26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار

مدیر اجرایی سابق VK به پروژه بلاک‌چین اسپین‌آف تلگرام می‌پیوندد

اندرو روگوزوف، مدیر اجرایی سابق VK که”فیس بوک روسیه” است به پروژه بلاک‌چین اسپین‌آف (Spin-Off) تلگرام می‌پیوندد.

روگوزوف اعلام کرد تون‌کوین (Toncoin) در اپلیکیشن پیام رسان تلگرام ادغام خواهد شد.

Toncoin که دستاورد پروژه بلاک‌چینی طراحی‌شده سرویس پیام رسان تلگرام است اخیرا نیروی کمکی از دنیای فناوری اصلی به‎‌ویژه غول اینترنتی روسی VK جذب کرد.

اندرو روگوزوف، معاون VK، شرکت مادر “فیس‌بوک روسیه”، به بنیاد TON که گروهی از افراد و شرکت‌های حامی بلاک‌چین نوپای Toncoin (نیوتن سابق) است می‌پیوندد.

روگوزوف قصد دارد به Toncoin کمک کند تا به یک پروژه کریپتو تبدیل شود. این پروژه توسط بیش از 500 میلیون کاربر ماهانه تلگرام پذیرفته شده است. او در مصاحبه‌ای اختصاصی به CoinDesk گفت که او به سمت مشاور در VK نقل مکان خواهد کرد.

VK در بیانیه ای گفت که روگوزوف “در طول سال هایی که در اینجا کار می‌کند کمک قابل توجهی به شرکت کرده است”، اما از سه ماهه دوم، او روی پروژه های دیگر تمرکز خواهد کرد و در عین حال به ولادیمیر کرینکو، مدیرعامل VK در مورد اولویت‌های مدیریتی کلیدی مانند برنامه ریزی استراتژیک و توسعه شبکه‌های اجتماعی مشاوره خواهد داد.

او گفت که روگوزوف همچنین “چند نفر” را با خود می آورد. اگرچه از ذکر نام آنها یا بیان اینکه آیا آنها از VK یا شرکت های دیگر هستند خودداری کرد.

ادغام Toncoin با تلگرام

Toncoin یک پروژه بلاک چین است که چندین سال پیش توسط کدی از تلگرام ایجاد شد و اکنون در راه ادغام شدن در برنامه این پیام رسان است.

روگوزوف گفت:

«ما اکنون در حال مذاکره با تیم تلگرام و همچنین تیم‌های توسعه‌دهندگانی هستیم که بر روی پروژه‌های مختلف بر اساس بلاک چین Toncoin کار می‌کنند.»

روگوزوف گفت که تلگرام با این طرح موافق است. Toncoin در حال حاضر از طریق دو ربات درون برنامه ای در دسترس کاربران سیستم پیام رسانی است: یکی که کمک های مالی توکن‌های همنام Toncoin را به سازندگان محتوا تسهیل می‌کند و دیگری یک ربات کیف پول است که خریدهای درون برنامه‌ای توکن را از طریق شرکت تجاری ارز دیجیتال Neocrypto ارائه می‌دهد.

تلگرام بلافاصله نظری راجع به این موضوع نداد.

برنامه های بزرگ

روگوزوف گفت، تعدادی پروژه دیگر با استفاده از بلاک چین Toncoin در دست ساخت هستند و ممکن است به زودی در دسترس کاربران تلگرام قرار گیرند. او گفت:

«نقش من کمک به ارتباط مناسب بین تیم‌ها و ایجاد اتفاقات است.»

از نظر روگوزوف، تلگرام فقط یک برنامه پیام رسان نیست. بلکه یک پلتفرم محتوای اصلی است زیرا کانال های بسیار آن به عنوان رسانه عمل می کنند. روگوزوف گفت که این بدان معناست تولید محتوا از این اتفاق سود میبرد و این منجر به توسعه ابزارهای کریپتو با هدف پاداش دادن به سازندگان  از جمله ربات اهدایی Toncoin می‌شود.

روگوزوف گفت ادغام با تلگرام به Toncoin مزیتی می‌دهد که هیچ بلاک چین دیگری ندارد.

«من پتانسیل این را برای 10 سال آینده می‌بینم و می‌خواهم مدت زیادی ادامه داشته باشد. علاقه مندم که در مرکز این جنبش باشم.»

او گفت که سال گذشته، Rogozov یکی از بنیانگذاران Tonkeeper که یک کیف پول غیر حضانتی  برای Toncoin است در پاییز راه‌اندازی شد.

کهنه سرباز کریپتو

در ماه دسامبر، پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، Toncoin را به‌عنوان پروژه‌ای که تیمش باید در سال 2020 رها می‌کرد، علناً تأیید کرد. تلگرام قصد داشت تا در سال 2019 یک بلاک چین جاه‌طلبانه با رمز ارزهای بومی راه‌اندازی کند، اما پس از درگیری قانونی با کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده بر سر وضعیت توکن پروژه، این طرح را لغو کرد.

جامعه ای از توسعه‌دهندگان که ابزارهایی را برای اکوسیستم بلاک‌چین TON توسعه می‌دادند و در هکتون‌های تلگرام شرکت داشتند، متعاقباً این کد را انتخاب کردند، حرکتی که منجر به توسعه دو پروژه جداگانه بر اساس فناوری و ایده های یکسان شد: Free TON (که بعداً تغییر نام داد. به عنوان Everscale) و نیوتن (بعداً به Toncoin تغییر نام داد).

روگوزوف به یک معنا یک کهنه سرباز کریپتو است. او اولین بیت‌کوین خود را در سال 2014 خرید. او از سال 2007 در VK.com، اولین شرکت دوروف و یک شبکه اجتماعی محبوب روسی کار می‌کند. دوروف زمانی که هنوز در VK.com بود کار روی پیام رسان تلگرام را آغاز کرد. او گفت که روگوزوف نیز بخشی از آن بود.

پس از اینکه دوروف برای ساخت تلگرام از VK کناره گیری کرد، روگوزوف سمت مدیر عاملی در VK.com را بر عهده گرفت و بعداً معاون رئیس برای پلتفرم های اجتماعی در Mail.ru شد، شرکتی که آن را خریداری کرد. Mail.ru در ماه اکتبر با نام زیرمجموعه خود به نام VK تغییر نام داد.

منبع

 

 

 

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *