2 خرداد, 1403 | May, 21, 2024
اخبار دسته بندی نشده منتخب سردبیر

داده‌های جدید حاکی از خوش‌بینی مجدد در بیت کوین است، اما یک هشدار وجود دارد

داده‌های جدید نشان می‌دهد که بیت کوین رشد خوبی را تجربه کرد که از 43 هزار دلار فراتر رفت. پس از یک اصلاح کوتاه در 24 ساعت، BTC به حالت تهاجمی بازگشت و 44000 دلار را پس گرفت. روند صعودی در 24 ساعت گذشته ادامه یافت و ارز دیجیتال به 45000 دلار رسید و برای مدت کوتاهی از آن فراتر رفت که بالاترین قیمت آن از 2 مارس بود.

انباشت در حال انجام است

فعالیت نهنگ‌ها حول محور برجسته‌ترین رمزارز از زمان آغاز درگیری روسیه و اوکراین یکی از موارد جالب توجه بود. آدرس‌هایی با 1000 تا 10000 بیت کوین شاهد افزایش 8.3 درصدی تعداد سکه‌های درون کیف پول خود بودند.

شرکت تحلیل درون زنجیره‌ای Santiment اعلام کرد که 2203 آدرس به بالاترین سطح یک ساله خود رسیدند در حالی که هر کدام بین 44.2 تا 440.2 میلیون دلار بیت کوین در اختیار داشتند.

انباشت بیت کوین آدرس‌های نهنگ‌های کلیدی در یک ماه پس از آغاز جنگ بطور‌قابل‌توجه‌ای افزایش یافته‌است

از زمان شروع درگیری روسیه و اوکراین، تعداد آدرس‌های بیت‌کوین که بین 1 تا 10 هزار دلار بیت‌کوین نگهداری می‌شوند، 8.3 درصد افزایش یافته‌است.

با این اوصاف، داده‌های تاریخی نشان می‌دهد، همراه با گروهی از آدرس‌هایی که بین 100 تا 1000 بیت کوین دارند، «به‌طور تاریخی پیش‌بینی‌کننده حرکت قیمت بوده‌اند».

گروه‌های فوق‌الذکر همان‌هایی هستند که ما به آنها نگاه می‌کنیم تا نشان دهیم معامله‌گران فعال برتر با سرمایه‌شان چه می‌کنند.

قیمت ارز دیجیتال پرچم‌دار به زودی آماده حرکت است

داده‌های دیگر حاکی از آن است که قیمت این ارز دیجیتال پرچم‌دار به‌زودی آماده حرکت است. به عنوان مثال، به دنبال این توسعه، نرخ جریان سرمایه به طبقات دارایی‌های ریسکی افزایش یافته است. برای گسترش این موضوع، یکی از بنیانگذاران Glassnode، این افزایش را با اوراق قرضه دولتی ایالات متحده مقایسه کرد.

علاوه بر این، بر اساس نمودار پلتفرم تجزیه و تحلیل درون زنجیره‌ای Glassnode خروجی قابل توجهی از دارایی دیجیتال محبوب از صرافی‌های مختلف کریپتو وجود داشت. تنها در 15 روز، حدود 61000 بیت کوین از صرافی‌ها خارج شدند. نمودار به شکل زیر است:

داده‌های جدید

61000 بیت کوین از صرافی‌ها خارج شد

بر اساس قیمت بیت کوین در زمان انتشار این گزارش، مقدار بیت‌کوینی که در صرافی‌ها باقی مانده است تقریباً 2.6 میلیارد دلار است. آخرین باری که بیت کوین خروجی بزرگی را تجربه کرد، با افزایش قابل توجه قیمت همراه شد. این نشان‌دهنده‌ی روشنی از افزایش روایت‌های صعودی در اطراف رمزارز برتر است.

علاوه بر این، به‌گفته تحلیلگران بلومبرگ، قانونگذاران ایالات متحده می توانند ETFهای بیت کوین (صندوق قابل معامله بیت ‌کوین) را در بازار نقدی تایید کنند. پیشنهاد اخیر SEC برای گسترش تعریف قانونی “تبادل” ممکن است نشان دهد که آژانس نظارتی آماده‌است تا در سال 2023 پس از رد درخواست‌های متعدد در طول سال گذشته، ETFهای بیت کوین را تایید کند.

اکنون، پس از بحث در مورد برخی از مسیرهای صعودی، مقاومت درون زنجیره‌ای بعدی برای BTC می‌تواند از هولدر کوتاه‌مدت “Realized Price” ناشی شود که با قیمت 45.9 هزار دلار معامله می‌شود. قیمت واقعی بیت کوین یا Realized Price ارزش تمام سکه‌هایی است که به قیمت خریداری‌شده تقسیم بر مقدار بیت کوین در گردش است. همچنین نباید فراموش کرد که مقاومت نزولی ناشی از هولدرهای کوتاه‌مدتی است که به دنبال پس‌گرفتن پول خود هستند.

منبع: ambcrypto

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *