19 اردیبهشت, 1403 | May, 7, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بانک مرکزی بحرین انتقال فرامرزی را با استفاده از بلاکچین JPMorgan آزمایش می‌کند

بانک مرکزی بحرین (CBB) که با بانک بین‌المللی ABC این کشور همکاری می‌کند، اخیراً اعلام کرد که انتقال وجوه به خارج از مرزها را با استفاده از JPM Coin شرکت JPMorgan با موفقیت آزمایش کرد. این آزمایش هدف بانک مرکزی بحرین برای ایجاد راه حل‌های تسویه‌حساب ایمن و کارآمد برای مشتریان را برآورده خواهد کرد.

از بین بردن ناکارآمدی‌ها در عرصه پرداخت فرامرزی با CBDC

بانک مرکزی بحرین اخیراً اعلام کرد که اولین انتقال وجه برون مرزی خود را با استفاده از بلاکچین JPMorgan به صورت آزمایشی انجام داد. این انتقال که با مشارکت بانک ABC انجام شد، آخرین گامی است که CBB برای راه‌اندازی ارز دیجیتال خود برمی‌‎دارد.

رشید محمد المراج، رئیس بانک مرکزی بحرین از آزمایش‌های جاری بانک مرکزی تمجید کرد. وی گفت:

«ما در بانک مرکزی بحرین بسیار خرسندیم که موفقیت این آزمایش را اعلام کنیم. این اقدام با چشم‌انداز و استراتژی ما برای توسعه مستمر و غنی‌سازی قابلیت‌هایی که به سهامداران در بخش خدمات مالی این کشور با استفاده از فناوری‌های پیشرفته و پیشرو در حال ظهور  اعطا می‌شود، هماهنگ است.»

المراج افزود که CBB با کمک شرکای موسسه تلاش خواهد کرد به ناکارآمدی‌ها و دردسرهایی که امروزه در عرصه سنتی پرداخت‌های فرامرزی وجود دارد رسیدگی کند و آن‌ها از بین ببرد.

CBB مانند برخی از همتایان خود در منطقه، در حال آماده‌شدن برای عرضه ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) است. این کار به راه حل‌های تسویه حساب ایمن و کارآمد منجر خواهد شد. با این حال، بانک مرکزی بحرین در بیانیه خود اعلام نکرد که آیا قصد دارد آزمایش های بیشتری را انجام دهد یا اینکه در نهایت CBDC را چه زمانی راه‌اندازی خواهد کرد.

در سطح جهانی، تنها بانک‌های مرکزی چین و نیجریه تاکنون CBDC خود را راه‌اندازی کرده‌اند. در حالیکه بقیه کشورها هنوز در مراحل مختلف تحقیق و توسعه ارزهای دیجیتال خود هستند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *