8 اردیبهشت, 1403 | April, 27, 2024
اخبار منتخب سردبیر

سلبریتی‌های مبلغ کریپتو با نزولی شدن بازار در سکوت فرو رفتند

طی سال گذشته، میزان علاقه بازیگران، ستارگان و سلبریتی‌های ورزشی به ارزهای دیجیتال به اوج جدیدی رسید. سلبریتی‌ها رمزارز را به عنوان قلمرویی با فرهنگ و فلسفه منحصر به فرد خود به تصویر می‌کشیدند، فلسفه‌ای که فراگیرتر از امور مالی معمولی بود و فرصتی برای کسب و ایجاد درآمد ایجاد کرد.

در حالی که برنامه امسال «Super Bowl» به «Crypto Bowl» نامگذاری شد زیرا تعداد زیادی آگهی تبلیغاتی که برخی از آنها 7 میلیون دلار برای 30 ثانیه هزینه داشتند، بخش رمزارزها را با چندین مورد از این تبلیغات با چهره های برجسته در صنعت به نمایش گذاشتند.

به نوبه خود، می‌توان گفت که نفوذ سلبریتی‌ها تأثیر زیادی بر بازار داشته است. در واقع، پس از تبلیغات Super Bowl، دانلود برنامه‌های کریپتو 280٪ افزایش یافت. به طور خاص، دانلود کوین بیس در طول هفته پس از نمایش آگهی 309٪ افزایش یافت و در روز بعد 286٪ افزایش یافت.

سلبریتی‌ها مورد انتقاد قرار گرفته‌اند

پس از فروش اخیر بازار این حامیان مشهور کریپتو اکنون با انتقاد فزاینده‌ای روبرو هستند که دنبال‌کنندگان خود را تشویق به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال کردند بدون اینکه راجع به خطرات آنها هم صحبت کنند. در مقایسه با سایر مواردی که توسط افراد مشهور مانند لباس یا غذا تبلیغ می‌شود، بازار کریپتو مطمئنا غیرقابل پیش‌بینی‌تر است.

جووانی کامپیانی، یکی از محققان بازاریابی دانشگاه شیکاگو به نیویورک تایمز گفت:

«این پول واقعی است که مردم در حال سرمایه‌گذاری هستند. کسانی که آن را تبلیغ می‌کنند باید در مورد جنبه‌های منفی احتمالی آن آگاه‌تر باشند.»

کامپیانی گفت این نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران جوان‌تر و کم‌درآمد تمایل زیادی به آینده ارزهای دیجیتال دارند.

تاکنون هیچ نشانه‌ای از طرفداران مشهور جامعه کریپتو مبنی بر اینکه آیا آنها در مورد تاییدیه‌های خود تجدید نظر می‌کنند وجود نداشته است. بت ایگان، دانشیار تبلیغات در دانشگاه سیراکیوز اظهار داشت:

«این کاری است که سلبریتی‌ها انجام می‌دهند. آنها افراد مشهوری هستند که به آنها پیشنهاد پولی داده شد تا چیزی را تبلیغ کنند که وعده‌هایی دارد.»

خانم ایگان، با این حال، هشدار داد که بدون خطر نیست. اگر بخش کریپتو از بین نرود یا به شکوه سابق خود بازگردد، ممکن است آنها به خاطر حمایتشان از آن تحسین شوند. با این حال، اگر بحران اقتصادی ادامه یابد، ممکن است شهرت آنها آسیب ببیند.

او گفت: «اگر من جای مت دیمون یا ریس ویترسپون بودم، تمایل خود را برای اجرای این نوع کنسرت زیر سوال می بردم.»

منبع: finbold

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *