16 اردیبهشت, 1403 | May, 4, 2024
اخبار منتخب سردبیر

ترا 11 درصد ریزش داشت. چرا آلتکوین‌های برتر در حال سقوط هستند؟

ترا (LUNA) روز شنبه باعث شکست آلتکوین‌ها شد زیرا شدت گرفتن احساسات منفی باعث شد سرمایه‌گذاران سودهای اخیر در بازار را قفل کنند. اکثر آلتکوین‌های اصلی نیز در این هفته ضرر شدیدی را تجربه کردند.

LUNA با 11 درصد کاهش به 94.13 دلار به پایین ترین حد یک هفته اخیر رسید. این رقم نزدیک به 27 درصد کمتر از بالاترین رکورد اوایل هفته معامله شد و در هفت روز گذشته نزدیک به 13 درصد کاهش داشت.

اکثر آلتکوین‌های دیگر، از جمله کاردانو (ADA)، سولانا (SOL) و ریپل (XRP) بین 3 تا 10 درصد کاهش یافتند. بخش عمده‌ای از کاهش‌ها احتمالاً به دلیل کسب سود بوده است، زیرا سرمایه‌گذاران در پایان یک رالی درخشان ارزهای دیجیتال در دو هفته گذشته فروختند.

نگرانی‌ها در مورد افزایش تورم و انقباض پولی تهاجمی توسط فدرال رزرو نیز احساسات گسترده‌تر بازار را کاهش داد. بیت کوین و اتریوم به ترتیب حدود 2.6 درصد و 1.6 درصد سقوط کردند.

LUNA با نگرانی در مورد پایداری مواجه شد

اما LUNA در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد پایداری طولانی مدت استیبل کوین خود، TerraUSD (UST) بیشترین ضرر را در بین همتایان خود دید.

بسیاری از مفسران رمزارز خاطرنشان کردند که تمرکز UST  تنها در یک پروتکل Anchor، آن را به عنوان یک استیبل کوین غیرمتمرکز کمتر پایدار می‌کند. استفاده از LUNA برای ساخت و ساز برای ایجاد ذخایر استیبل کوین Terra نیز مورد انتقاد قرار گرفت، و همچنین استفاده از ارز بی‌ثباتی مانند بیت کوین در ذخایر مورد انتقاد قرار گرفت.

مفسر JackNiewold@ ادعا کرد که Terra به طور کامل LUNA را در UST نمی‌سوزاند، بلکه از بخشی از توکن‌های ظاهراً سوزانده‌شده برای خرید BTC استفاده می‌کند. این حرکت، اگر درست باشد، منجر به فشار تورمی بر توکن خواهد شد.

در حالی که Do Kown بنیانگذار Terra این اتهامات را رد کرد، ضررهای بزرگ LUNA ممکن است نشان دهد‌که معامله‌گران تحت تاثیر فاد (FUD) و اخبار یا صحبت‌های منفی منتشر‌شده فرار گرفته‌اند.

ضررهای اخیر همچنین باعث شد تا LUNA به عنوان ششمین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار، جایگاه خود را از دست بدهد. این توکن اکنون در رتبه نهم با 33.4 میلیارد دلار معامله می‌شود.

آیا آلتکوین‌ها رشد بیشتری خواهند داشت؟

آلتکوین‌ها در چند هفته گذشته بهترین عملکرد را در حوزه ارزهای دیجیتال داشتند و تا حد زیادی از همتایان بزرگ‌تر خود در قیمت‌ها پیشی گرفتند. سودهای قوی آنها همچنین باعث شده بود که تسلط بیت کوین به زیر 40 درصد برسد.

در حالی که هفته گذشته برای اکثر آلتکوین ها سخت بوده است، آنها احتمالاً شاهد پیشرفت های بیشتری خواهند بود. علاقه سازمانی به توکن‌ها در هفته‌های گذشته افزایش یافته‌است و احتمالاً منجر به رشد آلتکوین‌ها خواهد شد.

منبع: coingape

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *