18 اردیبهشت, 1403 | May, 7, 2024
اخبار منتخب سردبیر

ارز دیجیتال فیسبوک در حال منحل شدن است

وال استریت ژورنال روز چهارشنبه گزارش داد که شرکت Diem Association که یک شرکت سرمایه‌گذاری ارز دیجیتال پلتفرم‌های متا است در حال منحل شدن است. این شرکت قصد دارد فناوری خود را به حدود 200 میلیون دلار به Silvergate Capital Corp، شرکت مستقر در کالیفرنیا بفروشد.

متا با نام سابق Facebook Inc، برای اولین بار در ژوئن 2019 از برنامه‌های Diem که قبلاً با نام Libra شناخته می‌شد،رونمایی کرد. این شرکت برای تبدیل شبکه‌های اجتماعی به مکانی برای تجارت الکترونیک و پرداخت‌های جهانی تلاش می‌کرد.

پروژه متا بلافاصله با مخالفت شدید سیاستگذاران در سراسر جهان روبرو شد. آن‌ها نگران بودند که پروژه متا کنترل آنها را بر سیستم پولی از بین ببرد، جرم و جنایت را فعال کند و به حریم خصوصی کاربران آسیب برساند.

فیسبوک در تلاش برای تأییدیه های نظارتی، سپس نام کوین دیجیتال خود را به «Diem» تغییر داد. با اعلام راه‌اندازی یک استیبل‌کوین دلار آمریکا، که ارزهای دیجیتال متصل به یک ارز سنتی هستند، فیسبوک جاه طلبی جهانی خود برای تمرکز بر ایالات متحده را کاهش داد.

ضربه اخیر زمانی وارد شد که دیوید مارکوس، مدیر فناوری مالی فیسبوک، که بر تلاش‌های فیس‌بوک برای توسعه Diem نظارت داشت، شرکت را ترک کرد تا کار روی چیزی جدید را شروع کند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *