28 اردیبهشت, 1403 | May, 17, 2024
اخبار منتخب سردبیر

بیل میلر سرمایه‌گذار کهنه‌کار همچنان نسبت به بیت‌کوین خوش‌بین است

بیل میلر، سرمایه‌گذار مشهور، با وجود کاهش اخیر قیمت، همچنان نسبت به بیت کوین خوش‌بین است. او پنج‌شنبه در مصاحبه‌ای با CNBC تأیید کرد که بیت‌کوین بسیاری دارد و علی‌رغم فروش اخیر کریپتو، چیزی را نفروخته است.

میلر بنیانگذار Miller Value Partners است و در حال حاضر به عنوان رئیس و مدیر ارشد سرمایه گذاری آن فعالیت می‌کند. او صندوق‌های فرصت سهام و استراتژی درآمد شرکت را مدیریت می‌کند. قبل از Miller Value Partners، او یکی از بنیانگذاران Legg Mason Capital Management بود.

او توضیح داد که اگر بیت کوین به نصف قیمت فعلی خود کاهش یابد، به دلیل نوسانات آن تعجب نخواهد کرد.

با این حال، او تصریح کرد که گاهی اوقات چیزهایی را می فروشد تا فراخوان‌های مارجین را برآورده کند. او بدون اشاره به بیت‌کوین توضیح داد:

«من چیزهایی را فروخته‌ام تا به فراخوان‌های مارجین پاسخ دهم، زیرا همیشه در مارجین هستم و چیزی را می‌فروشم که برای من بسیار بسیار نقد است.»

در زمان نگارش این مقاله، بیت‌کوین با قیمت 30064 دلار معامله می‌شود که در 24 ساعت گذشته 1.5 درصد رشد داشته است، اما در هفت روز گذشته 15.5 درصد و در 30 روز گذشته تقریباً 25 درصد کاهش یافته است.

میلر در مورد از دست‌دادن پول سرمایه گذاران در بحبوحه فروش کریپتوها در هفته گذشته، گفت:

«اگر مردم پول زیادی را در حوزه کریپتو از دست داده‌اند [بخاطر این است که] در مورد چیزهایی که چیزی در مورد آنها نمی‌دانند حدس و گمان می‌زنند، به خصوص اگر از داشتن آنها شگفت‌زده‌شده باشند. آن‌ها پول خود را از دست داد زیرا اکثر ICOها [عرضه اولیه سکه] که در سال 2017 عرضه شد به صفر رسیده است.

با بیت کوین راحت هستم

طبق Coinmarketcap در حال حاضر تقریباً 20000 ارز دیجیتال وجود دارد. میلر گفت: همه به جز بیت کوین، از جمله اتریوم، رقابت دارند. او خاطرنشان کرد که تخصص لازم برای ارزیابی همه پروژه‌های رمزنگاری را ندارد اما «با بیت کوین راحت است».

همچنین میلر در پاسخ به این سوال  که آیا فکر می‌کند بیت‌کوین به قیمت 29000 دلار خریداری می‌شود؟ او جواب داد:

«من استدلال خوبی در مورد اینکه چرا 1٪ از ارزش خالص نقدینگی خود را در بیت کوین قرار نمی دهید نشنیده‌ام.»

وی افزود که این امر به ویژه اگر در کشورهایی مانند ونزوئلا، آرژانتین، لبنان، ترکیه، نیجریه، عراق، اوکراین و روسیه زندگی می‌کردید صادق است. این سرمایه گذار مشهور خاطرنشان کرد:

«وقتی که ایالات متحده تصمیم گرفت این کشورها را تحریم کند، روسیه 50 درصد از ذخایر خود را از دست داد.»

میلر قبلا BTC را «بیمه در برابر فاجعه مالی» نامیده‌بود.

منبع: Bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *