27 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار منتخب سردبیر

آیا ApeCoin فقط یک راگ پول پیچیده دیگر بود؟

ایپ کوین (ApeCoin) یکی از پر هیاهوترین اخبار در نیمه دوم مارس بود. ایردراپ ایپ کوین سبک جدیدی بود که صاحبان Bored Ape Yacht Club این سکه‌ها را فقط برای فروش فوری اساساً بدون هزینه‌ای فروختند. اما دلایلی مطرح شده است که نشان می‌دهد ApeCoin ممکن است یک فرصت سودآور برای صاحبان BAYC و Yuga Labs، صندوق سرمایه‌گذاری مخاطره‌آمیز که از این پروژه حمایت می‌کند، بوده باشد.

به نظر می رسد که ApeCoin محکوم به فنا بود. چرا؟ بیا یک نگاهی به آن بیندازیم.

ApeCoin از روز ثبت نام آن در 17 مارس در حال کاهش مداوم بوده است. از آن زمان، هرگز نتوانست از بالاترین قیمت تاریخ (ATH) خود عبور کند، که با توجه به حجم تبلیغاتی که پشتیبان این سکه انجام داد، یک مورد بسیار نادر است. البته، مگر اینکه این فقط یک راگ پول (کلاهبرداری) دیگر بوده باشد.

ApeCoin

APE/USDT

ApeCoin سعی کرد به آرامی ریکاوری کند، اما نتوانست خیلی دور برود. از اواخر مارس در یک کانال نزولی تدریجی بوده و به نظر می رسد به همین منوال ادامه خواهد داشت.

معیارهای درون زنجیره‌ای به ایده راگ پول بودن ApeCoin  قوت می‌بخشند

به نظر می رسد معیارهای درون زنجیره‌ای نیز به ایده فوق الذکر اهمیت می دهد. این فقط یک راه ساده بود که چند میلیون دلار  به جیب صاحبان بسیار ثروتمند BAYC گذاشت. خوب، آنها می‌گویند، پول شیرین تر از عسل است.

حجم درون زنجیره‌ برای ApeCoin در چند هفته گذشته ناچیز بوده است. تنها چند روز پس از عرضه شاهد افزایش شدیدی بود، اما از آن زمان، عملکرد حجم بسیار ضعیف بوده است.

ApeCoin

حجم درون زنجیره‌ای

عرضه توسط آدرس‌های برتر به عنوان درصدی از کل عرضه از 21٪ به حدود 10٪ در روز راه‌اندازی (17 مارس) کاهش یافت و از آن زمان نیز به آرامی کاهش یافت.

عرضه توسط آدرس‌های برتر (به عنوان درصدی از کل عرضه)

مطابق با دو نکته بالا، آدرس‌های فعال روزانه آن نیز به تدریج به سمت پایین کاهش یافته‌است لذا وزن بیشتری به ابن ایده که «ApeCoin فقط یک راگ پول پیچیده دیگر بود» می‌دهد.

این سؤال پیش می‌آید – آیا این یک راگ پولی که با دقت اجرا شد در تصویر یک هدیه بود؟  TheVerge در مقاله‌ای مطرح کرد که توکن‌ها قول می‌دهند که وب را غیرمتمرکز کنند، پس چرا خودی‌ها بیشترین سود را به دست می‌آورند؟

ApeCoin DAO موجود توانسته‌است بیشتر ApeCoinها را به عنوان یک «هدیه» به اولین حامیان پروژه بدهد که از نظر ظاهری توانستند به سرعت درآمد کسب کنند. در این راستا، سرمایه‌گذاران عمومی باید با رشد بیشتر صنعت کریپتو آگاه باشند، ماهیت بده بستان‌‌ها و هک‌هایی که با آن مواجه خواهد شد نیز بالغ می‌شود.

منبع: ambcrypto

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *