15 اردیبهشت, 1403 | May, 4, 2024
اخبار فاندامنتال مقالات منتخب سردبیر

صندوق بازنشستگی کره جنوبی دارای 280 هزار سهم کوین بیس است: داده های SEC

خدمات بازنشستگی ملی کره جنوبی، یکی از بزرگترین صندوق های بازنشستگی جهان، در سه ماهه سوم سال 2023، 20 میلیون دلار در کوین بیس سرمایه گذاری کرد.

 

سرویس بازنشستگی ملی (NPS)، یک بازنشستگی عمومی در کره جنوبی و یکی از بزرگترین صندوق‌های بازنشستگی جهان، در سه ماهه سوم سال 2023 بیش از 280000 سهم از صرافی جهانی ارزهای دیجیتال Coinbase را خریداری کرد، سرمایه‌گذاری که 39 درصد ارزش داشته است. از زمان خرید

 

بر اساس گزارش موجودی سهام که در ۱۵ نوامبر در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) ارسال شد، NPS در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۳، ۲۸۲۶۷۳ سهام کوین‌بیس را خریداری کرد.

 

بر اساس داده‌های TradingView، ارزش این سرمایه‌گذاری بر اساس آخرین بسته ثبت‌شده Coinbase به مبلغ ۹۸.۱۵ دلار در ۱۵ نوامبر، ۲۷.۷ میلیون دلار است. طبق بایگانی SEC، NPS مجموعه سهام Coinbase خود را با قیمت حدود 19.9 میلیون دلار به دست آورده است که نشان می دهد سود صندوق بازنشستگی تقریباً 7 میلیون دلار یا 39 درصد است.

 

طبق گزارش خبرگزاری محلی News1، سرمایه گذاری اخیر کوین بیس توسط صندوق بازنشستگی عمومی کره جنوبی اولین باری است که این شرکت سهام کوین بیس را خریداری می کند. NPS طبق گزارشات، سیاستی مبنی بر عدم سرمایه گذاری مستقیم در ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین داشته است

 

طبق گزارش ها، در سال 2021، مجلس ملی کره جنوبی از NPS به دلیل سرمایه گذاری آن در یک تجارت مرتبط با رمزنگاری انتقاد کرد. در پاسخ، NPS استدلال کرد که فقط در صرافی سرمایه گذاری می کند و ارزهای دیجیتال هدف سرمایه گذاری نیستند.

 

سهام کوین بیس در سال 2023 رشد قابل توجهی داشته است و در ماه جولای به 110 دلار در هر سهم رسیده است. بر اساس داده های TradingView، ارزش سهام کوین بیس پس از شروع سال 2023 نزدیک به 170 درصد از سال تا به امروز در حدود 37 دلار است. این سهم هنوز 74 درصد از بالاترین رکورد خود در بالای 300 دلار در سپتامبر 2021 کاهش یافته است.

 

رشد عظیم Coinbase در سال 2023 علیرغم اینکه صرافی با شکایت از سوی SEC ایالات متحده مواجه بود، رخ داد. شکایتی که در ژوئن 2023 ارائه شد، ادعا می کند که کوین بیس با ارائه اوراق بهادار ثبت نشده در پلتفرم خود، قوانین اوراق بهادار ایالات متحده را نقض کرده است. در ماه اکتبر، کوین بیس بار دیگر با این استدلال که تعریف آن از امنیت بیش از حد گسترده است، اختیارات SEC در رمزارز را مورد مناقشه قرار داد.

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *