13 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

جمهوری آفریقای مرکزی اولین کشور در قاره که بیت کوین را به یک ارز قانونی تبدیل می‌کند

علیرغم نوسانات شدید و اصلاح قیمت در سال جاری در سال 2022، بیت کوین (BTC) همچنان شاهد افزایش پذیرش جهانی است. طبق آخرین گزارش‌ها، جمهوری آفریقای مرکزی (CAF) پس از السالوادور دومین کشوری است که بیت کوین (BTC) را به یک ارز قانونی تبدیل می‌کند. Changepeng Zhao، مدیر عامل بایننس نیز در همین رابطه توییت کرد.

«جمهوری آفریقای مرکزی بیت کوین را پذیرفته‌است.»

این بدان معناست که بیت کوین اکنون به عنوان یک وسیله پرداخت پذیرفته‌می‌شود و در نتیجه جمهوری آفریقای مرکزی اولین کشور در قاره خواهد بود که چنین حرکتی را انجام می‌دهد. همانطور که فوربس موناکو گزارش داد، مجلس ملی به اتفاق آرا این لایحه را تصویب کرد و بدین ترتیب بیت کوین (BTC) را در مرکز بهبود اقتصادی آن قرار داد.

Calixte Nganongo، وزیر دارایی و بودجه، و Gourna Zacko، وزیر اقتصاد دیجیتال، خدمات پست و مخابرات، به طور مشترک پیش‌نویس قانونی را ارائه کردند که بیت کوین را به عنوان یک ارز قانونی به رسمیت می‌شناسد و همچنین چارچوب قانونی برای مقررات ارزهای دیجیتال را ارائه می‌دهد.

دگرگونی زیرساخت دیجیتال CAF

توسعه اخیر راه را برای تغییر زیرساخت دیجیتال جمهوری آفریقای مرکزی هموار خواهد کرد. همچنین به اجرای نوآوری فناوری بلاک چین که برای اجرای پروژه ضروری است، نیروی محرکه‌ای خواهد بخشید.

احزاب مخالف در CAF نیز با این امید که دارایی های دیجیتال به نفع جمعیت بزرگتر کشور باشد، از این حرکت حمایت کرده اند. گروه های پارلمانی MCU و MOUNI به این قانون رای مثبت داده اند.

کشورهایی که با فشار اقتصادی فزاینده ای مواجه هستند، بیت کوین و ارزهای دیجیتال را ابزاری برای رهایی از بدهی‌های اقتصادی خود می‌بینند. به نظر می‌رسد اثر گلوله برفی برای پذیرش بیت کوین به تازگی آغاز شده است.

اثر گلوله برفی (Snowball effect) فرایندی است که چیزی از حالت اولیه کوچک یا کم‌اهمیت خود به چیزی بزرگتر و (مهم‌تر و جدی تر) و همچنین شاید به‌طور بالقوه خطرناکتر یا مصیبت بارتر (مانند زنجیره‌ای از حوادث شر) تبدیل شود یا به چیزی مفیدتر (زنجیره‌ای از حوادث خیر) تبدیل شود.

منبع: CoinGape

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *