11 اردیبهشت, 1403 | April, 30, 2024
اخبار منتخب سردبیر

چگونه اندرو یانگ قصد دارد واشنگتن را با DAO تغییر دهد؟

اندرو یانگ، نامزد ریاست جمهوری 2020 و نامزد شهرداری نیویورک در سال 2021، با یک اقدام جدید بازگشته است: یک DAO (سازمان مستقل غیرمتمرکز) که قصد دارد از خزانه کریپتو خود برای احیای دموکراسی آمریکایی استفاده کند.

یانگ در آخرین اپیزود پادکست gm Decrypt راجع به این پروژه که به نام Lobby3 DAO شناخته می‌شود صحبت کرد. وی توضیح داد که در زمانی که حدود 90 درصد آمریکایی‌ها در مناطق کاملاً جمهوری‌خواه یا دموکرات زندگی می‌کنند که نمایندگان آن‌ها بر “صندلی امن” تکیه زده‌اند و انگیزه کمی برای گوش دادن به صداهای خارج از حزب خود دارند چطور Lobby3 DAO فرصت‌های جدیدی را برای شهروندان فراهم می‌کند تا بر روند سیاسی تأثیر بگذارند.

یانگ گفت، DAO‌ها میتوانند ویژگی یک دموکراسی قرن بیست و یکم باشند:

«در دموکراسی روان مردم حق رای خود را در به افراد دیگری که ممکن است تخصص یا زمان بیشتری داشته باشند، اختصاص می‌دهند. منظورم این است که در حال حاضر، نهادهای دموکراتیک کنونی ما به این دلیل که واقعاً نماینده نیستند در حال فروپاشی هستند».

در عمل، این مستلزم آن است که Lobby3 از قدرت رای‌گیری سریع و مالی متمایز یک DAO برای هدایت پول به موضوعات مهم برای اعضای خود استفاده کند.

Lobby3 دارای دو سطح 0.07 ETH  یا 1 ETH است که افراد با پرداخت هر کدام از این هزینه‌ها می‌توانند به آن بپیوندند. سطح سوم برای مؤسسات و افراد با توان مالی بالا به حداقل 40 ETH برای پیوستن نیاز دارد.

DAO هنوز در حال جمع شدن است. بنابراین باید دید که عملیات روزانه آن شامل چه مواردی می شود، یا ابتدا چه مسائلی را اتخاذ خواهد کرد. Lobby3 می‌تواند همان ورودی‌هایی را ارائه دهد که اشخاص ثالث در بسیاری از کشورهایی که در سیستم دو طرفه دوتایی ایالات متحده قفل نشده‌اند، ارائه می‌دهد.

با توجه به اینکه چگونه رونق اخیر کریپتو میلیونرها و میلیاردرهای جدیدی را ایجاد کرده است که به دنبال تغییر نفوذ سیاسی خود هستند و تشکیلات سنتی واشنگتن را متخاصم یا بی‌تفاوت می‌دانند، Lobby3 یا پروژه‌های مشابه مبتنی بر DAO می‌توانند به‌موقع ثابت شوند.

اما اندرو یانگ همچنین دیدگاهی واقع‌بینانه‌ای دارد که توضیح می‌دهد که در زمانی که میانگین سنی در کنگره 58 سال است و بسیاری از سیاستمداران هنوز از ارتباط با کریپتو محتاط هستند رمزارزها چه دستاوردی می‌توانند داشته باشند. برای این منظور، او گفت:

«بسیاری از کارهای Lobby3 همچنان شامل «انجام کارها به روش قدیمی» با جلسات حضوری و ایجاد ائتلاف به منظور ایجاد اعتماد و حرکت است».

یانگ در مورد اینکه چقدر می‌تواند با قدرت  ارزهای دیجیتال را وارد واشنگتن کند، گفت:

“موردی که من مطرح می‌کنم این است که این طرح می‌تواند نیروی قدرتمندی برای کاهش فقر برای میلیون‌ها نفر در آمریکا باشد. و این یک مورد بسیار بی خطر است.”

منبع: decrypt.co

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *