28 اردیبهشت, 1403 | May, 16, 2024
اخبار منتخب سردبیر

چرا ایالات متحده یکی از دوستانه‌ترین حوزه‌های قضایی برای بیت‌کوین خواهد بود؟

یک سوم شهروندان ایالات متحده می‌توانند تا پایان سال 2022 صاحب بیت‌کوین شوند. دولت ایالات متحده می‌خواهد این گروه از رای دهندگان را با سیاست‌های مطلوبی که در قبال بیت‌کوین اتخاذ می‌کند خشنود کند.

یک مدل ارزش گذاری برای بیت‌کوین

اضافه شدن بیت‌کوین به خزانه‌های شرکتی منبع اصلی خوش‌بینی در فضای بیت‌کوین در یکی دو سال گذشته بوده است. اما Log Scale (تهیه‌کننده The Bitcoin Spot (T₿S) در فضای مجازی توییتر) گفت که این خزانه‌های شرکتی تنها ۲ درصد از کل ثروت قابل سرمایه‌گذاری در جهان را تشکیل می‌دهند. نوک فلش بایدبه سمت 500 تریلیون دلار دیگر که به بیت‌کوین چشم دوخته‌اند تغییر کند. باید از همه منابعی که قابلیت سرمایه‌گذاری روی بیت‌کوین را دارند برآوردهایی داشت.

البته، هر دلاری که برای خرید بیت‌کوین استفاده می‌شود، تأثیری یک به یک بر ارزش بازار بیت کوین نخواهد داشت. ضریب، یک متغیر ثابت نیست. بانک آمریکا ضریب را 107 برابر تخمین زد. اما Log Scale در مدل ارزش‌گذاری محافظه‌کارانه خود، از ضریب سه برابر استفاده می‌کند. اکنون آنچه مدل او به آن نیاز دارد تخمینی برای مقدار پولی است که وارد بیت‌کوین می‌شود.

برای این منظور، Log Scale از نوشته‌های برایان اندرسون در مورد پیش‌بینی‌های سال 2022 ریک ادلمن (Ric Edelman) برای بیت‌کوین استفاده کرد. به گفته اندرسون، ادلمن یکی از برجسته‌ترین رهبران فکری در زمینه مشاوره سرمایه‌گذاری و همچنین بنیانگذار موتورهای مالی Edelman است. تقریباً تمام پیش‌بینی‌های ادلمن از سال 2021 درست بود و امسال او پیش‌بینی‌های بزرگی دارد. او پیش‌بینی کرد که تا پایان سال، (1) یک سوم آمریکایی‌ها صاحب بیت‌کوین خواهند شد و (2) مشاوران مالی بین 3 تا 5 درصد تخصیص بیت‌کوین را توصیه خواهند کرد.

با این اعداد، مدل ارزش گذاری Log Scale فقط به اعداد متصل است و نتیجه آن این است که ارزش بازار بیت‌کوین امسال می تواند 11 تریلیون دلار افزایش می‌یابد.

چرا ایالات متحده برای بیت کوین دوستانه خواهد بود

اکثر مردم فکر می‌کنند که دولت ایالات متحده با پذیرش بیت‌کوین مبارزه خواهد کرد. اما Log Scale توضیح داد که چرا این مبارزه بی اثر خواهد بود. وی گفت که مشوق‌های بیت‌کوین دقیقاً به همان روشی کار می‌کنند که بقیه افراد روی تنظیم‌کننده‌ها کار می‌کنند. ما در حال حاضر شاهد ناکارآمدی قوانین دولتی در اوکراین و روسیه هستیم، زیرا سیاست‌های دوستانه بیت‌کوین به دلیل اینکه افراد ثروتمند و قدرتمند در این کشورها دارای مقدار زیادی بیت‌کوین هستند، به وجود آمده‌است.

اگر دولت ایالات متحده نگران از دست دادن مزیت ارزی فرضی خود باشد، خرید بیت‌کوین و حمایت از دلار برای آنها به اندازه کافی آسان است. اگر انتخاب بین از دست دادن سلطه جهانی دلار یا خرید بیت‌کوین باشد، انتخاب آسانی است. در واقع هیچ نقطه ضعفی برای دولت ایالات متحده در این سناریو وجود ندارد. گزینه دیگر این است که دولت ایالات متحده با بیت‌کوین بجنگد و تحریم‌هایی را اعمال کند که از نظر سیاسی برای یک سوم آمریکایی‌هایی که ممکن است تا پایان سال صاحب بیت‌کوین شوند، چندان خوشایند نباشد.

Log Scale گفت که Gary Gensler، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) یکی از تحسین‌کنندگان بزرگ ساتوشی است. قبل از اینک وی رئیس SEC شود، دوره‌ای در مورد بیت‌کوین و فناوری بلاکچین را در دانشگاه MIT تدریس کرد. یکی از ویژگی‌های برجسته Gensler نسبت به سایر گزینه های SEC این است که او متخصص و عاشق بیت‌کوین است.

سیاست فدرال رزرو

مردم فکر می‌کنند فدرال رزرو با افزایش نرخ بهره، بازار را از بین می‌برد. با این حال، بینش قدرتمند این است که بازارها در کنترل هستند، نه فدرال رزرو. کار فدرال رزرو این است که پیش‌بینی کنند بازار در شش تا دوازده ماه، گاهی اوقات 24 ماه کجا خواهد بود و سپس روایتی را برای سیاست پولی خود قرار دهند تا جلوتر از آن حرکت بازار باشد. بیشترین کاری که فدرال رزرو می‌تواند انجام دهد این است که سعی کنند احساسات بازار را شکل دهد.

اگر واقعاً آن‌طور که تصور می‌شود، ابزارهای پولی تحت تاثیر فدرال رزرو بودند آن‌وقت فدرال رزرو به چنین کلام دقیقی نیاز نداشت و یا انقدر سردرگمی در مسیر تورم و اقتصاد وجود نداشت. اگر ابزارهای پولی تحت کنترل فدرال رزرو بود در آنصورت فدرال رزرو فقط با تنظیم اعداد می‌توانست به اقتصاد مورد نظر برسد. اما همانطور که میبینیم اینگونه نیست.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *