاده می کنند استفاده کرد. بنابراین، تنها سکه های SHA256 برای استخراج بیت کوین کش هستند.

 

و بیت کوین SV (BSV) که هر دو دارای ارزش بازار ناچیز در مقایسه با بیت کوین هستند و نقدینگی ندارند. برای Garrido، این گزینه برای هر ماینر با عقل سلیم خارج از سوال است:

 

طلای دیجیتال همیشه طلای دیجیتال خواهد بود. هیچ کس با عقل سلیم از طلا به زباله مهاجرت نخواهد کرد.

 

آیا متمرکز شدن بیت کوین را با خروج ماینرها تهدید می کند؟

 

یکی از ارزش‌های اصلی ارزهای دیجیتال – و به‌ویژه بیت‌کوین – تمرکززدایی است. در سال های اول بیت کوین، هرکسی که کامپیوتر شخصی داشت می توانست ارز دیجیتال را استخراج کند. همانطور که بیت کوین محبوب تر شد، اشتهای ماینرهای ارزهای دیجیتال نیز افزایش یافت.

با تکامل صنعت، چندین گروه ماینینگ تشکیل شدند که ظاهراً صنعت استخراج بیت کوین را متمرکز می کنند، جنبه ای که خالق آن، ساتوشی ناکاموتو را وحشت زده می کند.

 

 

با هر نصف کردن، استخراج بیت کوین سخت تر می شود زیرا به ریگ های استخراج بزرگتر نیاز است و دشواری استخراج بیت کوین افزایش می یابد. در نتیجه، ماینرهای کوچک از بازار خارج می‌شوند در حالی که شرکت‌های بزرگ و توانمندتر از نظر مالی – که برخی از آنها حتی به صورت عمومی معامله می‌شوند – سهم بیشتری از نرخ هش بیت‌کوین را به خود اختصاص می‌دهند.

 

در نهایت، این فرآیند می‌تواند صنعت استخراج بیت‌کوین را متمرکز کند. د لا توره معتقد است که “بازیکنان بزرگ پولدار می توانند ناوگان معدنی خود را بیش از این گسترش دهند” زیرا بازار ثانویه توسط دکل های ارزان قیمت شرکت های مشکل گیر می شود. آیا مهاجرت در صنعت ماینینگ می تواند استخراج بیت کوین را متمرکزتر کند؟

 

گانیون مخالف بود و اظهار داشت که «نیروهای قوی اقتصادی طبیعی وجود دارند که مانع از تمرکز می‌شوند» و توضیح داد که اگر دو ماینر بزرگ با نرخ هش فعال – Marathon و Core Scientific – ادغام شوند، حتی 10 درصد از نرخ هش شبکه را به دست نمی‌آورند. . از نظر گاگنر، “به نظر می رسد تمرکز با هر نصف شدن یک نگرانی فزاینده کوچکتر و کوچکتر است.”

 

د لا توره اشاره کرد که چگونه قیمت بیت کوین با تمرکززدایی مرتبط است. اگر قیمت بیت کوین افزایش یابد، بازیگران جدید می خواهند وارد صنعت استخراج شوند و به تمرکززدایی بیشتر فشار بیاورند.

 

گاریدو گفت که تمرکز بخش استخراج بیت کوین بسیار غیرمحتمل است:

 

ساختار منبع باز و تئوری بازی که بیت کوین بر اساس آن استوار است به آن اجازه نمی دهد که متمرکز شود، صرف نظر از اینکه در چه دوره یا نیمه ای هستیم.

 

ماهیت منبع باز بیت کوین به همه ماینرها این امکان را می دهد که ببینند شبکه چقدر متمرکز است و آیا یک بازیگر قدرت زیادی به دست می آورد. جامعه معدن به عنوان یک نگهبان عمل می کند. اگر یک استخر ماینر خطری برای تمرکززدایی باشد، جامعه می‌تواند دکل‌های ماینینگ خود را از آن استخر تعیین‌شده جدا کند.

 

گاریدو تاکید کرد که ماینرها هرگز به هیچ استخر ماینینگ اجازه نمی دهند که از 50 درصد کل بخش معدن فراتر رود، و به آن توانایی حمله 51 درصدی را می دهد و امکان خرج مضاعف را فراهم می کند.

 

نصف شدن یک شوک نقدینگی برای معدنچیان و بازار است. ماهیت برنامه ریزی شده بیت کوین رفتار قابل پیش بینی ای را ارائه می دهد که ماینرهای محتاط زنده می مانند. نصف شدن را می توان به عنوان پاکسازی ماینرهای غیر کارآمد درک کرد که در نهایت باید زیرساخت استخراج بیت کوین را بهبود بخشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *