28 اردیبهشت, 1403 | May, 17, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بانک ملی سوئیس: خرید بیت کوین مشکلی برای ما نیست

توماس جردن، رئیس بانک مرکزی سوئیس در جلسه عمومی سالانه بانک مرکزی گفت که بانک ملی سوئیس می‌تواند بیت کوین را به عنوان ارز ذخیره خریداری و نگهداری کند، در صورتی که این ارز دیجیتال الزامات ذخایر ارزی بانک را برآورده کند.

رویترز به نقل از رئیس بانک مرکزی سوئیس گفت:

خرید بیت کوین برای ما مشکلی ندارد. ما می‌توانیم این کار را مستقیما انجام دهیم یا می‌توانیم محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت کوین را خریداری کنیم.

با این حال، وی خاطرنشان کرد: «اما از منظر کنونی ما معتقد نیستیم که بیت کوین الزامات ذخایر ارزی را برآورده می‌کند. به همین دلیل است که ما تاکنون تصمیم گرفته ایم که بیت کوین را در ترازنامه خود نداشته باشیم.»

با این حال وی تاکید کرد:

«وقتی متقاعد شدیم که باید بیت کوین در ترازنامه خود داشته باشیم، می‌توانیم شرایط فنی و عملیاتی را نسبتاً سریع ترتیب دهیم.»

تعداد فزاینده‌ای از شرکت‌ها بیت کوین را در ترازنامه خود نگه می‌دارند. این در حالی است که کشورهای بیشتری در حال ایجاد چارچوبی برای تبدیل بیت کوین به یک ارز قانونی هستند.

السالوادور در سپتامبر سال گذشته بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در کنار دلار آمریکا پذیرفت و اخیراً جمهوری آفریقای مرکزی رمزارز را به یک ارز رسمی تبدیل کرد.

در همین حال، تعداد فزاینده‌ای از مردم انتظار دارند که دلار آمریکا سلطه خود را از دست بدهد، که ناشی از جنگ روسیه و اوکراین است. برای مثال، رابرت کیوساکی، نویسنده پدر پولدار، پدر فقیر، بارها در مورد پایان دلار آمریکا هشدار داده‌است. سرمایه گذار مشهور جیم راجرز نیز در ماه مارس در مورد پایان دلار آمریکا هشدار داد.

منبع: Bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *