10 اردیبهشت, 1403 | April, 29, 2024
آلتکوین اخبار اخبار فوری فاندامنتال منتخب سردبیر

فیدلیتی بیت کوین 208 میلیون دلار ETF گزارش شده است که به تنهایی خروجی Grayscale را جبران می کند.

جریان های خروجی از صندوق بیت کوین گری اسکیل برای پنجمین روز متوالی کاهش یافت، در حالی که ETF بیت کوین فیدلیتی یکی از روزهای ورودی قوی تر از زمان راه اندازی را شاهد بود.

 

طبق گزارش‌ها، صندوق نقدی بیت‌کوین (ETF) فیدلیتی در ۲۹ ژانویه ۲۰۸ میلیون دلار ورودی روزانه داشت که برای اولین بار از روز راه‌اندازی آن از Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) پیشی گرفت. طبق داده‌های موقت Farside Investors، FBTC Fidelity در روز دوشنبه 208 میلیون دلار جریان داشت، در مقایسه با 192 میلیون دلار خروجی از GBTC – طبق داده‌های BitMEX Research، کمترین جریان خروجی روزانه خارج از راه‌اندازی مجدد آن است.

 

آخرین خروجی GBTC از 255 میلیون دلار در 26 ژانویه نزدیک به 25 درصد کاهش یافته و از اوج خروجی روزانه 641 میلیون دلاری صندوق در 22 ژانویه، 70 درصد کاهش یافته است. علاوه بر 95 میلیون دلاری که در 11 ژانویه از صندوق خارج شد – روزی که به بیت کوین نقطه ای تبدیل شد، این دومین روز کمترین خروجی برای صندوق Grayscale است.

 

معامله گران کریپتو مشتاقانه به دنبال نشانه هایی از کند شدن جریان خروجی GBTC هستند که ناشی از استفاده سرمایه گذاران صندوق از فرصت نقدینگی از موقعیت های زمانی زیر آب خود است. تحلیلگران جی پی مورگان در 25 ژانویه خاطرنشان کردند که خروجی های GBTC باعث فشار نزولی قیمت بر بیت کوین شده است، اما افزودند که “باید تا حد زیادی از ما عقب باشد.”

 

در همین حال، بر اساس داده‌هایی که جیمز سیفارت، تحلیلگر ETF بلومبرگ با X به اشتراک گذاشت، ارقام 29 ژانویه نشان می‌دهد که 9 ETF بیت‌کوین نقطه‌ای جدید در ایالات متحده به مجموع 994.1 میلیون دلار رسیده است که نزدیک به دو برابر شدن GBTC است که حجم آن 570 میلیون دلار بود.

 

و $GBTC@Grayscale تاج نقدینگی خود را حفظ می‌کند — 570 میلیون دلار و 110 میلیون دلار بیشتر از رتبه دوم $IBIT امروز معامله می‌شود

 

iShares Bitcoin Trust (IBIT) BlackRock و FBTC Fidelity بیشترین سهم را در پشت GBTC داشتند و به ترتیب حجم روزانه 460.9 میلیون دلار و 315.4 میلیون دلار را به خود اختصاص دادند که 78 درصد از مجموع حجم ارسال شده توسط 9 ETF جدید است. بازار شلوغ ETF های بیت کوین حتی گزارش شده است که ناشران صندوق برای جذب سرمایه گذاران در ایالات متحده و خارج از آن، کارمزد را کاهش داده اند.

 

Invesco و Galaxy Asset Management آخرین شرکت‌هایی بودند که کارمزد ETF مشترک خود – Invesco Galaxy Bitcoin ETF (BTCO) را کاهش دادند – در 29 ژانویه گفتند که نسبت هزینه نهایی آن 0.25% خواهد بود، از 0.39%.

 

کاهش هزینه آن را به همان سطح BlackRock، Fidelity، Valkyrie و VanEck می رساند. BTCO برای شش ماه اول یا تا زمانی که دارایی هایش به 5 میلیارد دلار برسد، کارمزد صفر دارد و پس از آن کارمزد پایین تر جدید اعمال خواهد شد.

 

بر اساس تحقیقات CoinShares، جنگ کارمزد دولتی ممکن است بر ETF های اروپا نیز تأثیر بگذارد، با این گمانه زنی ها مبنی بر اینکه معامله گران در حال فرار از محصولات اروپایی به ایالات متحده هستند. هفته گذشته، در 23 ژانویه، Invesco همچنین کارمزد ETF بیت کوین خود در اروپا را از 0.99% به 0.39% کاهش داد. WisdomTree نیز به آن پیوست که هزینه ها را از 0.95% به 0.35% کاهش داد.

CoinShares در 25 ژانویه به دنبال آن کارمزد ETF بیت کوین پرچمدار خود را از 0.98% به 0.35% کاهش داد.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *