20 اردیبهشت, 1403 | May, 9, 2024
اخبار منتخب سردبیر

انتقاد هیلاری کلینتون از دولت‌ها به دلیل عدم فشار بر صرافی‌های کریپتو

هیلاری کلینتون، بانوی اول سابق و نامزد دموکرات ریاست جمهوری 2016، از دولت بایدن و دولت‌های اروپایی به دلیل عدم فشار بر صرافی‌های ارزهای دیجیتال برای پایان دادن به تراکنش کاربران روسی انتقاد کرد. او معتقد است که قانون‌گذاران باید به این موضوع بپردازند که چگونه می‌توانند مانع از ایجاد دریچه فرار از سوی بازارهای کریپتو برای روسیه شوند.

صرافی‌ها همه کاربران روسی را مسدود نمی‌کنند

کلینتون از دولت بایدن، وزارت خزانه‌داری و دولت‌های اروپایی به شدت انتقاد کرد که به روس‌ها اجازه داده‌اند از ارز دیجیتال به عنوان راه فرار استفاده کنند. وی در مورد امتناع برخی صرافی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال از مسدود کردن حساب‌های تمام کاربران روسی گفت:

«من ناامید شدم از اینکه دیدم برخی از صرافی‌های کریپتو، نه همه آنها بلکه برخی از آنها، از پایان دادن به تراکنش با روسیه به‌دلیل فلسفه آزادی گرایی یا هر چیز دیگری امتناع می‌کنند. اگر نیاز است فشار قانونی یا نظارتی وجود داشته باشد، همه باید تا آنجا که ممکن است برای منزوی کردن فعالیت‌های اقتصادی روسیه در حال حاضر تلاش کنند.»

معاون نخست‌وزیر اوکراین در توییتی از همه صرافی‌های اصلی ارزهای دیجیتال خواست تا آدرس‌های همه کاربران روسی از جمله کاربران عادی را مسدود کنند. وی در توییتی نوشت:

«مسدود کردن نه تنها آدرس‌های مرتبط با سیاستمداران روسی و بلاروسی بلکه متوقف کردن کاربران عادی نیز بسیار مهم است.»

با این حال، چندین صرافی بزرگ از جمله Binance، Coinbase و Kraken گفته‌اند که از مسدود کردن حساب‌های تمام کاربران روسی خودداری می‌کنند. با این حال، این صرافی‌ها از الزامات تحریمی پیروی خواهند کرد.

جسی پاول، مدیرعامل صرافی کریپتو کراکن (Kraken) به آنچه در کانادا در جریان اعتراض کامیون‌داران کاروان آزادی رخ داد اشاره کرد و توضیح داد:

«صرافی او تنها در صورتی می‌تواند حساب‌های کاربران روسی را مسدود کند که الزام قانونی از سوی یک دولت وجود داشته باشد. هر کسی که نگران مسدود شدن حساب‌های خود است، سکه‌های خود را از صرافی‌ها خارج کند و خودش از آنها محافظت کند.»

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *