28 اردیبهشت, 1403 | May, 17, 2024
اخبار فاندامنتال منتخب سردبیر

اروپا پذیرش کریپتو نهادی را هدایت می کند: بلاک چین نمایشگاه آمستردام

گفتگو با سخنرانان کلیدی در نمایشگاه بلاک چین اروپا در آمستردام نشان می دهد که صرافی ها و شرکت های ارزهای دیجیتال، قاره را به عنوان منطقه ای کلیدی برای رشد می بینند.

 

 

به گفته سخنرانان برجسته در نمایشگاه Blockchain Europe 2023 در آمستردام، اروپا همچنان زمینه مناسبی برای شکوفایی اکوسیستم ارزهای دیجیتال در مقایسه با محیط‌های نظارتی خشن‌تر است. کوین تلگراف برای دومین سال متوالی در رویدادی که در مرکز همایش RAI آمستردام برگزار شد شرکت کرد و نمایشگاه بلاک چین بخشی از رویداد بزرگتر Tech Expo است که در هلند میزبانی می شود.

 

این رویداد معمولاً بازیکن های برجسته صنعت اصلی را از دنیای مالی جذب می کند تا نشان دهد که چگونه فناوری بلاک چین برای تقویت محصولات و راه حل های نوآورانه جدید در بسیاری از صنایع به کار گرفته می شود. از امور مالی، تدارکات، مراقبت های بهداشتی و بازاریابی، فناوری بلاک چین و عملکرد Web3 همچنان یک حوزه رشد کلیدی برای بازیکن های مختلف صنعت است.

 

MiCA bodes well for institutional adoption

MiCA نویدبخش پذیرش سازمانی است:

 

همانطور که در یک گفتگوی جانبی با حضور جیمز مورک، رئیس فروش نهادی Coinbase و نیک فیلپات، بنیانگذار Zodia Markets، مشهود بود، موضوعات نظارتی در کانون توجه قرار دارند.

کریس اولر از بنیانگذاران Trendmaster، نیک فیلپات از بنیانگذاران Zodia Markets و یکی از مدیران Coinbase فروش نهادی EMEA و APAC جیمز مورک روی صحنه در آمستردام. منبع: کوین تلگراف

 

 

فیلپات مقررات بازارهای دارایی های رمزنگاری شده اتحادیه اروپا (MiCA) را به عنوان یک اقدام نظارتی پیشرو برای هدایت رشد بخش و در عین حال محافظت از کاربران توصیف کرد:

موسسات با دانستن اینکه چارچوبی وجود دارد که می توانند در آن فعالیت کنند، احساس راحتی بیشتری می کنند، که با آنچه در کشورهایی مانند آمریکا اتفاق می افتد در تضاد است.

 

اشاره فیلپات به چشم انداز نظارتی ایالات متحده بر ابری از عدم اطمینان در مورد اکوسیستم ارزهای دیجیتال متمرکز بود. این امر عمدتاً ناشی از اقدامات اجرایی جداگانه کمیسیون بورس و اوراق بهادار علیه بازیگران کلیدی صنعت، از جمله Coinbase، Ripple و Binance.US، به دلیل نقض ادعای اوراق بهادار بوده است.

 

مورک، که مدیریت فروش نهادی Coinbase در مناطق EMEA و APAC را بر عهده دارد، همچنین بر ایجاد پارامترهای نظارتی واضح در سراسر اتحادیه اروپا و در بریتانیا تاکید کرد که به شرکت‌های مرتبط با رمزارز کمک کرده است تا به تجارت خود ادامه دهند.

 

مکالمات بدون ضبط همچنین نشان می دهد که بازیگران اصلی مانند کوین بیس همچنان علاقه مشتریان نهادی را به خود جلب می کنند که به دنبال قرار گرفتن در معرض یا حضانت برخی ارزهای دیجیتال در خارج از ایالات متحده هستند.

 

این شامل بسیاری از مشتریان بالقوه، از مدیران صندوق های سنتی، شرکت های بزرگ، بانک های خصوصی و انواع مشاغل می شود. مورک به کوین تلگراف گفت که کوین بیس در حال حاضر به بیش از 1300 مشتری سازمانی در سراسر جهان خدمات ارائه می دهد.

 

چارچوب‌های حقوقی که مدت‌هاست به شرکت‌ها اجازه می‌داد تا نهادهای خشکی و فراساحلی داشته باشند، همچنان عنصر مهمی در اجازه دادن به صرافی‌های ارزهای دیجیتال و شرکت‌ها برای ارائه خدمات در حوزه‌های قضایی مختلف است.

 

فیلپات همچنین امارات متحده عربی را به عنوان یک مرکز رمزنگاری و وب 3 با رشد سریع معرفی کرد که فعالانه به دنبال جذب بزرگترین شرکت ها در این صنعت است. بایننس در حال حاضر جای پای خود را در امارات متحده عربی ایجاد کرده است، در حالی که گزارش شده است که Coinbase در اوایل سال 2023 در حال بررسی راه اندازی یک پایگاه عملیات در حوزه قضایی بود.

 

A tokenized future

آینده ای نمادین:

توکن‌سازی برای موسسات مختلف، از جمله بانک‌های جریان اصلی و شرکت‌های مالی که به دنبال صدور و مدیریت بدهی‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها هستند، همچنان به عنوان یک کارت جذب باقی می‌ماند.

کوین تلگراف همچنین با مارتین سیبراند، مدیر اکوسیستم دارایی های دیجیتال بانک هلندی ABN AMRO صحبت کرد. او دیدگاه‌هایی درباره انتشار اخیر اوراق قرضه سبز دیجیتال توسط ABN AMRO با استفاده از فناوری مقیاس‌پذیری لایه ۲ اتریوم Polygon برای جمع‌آوری ۵ میلیون یورو (۵.۳ میلیون دلار) به اشتراک گذاشت.

Martijn Siebrand از ABN AMRO در طول ارائه خود در روز اول کنفرانس سوالاتی را از جمعیت مطرح می کند. منبع: کوین تلگراف

 

سیبراند گفت که فناوری بلاک چین ابزار مفیدی برای بانک‌ها برای ارائه خدمات بهتر به بازارهای سرمایه است:

خنده دار است، اگر ما اکنون در بانک صحبت کنیم، مردم می گویند که بازارهای سرمایه برای مدت طولانی وجود داشته است، اما ما نوآوری های زیادی را ندیده ایم. این می تواند یک تغییر عمده باشد که بسیاری از بانک ها در آن سرمایه گذاری می کنند.”

 

 

سیبراند اضافه کرد که ABN AMRO در حال حاضر بهره‌برداری از اوراق قرضه دیجیتال مبتنی بر بلاک چین خود را در کنفرانس‌ها و نمایشگاه‌ها برای بازیگران بازار سرمایه مانند بانک‌های جریان اصلی و همچنین شرکت‌های خصوصی که به دنبال جذب سرمایه هستند به نمایش می‌گذارد:

ما دو مسیر را می بینیم. ما نهادی داریم که به بازارهای سرمایه سنتی خدمت می کند. اما ما همچنین این شانس را داریم که به مشتریانی کمک کنیم که برای تامین مالی جمعی بسیار بزرگ هستند اما برای بازارهای سرمایه بسیار کوچک هستند.

 

سیبراند افزود که ارائه بدهی توکن شده می تواند برای شرکت هایی که می خواهند از فروش سهام خودداری کنند مفید باشد. با این حال، قبل از اینکه ABN AMRO بتواند یک نقشه راه کاری برای پیشبرد پیشنهادهای توکن‌سازی بلاک چین خود ایجاد کند، باید چارچوب‌های نظارتی حوزه قضایی بیشتر توسعه یابند:

ما فکر می‌کنیم که بازارهای خصوصی شامل انتشارات خصوصی، که تک به تک یا با دو یا سه سرمایه‌گذار هستند، نسبت به بازارهای نهادی مقیاس‌پذیرتر خواهند بود.

 

 

NFTs remain valuable for institutions

NFT ها برای موسسات ارزشمند باقی می مانند:

Mia Van، رهبر EMEA برای بلاک چین و دارایی‌های دیجیتال در Mastercard، به ارزش توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) برای کاربران سازمانی پرداخت. طبق گفته وان، این بخش در سال گذشته 1.9 میلیارد دلار حجم فروش داشته است، با وجود اینکه فروشندگان بر بازارهای NFT در ماه های اخیر تسلط داشتند، میانگین تعداد کیف پول های Web3 افزایش یافته است.

 

به گفته وان، برندهای لوکس مانند Breitling و Louis Vuitton به طور فعال از NFT برای ارائه دوقلوهای دیجیتالی اقلامی استفاده می کنند که منشأ آنها را ثابت می کند. در همین حال، برندهای اصلی مانند آدیداس و نایک به کشف NFT و فعال‌سازی‌های متاورس ادامه می‌دهند که به کاربران مالکیت اشیاء را هم در دنیای فیزیکی و هم در محیط‌های متاورس می‌دهد.

 

مسترکارت نیز در حال تبدیل شدن به بخشی از اکوسیستم Web3 است. اوایل سال جاری، Animoca Brands سرمایه گذاری 30 میلیون دلاری در پلتفرم نئوبانک سلام را اعلام کرد. یکی از پیشنهادات منحصر به فرد این پلتفرم، کارت بدهی رمزنگاری شده با سبک NFT قابل تنظیم است.

 

Mastercard خود را با NFT هایی که به صورت دیجیتالی در اختیار دارند، تلطیف کنند و به آنها این امکان را می دهد که میمون حوصله ارزشمند را در دنیای فیزیکی به نمایش بگذارند. وان تمایلی به اظهار نظر در مورد استراتژی بلاک چین و دارایی دیجیتال Mastercard و شراکت ندارد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *