29 اردیبهشت, 1403 | May, 18, 2024
اخبار منتخب سردبیر

اوشن پروتکل افزایش یافت. چه چیزی پشت پرده این افزایش وجود دارد؟

اوشن پروتکل (Ocean Protocol) یک پروتکل منبع باز است که هدف آن دسترسی افراد و کسب و کارها برای تبادل و کسب درآمد از داده‌ها است. در چند روز گذشته این پروتکل شاهد افزایش چشمگیری در پشتیبانی بوده‌است. توکن Ocean این پروتکل در 24 ساعت 27 درصد و در 7 روز گذشته 39 درصد افزایش یافته است. محرک اصلی این تقاضا چیست؟

از ماه فوریه، تیم اوشن پروتکل به طور پیوسته در مورد نقشه راه، مشارکت‌ها و برنامه کمک‌های مالی خود اعلامیه‌هایی ارائه‌می‌کند. این تیم در به‌روزرسانی سال 2022 خود، برخی از برنامه‌های بلندپروازانه سال را شرح داد.  انتشار Ocean V4 که توکن‌های دیتا برای آزمایش عمومی را در دسترس قرار خواهند بود از جمله این برنامه‌ها است.

Ocean V4 برنامه‌هایی برای انتشار برخی از ویژگی‌های بسیار جالب با V3 دارند، از جمله:

حل کردن راگ پول‌ها، داده‌های NFT، دیتا فارمینگ و گسترش DAO و اکوسیستم Ocean.

NFTهای داده یک چارچوب IP ارائه می‌کنند که ERC20 و ERC721 را ترکیب می‌کند و به طور بالقوه جریان‌های درآمدی متعددی را در مقابل IP پایه، با مجوزهای فرعی مختلف، فعال می‌کند.

حمایت از رشد اکوسیستم

اوشن پروتکل در سال 2017 توسط بروس پون و محقق هوش مصنوعی ترنت مک کوناگی تأسیس شد. نرم افزار این پروتکل برای تسهیل تبادل داده‌ها ساخته‌شده‌است و مجموعه داده‌ها را به راحتی در دسترس استارتاپ‌ها و محققان قرار می‌دهد. همچنین کاربرانی را که به دیتا نیاز دارند یا منابعی برای ذخیره آن ندارند پیوند می‌دهد. توکن OCEAN برای چند‌منظوره بودن طراحی شده‌است و برای اعتبار سنجی بهترین توکن‌های دیتا استفاده می‌شود و به کاربران امکان می‌دهد هم در حاکمیت شرکت کنند و هم داده‌ها را خرید و فروش کنند.

آلگوورا (Algovera) جامعه‌ای از افرادی است که در سراسر جهان برای سرعت‌بخشیدن به توسعه محصولات غیرمتمرکز هوش مصنوعی و استفاده از کمک هزینه‌های پروتکل اقیانوس برای ایجاد یک اکوسیستم منحصربه‌فرد کار می‌کنند.

ریچارد بلیمن، بنیانگذار آلگوورا گفت:

«من شروع به کاوش جایگزین کردم و با اکوسیستم اوشن پروتکل برخورد کردم. به جلسات هفتگی تالار شهر ملحق شدم.با سازندگان ملاقات کردم و اولین طعم  جامعه Web3 را تجربه کردم. در عرض 2 ماه، اولین کمک مالی خود را نوشتم و دریافت کردم و در نهایت پروژه‌ام را شروع کردم. من کارم را رها کردم و به عقب نگاه نکردم.»

داده‌ها حاکی از افزایش علاقه است

سه اتفاق مهم اخیراً رخ داد که به طور قابل توجهی به افزایش محبوبیت اوشن کمک می‌کند. در مرحله اول، راه‌اندازی نسخه 4 پروتکل است که مدیریت داده‌ها را به کانال‌های قابل درآمدزایی سوق می‌دهد که قبلا اینگونه نبود. مورد دوم این است که آنها اخیراً فراخوان‌هایی را برای دور 16 برنامه کمک‌های مالی خود با 200000 OCEAN باز کرده‌اند. همین هفته آنها حمایت مالی برتر خود را از هفته بلاکچین بایننس اعلام کردند و حمایت عمومی از اکوسیستم خود و پروژه‌های در حال توسعه در آن را نشان دادند.

همچنین، در تجزیه و تحلیل Cryptoslate، در این هفته احساسات مثبت توییتر برای Ocean Protocol شناسایی شد که عملکرد مثبت توکن را بیشتر تأیید می‌کند.

با نگاهی دقیق تر به روند کلان در این فضا و تجزیه و تحلیل آن با داده‌های Cryptoslate، خوانندگان متوجه خواهند شد که توکن‌های هوش مصنوعی به طور کلی در 7 روز گذشته 10 درصد افزایش داشت. با توجه به داده‌های Cryptoslate، دنیای هوش مصنوعی و بلاکچین با تعدادی از پروژه‌ها که وارد صحنه می‌شوند و آگاهی از موارد استفاده مختلف از هوش مصنوعی در دنیای بلاکچین در حال گرم شدن است.

بلاکچین‌ها برای کمک به ردیابی و تأیید تراکنش‌ها طراحی شده‌اند. این تراکنش‌ها با داده‌ها بارگذاری می‌شوند. از آنجایی که بیشتر صنایع و برندهای پیشرو جهان، بلاکچین را در مدل‌های تجاری خود می‌پذیرند، بهره‌گیری از قدرت داده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود و اطمینان از کیفیت آن داده‌ها، عملکرد کلیدی صنعت بلاکچین در آینده خواهد بود. اوشن پروتکل در حال حاضر پایه‌ای را در چشم‌انداز دیتا ایجاد کرده‌است و به‌طور مداوم از ابتکارات مبتنی بر دیتا پشتیبانی می‌کند که از فناوری‌های بلاکچین برای ایجاد ارزش افزوده به لایه‌های داده‌های منبع باز استفاده می‌کند. اوشن پروتکل به دلیل حفظ حمایت از پروژه‌ها با استفاده از اکوسیستم خود شناخته‌شده‌‌است. تیم اوشن پروتکل 140 میلیون دلار برای کمک های مالی در OceanDAO در نظر گرفت.

منبع: cryptoslate

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *