23 اردیبهشت, 1403 | May, 12, 2024
اخبار منتخب سردبیر

پارلمان اوکراین لایحه دارایی‌های مجازی را تصویب کرد

قانونگذاران پارلمان اوکراین (Verkhovna Rada) لایحه‌ای را که برای تنظیم اقتصاد کریپتو این کشور تنظیم شده است، تصویب کرده‌اند. نسخه اولیه این لایحه در سال گذشته تصویب شد. اما بعداً توسط رئیس جمهور ولودیمیر زلنسکی که درخواست تغییراتی کرد، به قوه مقننه بازگردانده شد.

اکثریت نمایندگان پارلمان اوکراین از قانون دارایی های مجازی حمایت می‌کنند.

کمیسیون ملی اوراق بهادار و بازار سهام (NSSMC) و بانک ملی اوکراین (NBU) رگولاتورهای اصلی بخش کریپتو خواهند بود. NBU مسئول کنترل دولت بر گردش دارایی‌های مجازی که با ارزهای دبگر پشتیبانی می‌شود خواهد بود. NSSMC هم بر بقیه قسمت‌های ارز دیجیتال از جمله اوراق بهادار تحت وثیقه یا مشتقات کریپتو نظارت خواهد داشت. این کمیسیون مجوزها را صادر می کند، بر فعالیت‌های ارائه‌دهندگان خدمات نظارت می‌کند و یک ثبت ملی برای نهادهایی که با رمزارزها فعالیت می‌کنند ایجاد و نگهداری می کند. همچنین موظف است رویه‌هایی را برای بررسی پرونده‌هایی که شامل نقض قانون دارایی‌های مجازی و اعمال تحریم‌های مالی است، اجرا کند.

این گزارش ها همچنین خاطرنشان می کند که زلنسکی اکنون ده روز فرصت دارد تا این لایحه را امضا کند تا به قانون تبدیل شود. با این حال، قانون جدید تنها پس از اعمال تغییرات لازم در قانون مالیات اوکراین در رابطه با مالیات بر درآمد و سود حاصل از کریپتو توسط پارلمان اوکراین اعمال خواهد شد. پیش‌نویس اصلاحات باید ظرف چند روز ارائه شود.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *