28 اردیبهشت, 1403 | May, 17, 2024
اخبار اخبار فوری منتخب سردبیر

اپل برای مدت کوتاهی MetaMask را از اپ استور خارج می کند.

MetaMask در 14 اکتبر برای چند ساعت از اپ استور اپل حذف شد و نگرانی ها در مورد چالش های قانونی با Big Tech را احیا کرد.

 

کیف پول اتریوم MetaMask در 14 اکتبر برای چند ساعت از اپ استور اپل حذف شد و نگرانی‌هایی در مورد حذف کامل آن از بازار ایجاد کرد. این کیف پول به برنامه های غیرمتمرکز مختلف Web3 (DApps) متصل است. MetaMask ادعا می کند که بیش از 30 میلیون کاربر در سراسر جهان دارد.

 

در 14 اکتبر، گزارش هایی منتشر شد مبنی بر اینکه برنامه MetaMask دیگر در اپ استور ظاهر نمی شود. کاربران اپل نیز قادر به دانلود اپلیکیشن از وب سایت متامسک نبودند. به گفته سخنگوی MetaMask، این موضوع به هیچ رویداد امنیتی یا فعالیت مخرب مربوط نمی شود:

ما می دانیم که MetaMask در حال حاضر برای دانلود در اپ استور در دسترس نیست. این موضوع با هیچ گونه فعالیت مخرب ارتباطی ندارد. تیم اختصاصی ما با پشتکار تلاش می کند تا آن را در سریع ترین زمان ممکن حل کند. نکته مهم این است که این یک نگرانی امنیتی نیست و هیچ سازش یا اقدامی از جانب کاربران مورد نیاز نیست. علاوه بر این، به عملکرد برنامه مربوط نیست.”

 

سیاست های خدمات اپل احتمالاً پشت ناپدید شدن این برنامه است. طبق دستورالعمل‌های بازار، به برنامه‌ها اجازه نمی‌دهد «فرایندهای پس‌زمینه نامرتبط» مانند استخراج ارزهای دیجیتال را اجرا کنند. به گفته متامسک، حذف اپلیکیشن آن تنها موقتی بوده است. یک سخنگوی دقایقی قبل از روشن شدن مجدد برنامه گفت: “پیش بینی می کنیم که MetaMask به زودی به اپ استور بازگردد.” و افزود که هر برنامه جعلی MetaMask در اپ استور باید بلافاصله گزارش شود.

 

MetaMask برای دومین بار با چالش های بازارهای فناوری بزرگ روبرو می شود. در دسامبر 2019، این شرکت از فروشگاه برنامه Google Play به دلیل نقض دستورالعمل‌های خدمات مالی شرکت تعلیق شد. گوگل به سیاست خود مبنی بر ممنوعیت استخراج ارزهای دیجیتال در دستگاه های تلفن همراه اشاره کرد و بلافاصله درخواست متاماسک برای لغو این ممنوعیت را رد کرد.

 

دستورالعمل های اپل همچنین توسعه دهندگان برنامه را ملزم می کند که 30 درصد از درآمد تراکنش ها را به اشتراک بگذارند. برای شرکت‌های رمزنگاری، از جمله آن‌هایی که می‌خواهند کاربران iOS بتوانند توکن‌های غیرقابل تعویض بخرند، مالیات 30 درصدی اپل نیز مانعی بوده است.

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *