17 اردیبهشت, 1403 | May, 6, 2024
اخبار منتخب سردبیر

قاضی درخواست‌های مدیران ریپل برای صرف‌ نظر‌کردن از شکایت SEC را رد کرد

آنالیسا تورس، قاضی دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک، درخواست‌های برد گارلینگ هاوس، مدیر عامل و کریس لارسن، یکی از بنیانگذاران ریپل (Ripple)، برای صرف‌نظر‌کردن از شکایتی که توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) علیه آنها مطرح شده بود را رد کرد. شکایت SEC در دسامبر 2020 ضربه‌ سختی به تک تک متهمان پرونده ریپل وارد کرد.

SEC در 22 دسامبر سال 2020 (دی 1399) یک دعوای حقوقی را علیه شرکت ریپل، کریستین لارسن و برد گارلینگ هاوس طرح کرد مبنی بر اینکه خواندگان اوراق بهادار ثبت نشده‌ای از توکن XRP ریپل را به ارزش 1.38 میلیارد دلار را عرضه کرده‌اند.

علاوه بر این، قاضی همچنین درخواست SEC برای جلوگیری از دفاعیه اطلاع رسانی منصفانه (fair notice) را که ریپل مطرح کرد را رد کرد.

همانطور که U.Today گزارش داد، SEC این درخواست را در آوریل گذشته ارائه کرد. SEC بعداً چندین نامه از اختیارات تکمیلی به منظور تقویت درخواست خود اضافه کرد.

استوارت آلدروتی، مشاور عمومی ریپل، قبلاً در مورد تصمیم برای رد درخواست SEC برای برخورد جدی با ریپل اظهار نظر کرد. وی مدعی است که یک سوال جدی وجود دارد که آیا آژانس، اطلاع رسانی منصفانه به شرکت ارائه کرده است یا خیر.

اطلاع‌رسانی منصفانه به قانونی اشاره دارد که مطابق آن هیچ‌کس نباید مجبور شود معنای یک قانون را حدس بزند. قانون باید آن‌قدر شفاف باشد که هر کسی بتواند به‌درستی درک کند چه چیزی مجاز و چه چیزی ممنوع است. در این مورد ریپل ادعا کرد که دقیقاً نمی‌دانسته فروش توکن‌های XRP به‌معنی عرضه اوراق بهادار هست یا نه.

گارلینگ هاوس همچنین در توییتر حکم «اطلاع رسانی منصفانه» را «پیروزی بزرگ» برای متهمان توصیف کرد، بدون اینکه در مورد درخواست ناموفق خود برای رد شکایت اظهار نظر کند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *