16 اردیبهشت, 1403 | May, 4, 2024
اخبار

ایلان ماسک از توییتر در رابطه با سرویس عکس پروفایل NFT انتقاد کرد

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیسکس از توییتر به دلیل استفاده از منابع مهندسی برای ارائه خدمات تصویر پروفایل غیر قابل تعویض (NFT) انتقاد کرد. اما انتقاد وی واکنش‌هایی در پی داشت و به دلیل استفاده از تسلا برای تبلیغ رمزارز و Dogecoin مورد انتقاد قرار گرفت.

مدیر عامل تسلا از توییتر در رابطه با سرویس عکس پروفایل جدید توکن غیر قابل تعویض (NFT) انتقاد کرد. وی نوشت:

 

این آزاردهنده است. توییتر منابع مهندسی را خرج می‌کند در حالی که کلاهبرداران رمزارز در هر موضوعی یک جشن بلوک اسپم‌بوت راه‌اندازی می‌کنند!؟

توییتر روز پنجشنبه سرویس عکس پروفایل NFT را راه اندازی کرد تا به کاربران اجازه دهد یک NFT را به عنوان عکس پروفایل خود تنظیم کنند. تصاویر پروفایل NFT با شکل شش ضلعی خاص نمایش داده می‌شوند. این شرکت توضیح داد: «در حال حاضر توییتر فقط از NFTهای تصویر ایستا (JPEG، PNG) ساخته‌شده در بلاک‌چین اتریوم پشتیبانی می‌کند.

واکنش‌ها در برابر توییت الن ماسک

توییت ماسک نظرات زیادی را در پی داشت. برخی با مدیر عامل تسلا موافق بودند که توییتر باید از منابع خود بهتر استفاده کند و بر نیاز به سرکوب کلاهبرداران کریپتو و هرزنامه‌ها در این پلتفرم تأکید کردند.

آدام سینگر، مدیر بازاریابی سابق گوگل، با ماسک هم عقیده بود و در توئیتی نوشت:

«ایلان در این مورد درست می گوید. تیم محصول توییتر به اولویت بندی بهتری در مورد آنچه واقعاً برای تجربه کاربر مهم است نیاز دارد.»

او افزود: «اتفاقاً، هر بخش نظرات توییت ایلان یک هانی‌پات آسان است که می‌توانند از آن‌ها برای از بین بردن تعداد ناچیز هرزنامه‌ها/دزدگیرها استفاده کنند (با این حال، هیچ کاری انجام نمی‌دهند).»

با این حال، برخی از ماسک به دلیل استفاده از منابع مهندسی تسلا روی ارزهای دیجیتال، به ویژه با پذیرش رمزارز دوج کوین (DOGE) به ماسک حمله کردند.

یکی به ماسک گفت: «برخی از مردم همین احساس را در مورد ارزهای دیجیتال دارند. یکی دیگر نوشت: «تسلا در حال هدر دادن منابع در کریپتو نیز هست.» سومی نظر داد:«آیا تبلیغ تسلا از Doge آزاردهنده نیست؟» چهارمی خاطرنشان کرد:

«ایلان با انتقاد از هزینه منابع توییتر برای یکپارچه‌سازی NFT، کاملا توییتر را تخریب کرد. در حالی که دقیقاً همان کار را با شرکت خود و DOGE انجام می‌دهد.»

شرکت خودروهای الکتریکی ماسک اوایل سال گذشته بیت‌کوین را پذیرفت اما به دلیل نگرانی‌های زیست محیطی متوقف شد. این شرکت در 14 ژانویه شروع به پذیرش پرداخت های dogecoin برای برخی از کالاها کرد.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *