8 اردیبهشت, 1403 | April, 27, 2024
اخبار منتخب سردبیر

کنگره ایالات متحده 50 لایحه دارایی دیجیتال را برای مقررات بلاک چین ارائه کرد

پس از بررسی دقیق، کنگره ایالات متحده قصد خود را برای تنظیم مقررات ارزهای دیجیتال و سایر دارایی‌های دیجیتال گسترش داده است. در چندین اقتصاد بزرگ، ابهام قانونی پیرامون دارایی‌های دیجیتال به منبع اصلی نگرانی تبدیل شده است. فروپاشی اخیر ترا، که در آن 15 میلیارد دلار از بازار ارزهای دیجیتال از دست رفت، نیاز به مقررات را تقویت کرده است.

به طور خاص، صد و هجدهمین کنگره 50 اقدام و قطعنامه در مورد حاکمیت، بلاک چین و CBDCها در میان اضطراب بازار ارز دیجیتال ارائه کرد. پس از ماه‌ها گمانه‌زنی، این تصمیم گرفته‌شده‌است. با این حال، این تصمیم تاریخی پیش‌نویس قانون در مورد استیبل کوین‌ها و استراتژی تنظیم دارایی‌های دیجیتال را حذف می‌کند.

چه چیزی در لایحه قانون گنجانده شده است؟

فناوری بلاک چین به طور غیرقابل انکاری نگرانی‌های نظارتی جدیدی را در سال های اخیر ایجاد کرده است. باج افزار و دخالت ارزهای دیجیتال در تهاجم اخیر روسیه به اوکراین، دو مورد از آنها هستند. براساس گزارش‌ها، اوکراین در طول جنگ مسلحانه میلیون‌ها کمک ارز دیجیتال دریافت کرد، در حالی که روسیه تلاش کرد تا تحریم‌های اقتصادی را با استفاده از ارزهای دیجیتال دور بزند. رشد اخیر در تجارت NFT و راه‌حل‌های دیفای به مقامات دولتی گزینه‌های بیشتری برای اقدامات نظارتی داده‌است.

طبق گزارش فوربس، اولین دسته از تنطیمات مربوط به مالیات بر کریپتو است. لوایح بسیاری تصویب در این رابطه تصویب شده‌اند. سناتورهای هر دو حزب (جمهوری‌خواه و دموکرات) قانون عادلانه مالیات بر پول مجازی سال 2022 را معرفی کردند.

تراکنش‌های شخصی شامل ارز مجازی که منجر به سود کمتر از 200 دلار می‌شود، طبق این قانون مستثنی هستند. تام اِم، نماینده کنگره، قانون 2021 بندر امن برای مالیات دهندگان با دارایی‌های منشعب‌شده را معرفی کرد. هر گونه مبلغی که به صورت ارز مجازی قابل تبدیل فورکی دریافت شود، طبق این قانون از درآمد ناخالص معاف خواهد بود.

گروه دوم، ارزهای دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) هستند که شامل تعداد زیادی لایحه‌ می‌شود. لایحه‌ای برای بررسی تأثیر پذیرش بیت کوین بر السالوادور (قانون پاسخگویی برای ارزهای دیجیتال در السالوادور) ارائه شد. این قانون به پذیرش قانونی بیت کوین توسط السالوادور و پیامدهای آن برای ایالات متحده و سیستم اقتصادی جهانی می پردازد. قانون دیگر، قانون نقدی الکترونیکی، با هدف ایجاد یک ارز دیجیتال است.

در نهایت، دسته سوم به شفاف سازی نظارتی در مورد ارزهای دیجیتال و ابزار دارایی دیجیتال مربوط می‌شود. به عنوان مثال، قانون قطعیت تنظیم‌کننده بلاک چین، از توسعه‌دهندگان خدمات و راه‌حل‌های بلاک چین «غیر کنترلی» محافظت می‌کند. برای رسیدگی به نگرانی‌های SEC در مورد دارایی‌های دیجیتال و اوراق بهادار دارایی دیجیتال، قانون تاکسونومی توکن معرفی شد.

نیاز فزاینده به مقررات اقتصاد کریپتو

رویدادهای اخیر مانند سقوط ظاهراً استیبل کوین UST نیاز به مقررات بازارهای ارزهای دیجیتال را افزایش داده است. اخیراً هم گزارش شد که Stablegains، یک ارائه‌دهنده خدمات دیفای، با قول سرمایه‌گذاری جمعی در USD Coin و TerraUSD، مشتریان خود را فریب داده‌است. در عوض، این پلتفرم تمام پول را در UST سرمایه‌گذاری کرد. پس از فروپاشی بازار UST، عبارات خود را در برنامه‌ها و صفحات وام‌دهی تغییر داد تا نشان دهد که قصد دارد فقط در UST سرمایه گذاری کند.

سایر دولت ها در سراسر جهان اکنون به طور فعال در حال انجام اصلاحاتی در قوانین خود هستند تا دارایی‌های دیجیتال را در مقررات خود لحاظ کنند. روسیه اخیراً علاقه خود را به پذیرش رمزارزها به عنوان یک ارز قانونی نشان داده‌است. روز پنجشنبه، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه، گفت که دولت و بانک مرکزی «دیر یا زود» ارزهای دیجیتال را به عنوان نوعی پرداخت به رسمیت می‌شناسند.

از سوی دیگر، هند قوانینی وضع کرده است که با وضع مالیات های سنگین (+30 درصد) بر این تراکنش‌ها، تراکنش‌های رمزنگاری را منع می‌کند.

منبع: coinnounce

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *