27 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار

اصول BTC باعث ایجاد اعتماد در معامله‌گران است

هرچند قیمت بیت کوین نمی تواند جایگاهی برای خود  را پیدا کند، اما اصول BTC باعث ایجاد اعتماد در معامله‌گران می‌شود. داده‌ها نشان می‌دهد که معامله‌گران هنوز نسبت به قیمت بیت کوین اطمینان دارند زیرا پرمیوم آتی و سایر اصول اساسی هیچ نشانه ای از استرس نشان نمی‌دهند.

سقوط ناگهانی بیت کوین (BTC) در 10 ژانویه باعث شد که قیمت برای اولین بار در 110 روز کمتر از 40000 دلار معامله شود و این زنگ خطری برای معامله‌گران اهرمی بود. 1.9 میلیارد دلار قراردادهای آتی بلند مدت (خرید) در آن هفته منحل شد و باعث شد روحیه معامله‌گران کاهش یابد.

ترس و طمع

شاخص «ترس و طمع» کریپتو، که از 0 «ترس شدید» تا 100 «طمع» متغیر است، در 10 ژانویه به 10 رسید که پایین‌ترین سطح از زمان سقوط مارس 2020 بوده است. این اندیکاتور احساسات معامله‌گران را با استفاده از نوسانات تاریخی، حرکت بازار، حجم، تسلط بیت کوین و رسانه های اجتماعی اندازه‌گیری می کند.

طبق معمول، وحشت یک فرصت خرید بود زیرا کل سرمایه بازار کریپتو 13.5 درصد افزایش یافت، از 1.85 تریلیون دلار به 2.1 تریلیون دلار در کمتر از سه روز رسید.

در حال حاضر، به نظر می رسد سرمایه‌گذاران در حال هضم داده های اقتصادی این هفته هستند که نشان می‌دهد خرده فروشی در دسامبر 2021 ایالات متحده 1.9 درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافته است.

دلیل نگرانی سرمایه‌گذاران

سرمایه گذاران برای نگرانی در مورد رکود تورمی دلیل دارند و آن سناریویی است که در آن تورم با وجود عدم رشد اقتصادی شتاب می گیرد. با این حال، حتی اگر در نهایت ثابت شود که کمبود امنیت دیجیتالی بیت کوین یک ویژگی مثبت است، بازارها همچنان با هر دارایی ای که امن تلقی شود، پناه خواهند گرفت. بنابراین، موج اول به طور بالقوه برای ارزهای دیجیتال مضر خواهد بود. بنابراین، موج اول به طور بالقوه برای ارزهای دیجیتال مضر خواهد بود.

قیمت بیت‌کوین در هفت روز گذشته ثابت بود و عملاً عملکرد ۷ درصدی بازار آلت‌کوین را کاهش داد. بخشی از این حرکت غیرمعمول را می‌توان با پلتفرم‌های برنامه‌های غیرمتمرکز لایه 1 توضیح داد که عملکرد مثبتی را نشان می‌دهند که توسط Fantom (FTM)، Cardano (ADA)، Near Protocol (NEAR) و Harmony (ONE) هدایت می‌شود.

Loopring (LRC)، یک پروتکل باز zkRollup برای تبادلات غیرمتمرکز در اتریوم، بدترین عملکرد هفته را ارائه کرد. حجم DEX با استفاده از پروتکل در اوایل دسامبر 2021 به 30 میلیون دلار در روز رسید، اما اکنون نزدیک به 6 میلیون دلار است. در همین حال، Dfinity (ICP) و Chainlink (LINK) پس از افزایش 40٪ یا بالاتر در 10 روز اول سال 2022 در حال تنظیم هستند.

پرمیوم تتر و پرمیوم آتی به خوبی حفظ شدند

پرمیوم یا تخفیف OKEx Tether (USDT) تفاوت بین معاملات همتا به همتا (P2P) مبتنی بر چین و دلار رسمی ایالات متحده را اندازه‌گیری می‌کند. ارقام بالای 100 درصد نشان دهنده تقاضای بیش از حد برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است. از طرف دیگر، 5 درصد تخفیف معمولاً نشان دهنده فعالیت سنگین فروش است.

اندیکاتور تتر در 31 دسامبر با 3 درصد تخفیف پایین آمد که کمی نزولی نشان می‌دهد اما نگران کننده نیست. این معیار در هفته گذشته 2 درصد تخفیف مناسبی داشت که نشان دهنده عدم فروش هراس از معامله‌گران مستقر در چین است.

پرمیوم قراردادهای آتی

برای اثبات بیشتر اینکه ساختار بازار کریپتو حفظ شده است معامله‌گران باید پرمیوم قراردادهای آتی بیت کوین CME را تجزیه و تحلیل کنند. این معیار تفاوت بین قراردادهای آتی بلندمدت را با قیمت لحظه ای فعلی در بازارهای عادی تجزیه و تحلیل می‌کند.

هر زمان که این نشانگر محو شود یا منفی شود، یک پرچم قرمز هشدار می‌دهد. این وضعیت به عنوان عقب ماندگی نیز شناخته می شود و نشان می دهد که احساسات نزولی وجود دارد.

این قراردادهای ماه ثابت معمولاً با قیمت جزئی معامله می‌شوند، که نشان می‌دهد فروشندگان پول بیشتری را برای نگه داشتن تسویه‌ها برای مدت طولانی‌تر درخواست می‌کنند. در نتیجه، معاملات آتی باید در بازارهای سالم با 0.5٪ تا 2٪ پرمیوم معامله شود، وضعیتی که به عنوان contango شناخته می‌شود.

توجه داشته باشید که چون بیت کوین زیر 49000 دلار معامله شد این اندیکاتور در 9 دسامبر منفی شد . اما همچنان توانست یک عدد کمی مثبت را حفظ کند. این نشان می‌دهد که معامله‌گران نهادی عدم اعتماد را نشان می‌دهند، اگرچه هنوز یک ساختار نزولی نیست.

با توجه به اینکه مجموع سرمایه بازار ارزهای دیجیتال تا به امروز 9.5 درصد کاهش یافت اما ساختار بازار نسبتاً خوب است. اگر تقاضای بیش از حد برای فروشندگان کوتاه مدت وجود داشت، پرمیوم آتی CME منفی می‌شد. مگر اینکه این اصول به طور قابل توجهی تغییر کند. هنوز اطلاعات کافی در دسترس نیست که بتواند از قیمت بیت کوین زیر 40000 دلار پشتیبانی کند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *