1 خرداد, 1403 | May, 21, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بنیانگذار ترون راه‌اندازی استیبل کوین غیرمتمرکز USDD را اعلام کرد

جاستین سان، بنیانگذار ترون (Tron)، راه اندازی یک استیبل کوین الگوریتمی غیرمتمرکز، USDD را اعلام کرد. سان این خبر را در توییتر به جامعه اعلام کرد. وی بیان کرد که استیبل کوین غیرمتمرکز جدید می‌تواند به تمرکززدایی متمرکزترین قلمرو جهان بلاک چین کمک کند.

طبق این اعلامیه، استیبل کوین غیرمتمرکز جدید از پنجم می در ترون در دسترس خواهد بود.

جزئیات استیبل کوین USDD

استیبل کوین جدید USDD متفاوت از استیبل کوین‌های سنتی مانند USD Coin (USDC) و تتر (USDT) عمل می‌کند که توسط فیات (USD) و سایر دارایی‌های نگهداری‌شده در یک حساب پشتیبانی می‌شوند. استیبل کوین جدید USDD یک استیبل کوین الگوریتمی، مشابه TerraUSD (UST) و Frax Finance (FRAX) خواهد بود. در ابتدا، USDD به عنوان یک توکن TRC در شبکه ترون صادر می‌شود.

استیبل کوین USDD از سیستمی مشابه با استیبل کوین‌های الگوریتمی استفاده می‌کند و پیوند خود را با دلار آمریکا حفظ می‌کند. Sun در توضیح مکانیزم استیبل کوین USDD اظهار داشت:

«هنگامی که قیمت USDD کمتر از 1 دلار است، کاربران و آربیتراژورها می‌توانند 1 USDD را به سیستم ارسال کنند و TRX به ارزش 1 دلار دریافت کنند. هنگامی که قیمت USDD بالاتر از 1 دلار است، کاربران و آربیتراژورها می‌توانند TRX به ارزش 1 دلار را به سیستم غیرمتمرکز ارسال کنند و 1 USDD دریافت کنند.

سان ادعا کرده است که الگوریتم USDD به استیبل کوین اجازه می‌دهد بدون توجه به شرایط حاکم بر بازار، پیوند خود را در برابر دلار حفظ کند.

اکوسیستم ترون

ترون طی سال‌ها با بیش از 87 میلیون کاربر زنجیره‌ای و حدود 3 میلیارد تراکنش در اکوسیستم خود رشد چشمگیری داشته است. عرضه در گردش ترون TRC-20 USDT اکنون از ERC-20 USDT فراتر رفته است و ترون را به بزرگترین شبکه استیبل کوین در جهان تبدیل کرده است. ترون بیش از 55 میلیارد دلار دارایی مالی دارد که شامل استیبل کوین‌های زنجیره‌ای می‌شود. همچنین ترون تراکنش‌های مالی به ارزش 4 تریلیون دلار را پرداخت و تسویه کرده است.

منبع: cryptodaily

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *