26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار

بانک روسیه خواستار ممنوعیت کامل کریپتو شد

بانک مرکزی روسیه پیشنهاد کرد تجارت، استخراج و استفاده از کریپتو غیرقانونی شود اما داشتن رمزارز مجاز خواهد بود.

بانک مرکزی این کشور در گزارشی که روز پنجشنبه منتشر شد، گفت: روسیه باید ارزهای دیجیتال را ممنوع کند.

رمزارزها، روندها، خطرات و اقدامات

الیزاوتا دانیلوا، مدیر بخش ثبات مالی بانک روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی آنلاین با عنوان رمزارزها، روندها، خطرات و اقدامات شرکت کرد.

در گزارشی از این کنفرانس مطبوعاتی آمده است که رمزارزها ناپایدار هستند و به طور گسترده در فعالیت‌های غیرقانونی مانند کلاهبرداری استفاده می‌شوند. رمزارزها  راهی به مردم ارائه می‌دهند تا پول خود را از اقتصاد ملی خارج کنند و این باعث تضعیف اقتصاد ملی و سخت‌تر کردن کار تنظیم‌کننده در حفظ سیاست‌های پولی بهینه می‌شود.

این بانک اعلام کرد که روسیه به قوانین و مقررات جدید نیاز دارد تا به طور موثر فعالیت‌های مرتبط با رمزارز را ممنوع کند. دانیلوا گفت که بانک ممنوعیت مالکیت رمزارز توسط شهروندان خصوصی را پیشنهاد نمی‌کند.

انتشار و تجارت با استفاده از زیرساخت‌های مالی این کشور که می‌تواند ثبات مالی روسیه را به خطر بیندازد، باید متوقف شود. این بانک در ماه نوامبر اعلام کرد که روس‌ها در یک سال بیش از 5 میلیارد دلار تراکنش‌های کریپتو انجام می‌دهند و این سطح خطری ندارد. این گزارش نشان می‌دهد که ممنوعیت موجود در استفاده از رمزارز برای پرداخت باید تقویت شود و مجازاتی برای خرید یا فروش کالاها، خدمات و نیروی کار توسط افراد و مشاغل روسی اعمال شود.

سرمایه‌گذاران نهادی روسی نباید مجاز باشند در دارایی‌های کریپتو سرمایه‌گذاری کنند. هیچ سازمان مالی یا زیرساخت روسی نباید برای تراکنش‌های ارز دیجیتال استفاده شود. بانک روسیه قبلاً سرمایه‌گذاری‌ در ارزهای دیجیتال را ممنوع کرده بود. اکنون، پیشنهاد می‌کند که مجازات‌هایی برای شکستن این ممنوعیت در نظر گرفته شود.

استخراج ارزهای دیجیتال، که طی چند سال گذشته در روسیه رونق گرفته است و حتی در سال گذشته مورد تایید پارلمان این کشور قرار گرفت، نیز مورد انتقاد قرار گرفت.

ممنوعیت استخراج رمزارز “راه حل بهینه” هست

ماینینگ عرضه جدیدی از رمزارزها را ایجاد می‌کند. بنابراین تقاضا برای سایر خدمات کریپتو مانند صرافی‌ها را تحریک می‌کند و هزینه برق غیرمولد ایجاد می‌کند که تامین انرژی ساختمان‌های مسکونی، زیرساخت‌های اجتماعی و اشیاء صنعتی و همچنین دستور کار زیست محیطی را تضعیف می‌کند.

رگولاتور در این گزارش گفت که “راه حل بهینه” ممنوعیت استخراج رمزارز در روسیه است.

ماینرها اعلام کردند که این موضع روسیه تعجب آور نیست. این گزارش موضع موجود بانک را تکرار می‌کند و سیاست نهایی احتمالاً شامل نظرات سایر ذینفعان می‌شود.

رومن زابوگا، مدیر روابط عمومی ارائه‌دهنده میزبانی ماینینگ BitRiver، گفت:

 

احتمال اینکه صنعت ارزهای دیجیتال بطور کامل ممنوع شود ناچیز است.

 

ویت گیبس، مدیرعامل Compass Mining به CoinDesk گفت:

«این بانک مرکزی روسیه است که احساسات قدیمی خود را قبل از تشکیل کار گروه آتی تکرار می‌کند.

سرگئی مندلیف، مدیر اجرایی یک پلتفرم سرمایه گذاری رمزنگاری InDeFi بیان کرد:

با این حال، اگر این ممنوعیت اجرایی شود، این ممنوعیت پایانی برای کسب و کارهای بزرگ ارزهای دیجیتال، به ویژه مزارع ماینینگ خواهد بود. او گفت: «مطمئنم که این بیشتر شبیه نوع چینی خواهد بود، بدون آزادی عمل یا خلأ قانونی.»

مندلیف گفت: «پیامدهای آن نه برای صنعت [کریپتو]، بلکه برای آینده ما بد خواهد بود، این گامی دیگر به سمت عقب ماندگی روسیه در فناوری حتی بیش از آنچه اکنون است خواهد بود». او گفت که بهترین متخصصان فناوری و کارآفرینان احتمالاً روسیه را در کنار سرمایه گذاری بزرگی ترک خواهند کرد.

در این گزارش آمده است:

بانک مرکزی قصد دارد تراکنش‌های ارزهای دیجیتال توسط ساکنان روسیه را رصد کند و با کشورهایی که مبادلات ارزهای دیجیتال در آن‌ها ثبت شده‌اند هماهنگ کند تا اطلاعات مربوط به تراکنش‌های کاربران روسی را دریافت کند.

رگولاتور گفت که معتقد است در آینده، تقویت زیرساخت های بانکی فعلی و همچنین معرفی روبل دیجیتال، یک ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) که در حال حاضر توسط بانک روسیه در دست ساخت است، نیاز روس ها را به سرعت برآورده خواهد کرد. و گزینه های پرداخت دیجیتال ارزان، که به طور موثر مزیت های رمزنگاری بدون کریپتو را به آنها می‌دهد.

بانک روسیه گفت:

در مورد جذابیت سرمایه‌گذاری دارایی‌های کریپتو، می‌توان آن را با دارایی‌های دیجیتال جایگزین کرد، که طبق قانون دارایی‌های دیجیتال در روسیه صادر می‌شود که از تابستان 2020 اعمال می‌شود.

این بانک گفت که فعالان بازار مالی تا اول مارس فرصت دارند تا در مورد این گزارش اظهار نظر کنند.

بایننس، بزرگترین صرافی رمزارز جهان از نظر حجم، گفت که به دنبال بهبود ارتباطات با تنظیم کننده است.

این شرکت از طریق یک نماینده مطبوعاتی به CoinDesk گفت:

«ما همیشه از گفت‌وگو درباره رمزارز و بلاک‌چین استقبال می‌کنیم. امیدواریم که گزارش مشاوره آغازگر بحث‌هایی بین بانک مرکزی روسیه و نمایندگان بازار ارزهای دیجیتال باشد.»

منبع

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *