9 اردیبهشت, 1403 | April, 28, 2024
آلتکوین اخبار اخبار فوری فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

توکن های BRC-20 فرصت های جدیدی را برای خریداران بیت کوین ارائه می کنند.

امکانات توسعه در شبکه بیت کوین در حال گسترش است – و رشد سریع بازار اکوسیستم BRC-20 منعکس کننده فرصت های جدید است.

 

بیت کوین به عنوان اولین بلاک چین و ارز دیجیتال راه را برای همه چیزهایی که از آن زمان به بعد آمده است هموار کرد: توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، قراردادهای هوشمند، توکن‌سازی، راه‌حل‌های لایه 2 و بقیه موارد.

با توجه به ارزش بیت کوین برای کریپتوسفر، که بستری را تشکیل می دهد که بقیه بازار را پشتیبانی می کند، پروتکل آن به ندرت تغییر می کند. با وجود صدها میلیارد دلار و اعتماد جهانی به شبکه غیرمتمرکز، مداخله کردن منطقی نیست.

 

در حالی که استخوان بندی پایگاه کد بیت کوین ثبات و قابلیت اطمینان را به ارمغان آورده است، بیت کوین را کمی خسته کننده کرده است. زمانی که اکوسیستم بیت‌کوین مرکز نوآوری و فعالیت‌ها را تشکیل می‌داد، این حرکت به زنجیره‌های نسل دوم و سوم منتقل شده است که معماری آنها برای پشتیبانی از موارد و کاربردهای چندگانه مناسب‌تر است. حداقل تا زمان ظهور Ordinals، فناوری که موج جدیدی از نوآوری در بیت کوین را برانگیخته است، چنین بود.

 

در طول سال 2023، اکوسیستم بیت کوین به سرعت توسعه یافت. انواع دارایی های نوظهور، که نمونه آن Ordinals NFTs و توکن های BRC-20 است، شور و شوق گسترده جامعه را برانگیخته است و منجر به افزایش قابل توجهی در درآمد استخراج کنندگان BTC شده است.

 

اکنون، توکن‌ها را می‌توان در شبکه بیت‌کوین توسط پروژه‌هایی صادر کرد که امنیت آنها به بلاک چین بیت‌کوین متصل است. و بهترین بخش؟ Ordinals نیازی به تغییر یک خط در کد بیت کوین ندارند. علاوه بر این، استانداردهای BRC-20 به سرعت در حال تکامل هستند و آنها را به یک عنصر جدید ضروری در اکوسیستم BTC در آینده تبدیل می کند.

 

One coin spawns many tokens

یک سکه توکن های زیادی تولید می کند :

 

Ordinals پروتکلی است که بر روی بلاک چین بیت کوین ساخته شده است. هر بیت کوین را می توان به 100 میلیون واحد تقسیم کرد که به عنوان sats شناخته می شوند. با استفاده از Ordinals می توان به هر یک از این sat ها یک شناسه منحصر به فرد داد و با این داده ها از طریق شبکه بیت کوین منتقل کرد.

مفهوم Ordinals که توسط کیسی رودرمور توسعه داده شده است، به طور خارق العاده ای موفق بوده است. این دریچه ها را به روی موجی از NFT های مبتنی بر بیت کوین باز کرده است. به همین دلیل، اکنون می توان تعداد بی نهایت توکن را در بیت کوین معامله کرد.

 

روند بازار 1.4 میلیارد دلاری BRC-20 تا 7 دسامبر 2023. منبع: CoinGecko

 

در ابتدا، Ordinal ها توسط بیت کوین داران متفکر فناوری که می توانستند از حد بالایی برای ضرب و مبادله آنها برخوردار شوند، متصل شدند. به هر حال، این فرآیند مستلزم ارسال یک sat به کیف پول سازگار با Taproot و درج ابرداده با تراکنش است.

در ابتدا، این امر مستلزم اجرای یک گره بیت کوین و آشنایی با رابط خط فرمان بود، اما راه‌حل‌های بدون کد از آن زمان به وجود آمدند و مسئول اصلی جریان‌سازی Ordinals، به‌ویژه به نفع جامعه اتریوم بودند.

 

NFT ها اولین مورد استفاده از پروتکل Ordinals بودند، اما از همان فناوری می توان برای صدور توکن های قابل تعویض، مشابه توکن های ERC-20 که اتریوم پشتیبانی می کند، استفاده کرد. در واقع، استاندارد توکنی که برای این دارایی‌های بومی بیت‌کوین به وجود آمده است، حتی ساختار نامگذاری یکسانی دارد: BRC-20.

 

در حال حاضر، پروژه‌های BRC-20 با توکن‌های مبتنی بر بیت‌کوین سرچشمه می‌گیرند و یک اکوسیستم توکن‌شده نوپا را تشکیل می‌دهند که حول بیت‌کوین و Ordinals ادغام می‌شود. تعدادی از این توکن ها تخیل بازار را به خود جلب کرده اند و راه خود را به مبادلات ردیف 1 پیدا کرده اند و در این فرآیند اطلاعاتی را در مورد تصاحب BRC-20 منتشر کرده اند.

 

From sats to SATS

از sats تا SATS :

 

بسیاری از جوامعی که پیرامون Ordinals و بیت کوین شکل گرفته اند، در درجه اول بر سرگرمی متمرکز هستند. بازی، جمع‌آوری، حدس و گمان، معاشرت و تعامل قبل از موارد جدی مانند استفاده سازمانی یا سازمانی. $SATS بهترین مورد در این نقطه است. ممکوین بیت کوین، SATS به طور طبیعی یک توکن BRC-20 است، اما همچنین بسیار بیشتر است.

 

کتیبه های ترتیبی روزانه بر اساس نوع از روزی که اولین Ordinal ضرب شد در 14 دسامبر 2022 تا 24 فوریه 2023. منبع: Chainlink

 

عرضه کل 2,100,000,000,000,000 دلار به معنای واقعی کلمه SATS برابر با 100 میلیون بیت کوین است. به عبارت دیگر، برای هر نشست یک SAT وجود دارد. پروژه هایی مانند این ممکن است دنیا را تغییر ندهند، اما دوباره بیت کوین را سرگرم کننده می کنند و در این فرآیند، به تازه واردان ویژگی های کلیدی که در معماری بیت کوین گنجانده شده است، آموزش می دهند.

 

سایر توکن‌های BRC-20 نیز سهم بازار را به خود اختصاص داده‌اند و در عین حال، موارد Ordinals را در بیت‌کوین تقویت کرده‌اند. مجموع ارزش بازار تمام توکن‌های BRC-20 تا 7 دسامبر کمی بالاتر از 1.4 میلیارد دلار است – که بیشتر آن را می‌توان به ORDI نسبت داد – که نشان می‌دهد هنوز فضای زیادی برای رشد وجود دارد.

 

Taproot made tokens possible

Taproot توکن ها را ممکن کرد :

 

ایده صدور توکن در شبکه بیت کوین را نمی توان در وایت پیپر بیت کوین یافت: این مورد استفاده در سال 2008 پیش بینی نشده بود. در واقع، در آن زمان حتی امکان انجام این کار وجود نداشت. تا زمانی که ارتقاء Taproot که در نوامبر 2021 در شبکه بیت کوین فعال شد، امکان پذیر نشد. Ordinals سه ماه بعد به وجود آمدند و NFT های تولید شده توسط مجموعه ای از پروژه های توکن BRC-20 دنبال شدند.

 

Taproot اجازه می دهد تا داده ها را برای مسدود کردن فضا اضافه کنید و ابزاری برای استخراج توکن ها در بیت کوین فراهم می کند. یک ساتوشی منفرد ضرب می شود و اطلاعات مربوط به مجموعه کاملی از توکن های قابل تعویض پیوست شده است. این کار با استفاده از داده‌های JSON انجام می‌شود که در آن نام توکن، علامت‌گذاری، عرضه و کیفیت‌های مشابه اضافه می‌شود.

با وجود به اشتراک گذاشتن ساختار نامگذاری مشابه با ERC-20، واضح است که توکن های BRC-20 بسیار متفاوت عمل می کنند. با توجه به اینکه آنها از نظر فنی راه حلی برای شبکه ای هستند که برای پشتیبانی از توکن ها طراحی نشده اند، تعجب آور نیست.

 

در حالی که معماری ممکن است غیر متعارف باشد، نتیجه خالص یکسان است. همانطور که پس از راه‌اندازی استاندارد توکن ERC-20 اتریوم، جوامع حول توکن‌های مشترک و علایق مشترک شکل گرفتند، چیزی مشابه در بیت‌کوین نیز در حال رخ دادن است. BRC-20 مورد علاقه همه بیت کوین‌کنندگان نیست، باید توجه داشت: برخی از فضای بلاکی که توکن‌ها اشغال می‌کنند استثنا می‌کنند، که می‌تواند باعث افزایش هزینه‌ها شود. دیگران به سادگی به چیزی که بیت کوین خالص نیست علاقه ای ندارند.

 

Look to the future

به آینده نگاه کنید :

 

زمانی که اتریوم راه اندازی شد، توانایی پشتیبانی از اکوسیستم غنی و متنوعی از پروژه های مبتنی بر توکن را داشت – و این دقیقاً همان کاری بود که در نهایت انجام داد. با این حال، شکل گیری و ابزارسازی جوامع به زمان نیاز داشت. بیت کوین و استاندارد BRC-20 در حال حاضر جایی هستند که اتریوم در سال 2017 قرار داشت: سرشار از پتانسیل هایی که هنوز محقق نشده است.

 

زیرساخت‌های کلیدی که توکن‌سازی بیت‌کوین را به زنجیره‌های EVM متصل می‌کند، با MultiBit آخرین پروژه‌ای است که در اینجا پیشرفت کرده است، و پل دو طرفه را برای انتقال BRC-20 و ERC-20 راه‌اندازی می‌کند. 12 ماه دیگر، منظره BRC-20 شبیه چه چیزی خواهد بود، و چه فرصت هایی را در اختیار کسانی قرار خواهد داد که آنقدر جسور باشند که زودتر به دست بیاورند؟

افزایش توکن ها و ICO های ERC-20 در سال 2017 قیمت اتر (ETH) را در عرض یک سال سی برابر کرد. در حالی که پویایی های فعلی بازار متفاوت است، چشم انداز تکرار موفقیت اتریوم توسط بیت کوین امیدوار کننده است.

برای گروه رو به رشدی از حامیان که از آنچه به عنوان رکود در اتریوم تصور می‌کنند خسته شده‌اند و کاملاً با ماکسیمالیست‌های بیت‌کوین سازگار نیستند، Ordinals و توکن‌های BRC-20 کریپتو را دوباره سرگرم‌کننده کرده‌اند. برای آنها، این جنبش نشان دهنده بازگشت به ریشه های تجربی و خلاق بیت کوین است. اگر در طول مسیر فرصتی برای کسب درآمد وجود داشته باشد، در حالی که درک آنها از بیت کوین را ارتقا داده و الگوهای رفتاری را در معامله پخش می کنند، خیلی بهتر است.

گریسی چن مدیر عامل صرافی مشتقات رمزنگاری Bitget است که در آنجا بر گسترش بازار، استراتژی تجاری و توسعه شرکت نظارت دارد. قبل از پیوستن به Bitget، او سمت‌های اجرایی در شرکت تک‌شاخ فورچون 500 Accumulus و استارت‌آپ‌های VR با پشتوانه مخاطره‌آمیز XRSPACE و ReigVR داشت. او همچنین یکی از سرمایه گذاران اولیه بیت کیپ، کیف پول غیرمتمرکز پیشرو آسیا بود. او در سال 2015 به عنوان شکل دهنده جهانی توسط مجمع جهانی اقتصاد مورد تقدیر قرار گرفت. او از دانشگاه ملی سنگاپور فارغ التحصیل شد و در حال حاضر مدرک MBA را در موسسه فناوری ماساچوست دنبال می کند.


نماد «مورد تأیید انجمن»

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *