1 خرداد, 1403 | May, 21, 2024
اخبار منتخب سردبیر

تدابیر کشورهای گروه 7 و اتحادیه اروپا برای جلوگیری از روسیه در استفاده از کریپتو برای دور زدن حریم‌ها

کشورهای گروه هفت موسوم به G7 و اتحادیه اروپا در حال بررسی راه‌هایی برای توقف استفاده از ارزهای دیجیتال توسط روسیه برای فرار از تحریم‌ها هستند. وزیر دارایی آلمان گفت: «ما باید اقداماتی را انجام دهیم تا از روی آوردن افراد و مؤسسات در لیست تحریم به دارایی‌های کریپتو غیرقانونی جلوگیری کنیم».

G7 و اتحادیه اروپا به دنبال جلوگیری از استفاده از کریپتو برای فرار از تحریم‌ها هستند

طبق گزارش‌ها، کشورهای گروه هفت (G7) در حال بررسی راه‌هایی برای جلوگیری از استفاده افراد و شرکت‌ها از ارزهای دیجیتال برای فرار تحریم‌های غرب پس از حمله روسیه به اوکراین هستند. کشورهای G7 شامل کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا هستند.

وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشورهای G7 در این هفته با وزیر دارایی اوکراین، سرهی مارچنکو، جلسات مجازی برگزار کردند. به نقل از خبرگزاری فرانسه، کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان، گفت:

«ما باید اقداماتی را انجام دهیم تا از دسترسی افراد و مؤسساتی که در فهرست‌ تحریم هستند به دارایی‌های کریپتو غیر‌قانونی جلوگیری کنیم. ما در چارچوب گروه 7 به ریاست آلمان در حال تلاش برای این اتخاذ تدابیری برای تنظیم دارایی‌های کرپیتو هستیم.»

لیندنر در مصاحبه‌ای با تلویزیون ولت گفت: «مشکل مشخص است و ما در حال کار روی آن هستیم. او توضیح داد که «این در مورد منزوی کردن حداکثری روسیه در همه سطوح» و داشتن «حداکثر توانایی برای تحریم» است که به گفته او شامل رمزارزها نیز می‌شود.

این هفته، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده همچنین اعلام کرد که تلاش‌های روسیه برای استفاده از رمزارز برای فرار از تحریم‌ها را زیر نظر دارد. جنت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:

«ما به بررسی نحوه عملکرد تحریم‌ها و ارزیابی اینکه آیا راه فراری وجود دارد یا خیر، ادامه خواهیم داد. ما امکان رسیدگی به این موضوع را داریم.»

تعداد فزاینده‌ای از کشورها و سازمان‌ها از زمان حمله روسیه به اوکراین، تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کرده‌اند. بخشی از تحریم‌ها شامل حذف بانک‌های منتخب روسیه از سیستم پیام رسان سوئیفت است که آنها را از سایر نقاط جهان جدا می‌کند.

27 کشور اتحادیه اروپا چهار بسته تحریمی را علیه مسکو اعمال کرده‌اند. مسدود کردن دارایی‌های بانک روسیه و قطع ارتباط هفت بانک روسی از سیستم پیام‌رسانی مالی سوئیفت از جمله این اقدامات تحریمی علیه روسیه است.

برونو لومر وزیر دارایی فرانسه این هفته پس از نشست وزرای دارایی اتحادیه اروپا تایید کرد که اتحادیه اروپا ارز دیجیتال را در تحریم‌های خود علیه روسیه لحاظ خواهد کرد. وی در نشست خبری گفت:

«ما در حال انجام اقداماتی به‌ویژه در مورد ارزهای دیجیتال یا دارایی‌های کریپتو هستیم که نباید برای فرار تحریم‌های مالی که توسط 27 کشور اتحادیه اروپا اعمال شده‌است استفاده شوند.»

وزیر دارایی فرانسه با بیان اینکه تحریم‌ها علیه روسیه بسیار مؤثر بوده‌است، گفت:

«این تحریم‌ها سیستم مالی روسیه را به هم‌ریخته و توانایی بانک روسیه برای محافظت از روبل را فلج کرده‌است. ارزش پول روسیه در این هفته بیش از 30 درصد کاهش یافت.»

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *