24 اردیبهشت, 1403 | May, 13, 2024
اخبار منتخب سردبیر

با افزایش تنش‌های روسیه و اوکراین، ارزهای دیجیتال و سهام کاهش یافتند

اکثر ارزهای دیجیتال در روز جمعه با واکنش معامله‌گران به خطرات ژئوپلیتیکی ناشی از بحران روسیه و اوکراین کاهش یافتند.

روز جمعه، بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از آمریکایی‌ها خواست که فورا اوکراین را ترک کنند و هشدار داد که «جنگ ممکن است در هر زمانی آغاز شود». در حال حاضر، ایالات متحده با وجود فعالیت‌های نظامی روسیه، اعزام نیرو به اوکراین را رد کرده است.

در مقاله‌ای از cryptonews آمد که در صورت وقوع درگیری مسلحانه، بازارهای کریپتو مطمئناً ممکن است شاهد کاهش قابل توجهی باشند. این کاهش احتمالاً به طور غیرمستقیم از طریق تأثیر درگیری بر بازارهای نفت و مواد غذایی ایجاد می‌شود.

بیت‌کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته تا 5 درصد کاهش یافت، در حالیکه  ETH چهار درصد و SOL هفت درصد کاهش داشت. سهام همچنین پایین‌تر بود در حالیکه پشتیبان‌های امن سنتی مانند طلا و دلار آمریکا افزایش یافت. بازارها در نهایت در اواخر روز معاملاتی نیویورک تثبیت شدند.

اندیکاتورهای فنی برای بیت‌کوین خنثی عمدتاً هستند و حمایت 35000 تا 40000 دلار و مقاومت در 46000 دلار را نشان می‌دهند.

جیسون پاگولاتوس، تحلیلگر دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، یک شرکت تحقیقاتی ارزهای دیجیتال گفت که در 10 روز گذشته، اکثر حجم معاملات بین 41 تا 41.5 هزار دلار بیت‌کوین بوده است. اگر این سطح از بین برود، احتمالاً به سمت شکاف‌های حجم باقی مانده حرکت می‌کنیم و قیمت برابر با 38.5 هزار دلار  می‌شود.

برخی از تحلیلگران انتظار دارند بیت‌کوین برای چند ماه دیگر تحت فشار باقی بماند. NYDIG، یک شرکت هلدینگ بیت‌کوین، در خبرنامه ای نوشت: «در کاهش قیمت بهار گذشته، حدود شش ماه طول کشید تا بیت‌کوین بهبود یابد. یک جدول زمانی مشابه در کاهش فعلی، تاریخ بهبود را در ماه می (اردیبهشت) تعیین می‌کند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *