14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
اخبار منتخب سردبیر

مدیرعامل کوالکام : متاورس فرصتی بسیار بزرگ خواهد بود

  • کوالکام (Qualcomm)، یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان تراشه‌های موبایل است. این شرکت نسبت به آینده متاورس و آنچه ممکن است برای شرکت‌ها و مصرف‌کنندگان در این منطقه به ارمغان بیاورد، بسیار خوشبین است. کریستیانو آمون، مدیرعامل کوالکام معتقد است که اگرچه کارهای زیادی برای انجام دادن در فضای توسعه وجود دارد، اما این توسعه واقعی است و فرصت بسیار بزرگی را برای افراد درگیر به ارمغان خواهد آورد.

مدیرعامل کوالکام درباره آینده متاورس صحبت کرد

کریستیانو آمون، مدیر عامل شرکت کوالکام، در مصاحبه با Yahoo Finance اهمیتی که این شرکت به متاورس می‌دهد را توضیح داد. او در مورد آینده متاورس توضیح داد:

«این واقعی است، این یک فرصت بسیار بزرگ خواهد بود. بیش از یک دهه است که سرمایه‌گذاری در فناوری‌های اساسی را آغاز کردیم که امکان ادغام فضاهای فیزیکی و دیجیتال را فراهم می‌کند.»

از نظر آمون، متاورس به این معنی است که برای برنامه‌هایی که برای ارائه احساس متاورس برای اهداف مختلف ظاهر می‌شوند، نیاز به نرم‌افزار تخصصی وجود خواهد داشت.

یک بازار جدید

مدیرعامل کوالکام بر این باور است که می‌تواند بازار بزرگی برای گجت‌های پوشیدنی وجود داشته باشد که قادر به تقویت متاورس برای افراد در حال حرکت باشد. آمون بیان کرد:

«ما پیشرفت‌های مختلفی داریم تا در نهایت بتوانیم با عینک‌های واقعیت افزوده کاملاً فراگیر برای تلفن هوشمند شما همراهی ایجاد کنیم که در واقع شبیه [عینک‌های معمولی] است. من فکر می کنم این یک فرصت بزرگ است. می تواند به اندازه گوشی ها باشد.»

تراشه‌های ساخته‌شده توسط این شرکت، چندین دستگاه مورد استفاده در برنامه‌های متاورس را هدایت می‌کنند. خط Quest هدست‌های VR تولید‌شده توسط متا، و نسخه جدید و به‌روز‌شده Hololens، یک هدست واقعیت مجازی توسط مایکروسافت از جمله این دستگاه‌ها هستند. با این حال، افرادی نیز مخالف استفاده از ابزارهای پوشیدنی و فناوری های واقعیت افزوده به عنوان بخشی از متاورس هستند.

کن کوتاراگی، که توسط برخی به عنوان پدر اولین نسخه از کنسول بازی سونی پلی استیشن در نظر گرفته‌شده‌است، این ادغام گجت‌های پوشیدنی را در مفهوم فعلی متاورس نادرست می‌داند. برای کوتاراگی، متاورس بیشتر با استفاده از تکنیک‌های واقعیت افزوده مرتبط است که به کاربران اجازه می‌دهد بدون استفاده از ابزارهای پوشیدنی از دنیای کنونی لذت ببرند.

منبع: Bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *