28 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
آلتکوین اخبار منتخب سردبیر

آیا اتریوم یک سال پس از ادغام به اهداف خود دست یافت؟

ادغام با هدف کاهش ردپای کربن فزاینده اتریوم و اعمال فشار کاهش تورم، تا حد زیادی موفقیت آمیز بود.

 

 

ردپای کربن سالانه اتریوم از زمان ادغام به میزان قابل توجهی کاهش یافت. اتریوم دچار کاهش تورم شد، اما هنوز تاثیر زیادی بر ارزش اتریوم وجود نداشت. حداکثر گرایان اتریوم [ETH] و بسیاری از صنعت ارزهای دیجیتال، سالگرد یکساله The Merge را جشن گرفتند، که نشانگر تغییری تاریخی از مکانیسم اجماع اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) بود.

 

اتریوم سبزتر

 

 

با هدف کاهش مصرف روزافزون انرژی و ایجاد تصویری سازگار با محیط زیست برای بلاک چین، نتایج خیره کننده نبوده است. طبق داده‌های شاخص مصرف برق بیت‌کوین کمبریج (CBECI)، مصرف برق سالانه اتریوم در زمان انتشار 0.00731 تراوات ساعت (TWh) بود که از زمان ادغام افت خیره‌کننده 99.9 درصدی را نشان می‌دهد. برای زمینه، این کمتر از بیت کوین [BTC] بود که مصرف سالانه آن 120.31 تراوات ساعت بود.

 

علاوه بر این، اتریوم اکنون انرژی کمتری نسبت به شرکت پرداخت PayPal و غول استیمینگ آنلاین نتفلیکس دارد. در نتیجه، طبق داده‌های موسسه رتبه‌بندی کریپتو کربن، ردپای کربن سالانه اتریوم نیز کاهش یافته است و بیش از 99 درصد کاهش یافته و به 2659 تن CO2 رسیده است.

 

ادغام یک رویداد مهم در تاریخچه مختصر اتریوم بود. تحت مدل جدید PoS، ETH سهامدار به جای سخت افزار گران قیمت، شبکه را ایمن می کند و تراکنش ها را تایید می کند. به نظر می‌رسد اتریوم با حذف دستگاه‌های پرقدرت که برای حل مشکلات رمزنگاری پیچیده با یکدیگر رقابت می‌کردند، تغییری قاطع به سمت پایداری و مقیاس‌پذیری انجام داده است.

 

در بلندمدت، می‌تواند رشد اتریوم را تقویت کند، زیرا سرمایه‌گذاران دیگر مجبور نخواهند بود با انگ سرمایه‌گذاری در فناوری‌های غیر دوستدار محیط زیست کنار بیایند.

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *