12 اردیبهشت, 1403 | May, 1, 2024
اخبار منتخب سردبیر

مقامات استرالیا دستورالعمل‌ها و نقشه‌های راه را برای مقررات صنعت کریپتو ارائه می‌کنند

سازمان مقررات احتیاطی استرالیا (APRA) انتظارات مدیریت ریسک اولیه را برای نهادهای نظارتی که با دارایی‌های کریپتو سروکار دارند و همچنین یک نقشه راه سیاست برای معرفی استانداردهای بیشتر طی سه سال آینده تعیین کرد.

همچنین APRA توصیه کرد که «رویکردهای احتمالی برای تنظیم محتاطانه استیبل کوین‌های پرداخت و سایر موارد» را بررسی خواهد کرد.

محبوبیت کریپتو در استرالیا در حال افزایش است. نظرسنجی‌ سایت Finder، تخمین‌ زد که ۱۸ درصد استرالیایی‌هایی ارز دیجیتال دارند.

با ورود شرکت ها و محصولات بیشتری به بازار، حرکات نظارتی در حال افزایش است. FTX ماه گذشته برنامه‌های خود را برای ورود به استرالیا اعلام کرد. چهار صادرکننده ETF توافق کرده‌اند که الزامات حاشیه را برای فهرست‌کردن محصولات جدید مرتبط با کریپتو در Cboe استرالیا پوشش دهند.

پذیرش بلاک چین

موسسات مالی سنتی و سازمان‌های دولتی نیز از فناوری بلاک چین استقبال کرده‌اند.

طبق گفته خزانه‌داری، در اوایل سال جاری، سه بانک از چهار بانک بزرگ کشور شروع به صدور ضمانت‌نامه‌های بانکی دیجیتال برای اجاره املاک خرده‌فروشی کردند.

در آگوست سال گذشته، نیروی مرزی استرالیا آزمایشی را با استفاده از بلاک چین برای دیجیتالی کردن فرآیندهای تجاری با شرکای خود در سنگاپور با موفقیت به پایان رساند.

اما APRA تنها نهاد دولتی نبود که امروز اعلامیه‌های ارزهای دیجیتال را اعلام کرد. مرکز تحلیل و گزارش تراکنش های استرالیا (AUSTRAC)، آژانس اطلاعات مالی این کشور که مسئول نظارت بر تراکنش‌های مالی مرتبط با جرم و جنایت است همچنین دستورالعمل‌هایی را برای جلوگیری از سوء استفاده مجرمانه از ارزهای دیجیتال منتشر کرد.

دولت از مصرف کنندگان در برابر نوسانات بازار محافظت نخواهد کرد. اما سرمایه‌گذاران استرالیایی مطمئن خواهند بود که اگر از یک صرافی استرالیایی دارای مجوز استفاده کنند، می‌توانند به آن صرافی برای انجام تعهدات خود به مشتریان خود اعتماد کنند و از حمایت‌های مناسب برخوردار شوند.

منبع: The Block

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *