25 اردیبهشت, 1403 | May, 14, 2024
اخبار منتخب سردبیر

باید یا نباید MATIC را در بازار نزولی نگه دارید؟

توکن MATIC که در فوریه 2021 به سختی ارزش 0.09887 دلار داشت، در دسامبر 2021 به بالاترین حد تاریخ (ATH) 2.92 دلار رسید. با این حال، در زمان انتشار، کیف پول‌ها را با قیمت 1.45 دلار تغییر داد که 4.59 درصد نسبت به روز گذشته کاهش داشت. بخشی از بازار همچنان به این سوال ادامه می‌دهد که آیا MATIC باید بخشی از سبد سهام شما در بازار نزولی باشد یا خیر.

همه اعلامیه‌ها و توسعه Polygon تأثیر قابل پیش بینی بر MATIC داشته است. توکنی که اوایل سال گذشته سفر پیروزی خود را آغاز کرد، در نگاهی با بزرگنمائی بیشتر چندان صعودی نبود.

MATIC برای حفظ فشار خرید و فروش خود تلاش کرده است. سرمایه‌گذارانی که MATIC را در دسامبر 2021 از FOMO خریداری کرده‌اند، ممکن است به طور مداوم به نمودارهای قیمت نگاه کنند و انتظار یک جهش آتی را داشته باشند.

خوب، پس از فروش عمده در 24 فوریه، توکن تا حدودی در نمودار قیمت تثبیت شده است. گاوها یا خریداران در هفته پایانی فوریه 2022 فشار وارد کردند و پس از آن قیمت تنها به 1.732 دلار در 7 آوریل رسید. اکنون، به دلیل کمبود تقاضا، این توکن در 9 آوریل (زمان انتشار این گزارش) به 1.42 دلار کاهش یافت.

در این مرحله، اگر فشار سمت فروش ادامه پیدا کند، MATIC ممکن است برای رسیدن به کف کوتاه مدت خود در 1.251 دلار، پایین ترین سطح را تشکیل دهد. با این حال، ورود تقاضا باعث می‌شود MATIC تا 2.035 دلار افزایش یابد. علاوه بر این، تبدیل این سطح به پشتیبانی به توکن برتری می‌دهد. اما سفر از مقاومت دو ماهه آن تا بالاترین رکورد قیمت آن بازی کودکانه نخواهد بود. MATIC باید حجم کافی برای حفظ یک رالی را وارد کند.

شاخص‌های تکنیکال

به نظر می‌رسد شاخص‌های تکنیکال تصویر واضح‌تری را ارائه می‌دهند. در سال 2022 تاکنون، RSI عمدتاً در زیر سطح 50 درصد قرار داشته است. اگرچه در 28 مارس به نقطه 61 رسید. در مجموع، RSI در اکثر جلسات خود در سال 2022 سلطه نفوذ نزولی را ارائه کرده است. از سوی دیگر MACD حضور خرس‌ها را در بازار رد نکرده است.

همچنین، در زمان نگارش این مقاله، MATIC زیر 20,50,200 خطوط EMA روزانه خود معامله می‌شود. در واقع، در زمان انتشار قیمت توکن در قسمت پایینی باند بولینگر (BB) قرار داشت. اکنون، از آنجایی که شاخص‌ها عمدتاً به نفع فروشندگان هستند، واضح است که منطقه تقاضای فعلی همچنان چالش‌هایی را در مرحله بهبودی ایجاد می‌کند.

همه چیز در مورد مسیر قیمت گفته شد، اکنون مهم‌ترین سوال این است که آیا MATIC می‌تواند به شما اطمینان یک ارز دیجیتال را بدهد؟ پاسخ «بله یا شاید نه» است. در حالی که نمودار قیمت تاریک به نظر می‌رسد، از سوی دیگر، معیارها نزولی نبوده‌اند.

از ژانویه 2022، جریان ارز در حال کاهش بوده است، حتی اگر حجم همچنان یک نگرانی باشد. کاملاً واضح است که دارندگان MATIC در حال حاضر آماده فروش نیستند، آنها به هولد متوسل می‌شوند.

به همین ترتیب، برای درک علاقه سرمایه‌گذاران، نگاهی به نمودار آدرس های منحصر به فرد زنجیره PoS Polygon ضروری است. خوب، برای یک بدبین، ممکن است به نظر وضعیت «بدون یک داستان خوب» باشد.

با این حال، یک فرصت‌طلب شاهد افزایش روزانه آدرس‌های منحصربه‌فرد زنجیره PoS پس از ۲۹ ژانویه ۲۰۲۲ خواهد بود. اگرچه قیمت‌ها رو به کاهش است، برخی از سرمایه‌گذاران اولیه که بازار MATIC را می‌شناسند، هولدینگ را در سرمایه‌گذاری MATIC برای بار دوم خود ترجیح داده‌اند.

فعالیت توسعه MATIC قوی است

معیار مهم دیگری که برای MATIC بسیار صعودی بوده است، فعالیت توسعه آن است. صرف نظر از نوسانات قیمت، فعالیت توسعه قوی بوده است و در یک قاب کلان افزایش یافته‌است.

این به سرمایه‌گذارانی که اخیراً از عملکرد MATIC سرخورده شده‌اند، امیدواری زیادی می‌دهد.

علاوه بر این، نگاهی به MVRV (30 روز) ممکن است نشان دهد که آیا زمان مناسبی برای سرمایه‌گذارانی است که قصد ورود به یک موقعیت را دارند یا خیر. نسبت MVRV برای MATIC پس از 5 آوریل به محدوده منفی منتقل شده‌است.

در زمان انتشار، این شاخص روی 1.795 ایستاد. بدین ترتیب با بیان اینکه دارایی هنوز در منطقه کم ارزش‌گذاری نشده‌است، سرمایه‌گذارانی که امیدوار به کاهش قیمت‌ها هستند، ممکن است در اینجا موقعیت فروش باز کنند.

حال، اگر ریسک‌پذیری شما قوی است و از چالش‌ها لذت می‌برید، نباید خرید MATIC را در بازار نزولی از دست بدهید.

منبع: ambcrypto

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *