26 اردیبهشت, 1403 | May, 15, 2024
اخبار منتخب سردبیر

با شروع جنگ روسیه و اوکراین طلا 3000 دلار می‌شود و بیت‌کوین همچنان عقب خواهد ماند

در حالیکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه قول داد در صورت ادامه تحریم‌ها به غرب پاسخ محکمی خواهد داد، تنش‌ها در شرق اروپا همچنان در حال افزایش است.

فرانک هولمز، مدیر عامل سرمایه‌گذاران جهانی ایالات متحده، گفت که طلا از لحاظ تاریخی عملکرد خوبی در طول بحران های سیاسی و جنگ داشته است و قیمت آن بالغ بر 50 درصد از سطوح فعلی افزایش خواهد یافت.

هولمز به دیوید لین، مجری Kitco News گفت:

« اینکه طلا 20% در یک سال افزایش یا کاهش داشته باشد رویدادی غیر منتظره‌ای نیست. دو سال پیش طی 9 ماه اول سال طلا دو انحراف معیار افزایش یافت. بنابراین این ممکن است دوباره رخ بدهد و قیمت طلا به 2800 دلار برسد. این افزایش می‌تواند بیش از دو انحراف معیار باشد و اصلا هم چیز غیرمنتظره‌ای نیست، در حدود سه انحراف معیار در طول دوازده ماه است. من فکر می‌کنم طلا کمتر از مقدار واقعیش ارزش‌گذاری‌شده است. اگر طلا  به‌عنوان پول چاپی استفاده شود، ممکن است بیش از 4000 دلار ارزش داشته باشد و حتی می‌تواند به پیش از 7000 دلار یا بیشتر هم برسد. من به‌راحتی می‌توانم بگویم که طلا می‌تواند به 2500 یا 3000 دلار برسد.»

از سوی دیگر، بیت‌کوین به افزایش تنش های ژئوپلیتیکی در اوکراین واکنش مثبتی نشان نداده است.

هولمز گفت:

«فکر می‌کنم وقتی به تاریخچه طلا نگاه می‌کنید، نفس و عمق آن، اهمیت تاریخی آن را به‌عنوان یک دارایی شگفت‌انگیز در زمان جنگ نشان می‌دهد. بیت‌کوین یک پدیده جدید است. تنها بیش از یک دهه از عمر آن می‌گذرد. اکوسیستم بیت‌کوین در سراسر جهان جدید است. به‌طور گسترده‌ای توسط نسل های X، Y، و Z و به ویژه نسل های هزاره پذیرفته شده است، اما طلا دارای اهمیت تاریخی خارق العاده‌ای است که هر زمان تورم بزرگ یا آشفتگی سیاسی وجود داشته باشد، این طلا است که به‌عنوان یک کلاس دارایی انتخاب می‌شود.

جنگ‌ها و تنش‌های ژئوپلیتیکی در گذشته بعنوان باد‌های موافق برای طلا عمل کرده‌اند. اما بیت‌کوین قبل از اینکه بتواند اوج بگیرد باید بر چالش‌های نظارتی که در پیش‌رو دارد غلبه کند.

از نظر تاریخی، طلا بوده است، بنابراین من به آن پایبند خواهم ماند. بنظر من زمانی که قوانین و مقررات بیشتری وارد اکوسیستم کریپتو شود، بیت‌کوین قدم بعدی خود را برمی‌دارد.»

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *