14 اردیبهشت, 1403 | May, 3, 2024
مقالات منتخب سردبیر

متاورس چیست و چرا کسب و کارها به آن نیاز دارند؟

متاورس (metaverse) یکی از آخرین نوآوری‌ها در فضای کریپتو است. این یک دنیای مجازی است که در آن افراد می‌توانند آزادانه بدون موانعی که در دنیای معمولی تجربه می‌شود، تعامل داشته باشند. دارای ویژگی‌های زیادی برای بهبود تجربه کاربری است. برخی از این ویژگی‌ها، مانند فناوری بلاکچین، کمک بزرگی به تغییر شکل جهان خواهند کرد.

از آنجایی که متاورس یک دنیای مجازی است که مردم آن را برای غلبه بر محدودیت‌های دنیای طبیعی ساخته‌اند، فرصت‌های جدیدتری به همراه خواهد داشت. شرکت‌هایی که در زمینه متاورس فعالیت می‌کنند قصد دارند زندگی را برای مردم بهتر کنند تا حداکثر پذیرش را برای پروژه‌های خود داشته باشند. بنابراین از کاستی‌های دنیای کنونی و بیشتر از ساختارهای اقتصادی سرمایه‌گذاری می کنند.

حدود یک دهه پیش، ساتوشی ناکاموتو بیت کوین را معرفی کرد، یک سیستم پولی غیرمتمرکز که از فناوری بلاکچین پشتیبانی می‌کند. از آن زمان، فناوری بلاکچین در پروژه‌های دیگری که به امور مالی مرتبط نیستند، کاربرد داشته و به امنیت داده‌ها و سایر سوابق خصوصی کمک کرده است. در متاورس، بلاکچین نوآوری اصلی برای جلوگیری از نقض امنیت و محافظت از داده‌ها است.

همچنین بلاکچین اطلاعات زیادی را در مورد چگونگی پیشروی متاورس همراه با هوش مصنوعی ردیابی می‌کند. ترکیب این نوآوری‌ها می‌تواند کمک بزرگی به کسب‌وکارها باشد زیرا شانس بیشتری برای ردیابی مشتریان خود دارند. همچنین ارتباط و تعامل بین شرکت‌ها و مشتریانشان را افزایش می‌دهد. در نتیجه، تجارت الکترونیک در آنجا یک تجارت حاکم خواهد بود.

به دلایل فوق، شرکت های بزرگ و برخی سازمان های دولتی به متاورز پیوسته‌اند. شاید تا به حال فکر کرده باشید که پذیرش یک متاورس کاملاً تحقق‌یافته چه معنایی برای چشم انداز اقتصادی جهان دارد. در این مقاله اطلاعاتی در مورد اینکه چرا متاورس ممکن است یک تغییر‌دهنده بازی برای شرکت‌ها و اقتصاد جهانی باشد، آورده شده است.

فرصت‌های تجارت الکترونیک ارائه‌شده توسط متاورس

از زمانی که عصر اینترنت به دنیا آمد و اقلام  و کالاها در آنجا مبادله شدند، اقتصاد شاهد تغییرات اساسی بوده است. اکنون، متاورس از همان مفهوم پیوستن دو جهان به یکدیگر برای رشد اقتصادی بهره می‌برد و ممکن است تجارت الکترونیک را برای همیشه بازتعریف کند.

در زیر برخی از فرصت های تجارت الکترونیک در متاورس آورده شده است:

– ادغام تجارت آفلاین و آنلاین

پس از اینکه جهان یاد گرفت چگونه تجارت آنلاین و آفلاین را ادغام کند، کسب و کارها سودآورتر شدند. متاورس فرصتی برای سرمایه‌گذاری بدون موانعی که در دنیای معمولی مانند تدارکات و حواله‌های بین المللی وجود دارد، ارائه می‌دهد.

– مشارکت اقتصادی و ایجاد جامعه

مانند سایر فناوری‌های بلاکچین، متاورس نیز با هدف بهبود مشارکت افراد و گردآوری جوامع به شیوه‌ای بهتر است. برخی از افراد به دلیل مسائل مربوط به تدارکات، تجربه برخی از رویاهای خود را از دست می‌دهند، اما متاورس آن را از طریق حضور در همه جا حل می‌کند. با توجه به این عملکرد، مردم به روشی بهتر گرد هم می‌آیند و اقتصادهای دیجیتال بهتری ساخته می‌شوند.

– بهبود شخصی‌سازی اقلام برای فروش

فناوری بلاکچین تمام تراکنش‌های انجام‌شده در دفتر کل را ثبت می‌کند. با فناوری مناسب می‌توان به این اطلاعات دسترسی پیدا کرد اما اصلاح نشد. به این ترتیب، برندها می‌توانند شخصی‌سازی اقلام را برای مشتریان خاص بهبود بخشند. مشتریان همچنین می‌توانند محصولات را برای برآورده کردن بهترین نیازهای خود مدل‌سازی کنند که این یکی از عملکردهای اساسی متاورس است.

– تعامل بهتر بین برندها و مشتریانشان

برندها شانس بیشتری برای تعامل با مشتریان خود خواهند داشت. آنها می‌توانند نحوه انجام گردش‌های خرید مشتریان را پیگیری کنند و تجربیات خود را از طریق فناوری بلاکچین بهبود بخشند. آنها همچنین می‌توانند پیشنهادات شخصی‌تری ترتیب دهند که مشتریان خود را راضی نگه دارند.

– دسترسی جهانی

یکی از بهترین راه ها برای افزایش سودآوری یک کسب و کار، افزایش حضور آن در بازار است. متاورس این فرصت را ارائه می‌دهد زیرا در سطح جهانی در دسترس خواهد بود. به این ترتیب، مشاغل می توانند از تبلیغات و فروش محصولات خود به مشتریان جهانی لذت ببرند.

– شناخت بهتر مشتری

مطالعه عادات خرید مشتریان برای کسب و کارها و برندهای مستقر در متاورس آسان‌تر خواهد بود. آنها با توجه به این اطلاعات سرمایه‌گذاری می‌کنند و سود بیشتری خواهند داشت.

برندها می‌توانند با تبدیل‌شدن به اولین پذیرندگان متاورس و استفاده از فرصت‌های فوق، به سرعت خود را تثبیت کنند. آنها همچنین می‌توانند از تبلیغات شهودی در دنیای مجازی برای ایجاد نام خود در آنجا و در دنیای روزمره به طور همزمان برای به حداکثر رساندن سود خود استفاده کنند.

چگونه در متاورس سرمایه‎‌گذاری کنیم

روش‌های مختلفی برای سرمایه‌گذاری در متاورس وجود دارد. بیشتر این روش‌ها با سرمایه‌گذاری در شرکت‌هایی با پروژه‌های متاورس در حال توسعه سروکار دارند. می‌توان سرمایه‌گذاری در سهام متاورس، زمین متاورس و کریپتوهای متاورس را انتخاب کرد.

  –  سهام متاورس

کم ریسک‌ترین راه سرمایه‌گذاری در متاورس، نگهداری سهام شرکت‌های سهامی عام است که پروژه‌های مرتبط با متاورس دارند. این شرکت‌ها عمدتاً توسط تیم‌های واجد شرایط هدایت می‌شوند و نسبت به سرمایه‌گذاری مستقیم در متاورس ایمن‌تر هستند. برخی از شرکت‌هایی که در متاورس و سهام آنها سرمایه‌گذاری کرده اند عبارتند از:

پلتفرم‌های شرکت متا (نزدک: FB)، به رهبری مدیرعامل مارک زاکربرگ، از پیشگامان متاورس است. این شرکت 10 میلیارد دلار برای ساخت متاورس خود سرمایه‌گذاری کرد و طی گزارش‌های سه ماهه چهارم 2021، بازدهی 2 میلیارد دلاری از آن را اعلام کرد. متا همچنین قصد دارد به سرمایه‌گذاری بیشتر در متاورس ادامه دهد و از آنجا که یک شرکت سهامی عام است، بنابراین ریسک سرمایه گذاری مستقیم در متاورس را کاهش می‌دهد.

NVIDIA Corp (NASDAQ: NVDA): شرکت نرم‌افزاری و سخت‌افزاری NVIDIA Corp به دلیل کار بر روی رایانه‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته و گرافیک برای پشتیبانی از وظایف پیچیده و بازی‌ها شناخته‌شده‌است. به صورت عمومی در ایالات متحده معامله می‌شود و همچنین در حال توسعه متاورس خود است که آن را تبدیل به سهامی می‌کند که باید به آن توجه کرد.

مایکروسافت (NASDAQ: MSFT): مایکروسافت یکی از شرکت‌هایی است که در متاورس سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت Activision را با قیمت 69 میلیارد دلار خریداری کرد تا متاورس را در بزرگترین معامله چند ماه پیش خود دنبال کند. یکی از مزیت‌های سرمایه‌گذاری در سهام آن این است که ریسک کمی برای ضررهای هنگفت وجود دارد زیرا شخص مستقیماً در متاورس سرمایه گذاری نمی‌کند. این شرکت همچنین یک شرکت سهامی عام است که آن را به فرصتی بهتر از شرکت‌های خصوصی تبدیل می‌کند زیرا قوانین سختگیرانه شرکت ایالات متحده در مورد حمایت از سرمایه گذاران بر آن نظارت می کند.

– سرزمین متاورس

املاک و مستغلات همیشه یکی از سودآورترین فرصت‌های سرمایه‌گذاری بوده است که می‌توان به آن فکر کرد. به این دلیل است که زمین در صورت مراقبت و با توجه به مکانی که در آن قرار دارد همیشه ارزش پیدا می کند. همین مفهوم در متاورس، جایی که زمین‌های مجازی برای فروش در دسترس هستند، اعمال می‌شود.

این زمین‌ها می‌توانند طرح‌های سرمایه‌گذاری خوبی باشند، زیرا ممکن است به موازات رشد محبوبیت متاورس مورد نظر، ارزش کسب کنند. زمین‌های متاورس در طول راه‌اندازی اکثر متاورس‌ها برای حراج در دسترس هستند.

همچنین ارزان‌ترین راه برای سرمایه‌گذاری در زمین‌های متاورس است. فرض کنید زمین ها بدون اطلاع یک سرمایه‌گذار خریداری شده است. در آن صورت، سرمایه‌گذار می‌تواند رویه خاصی را که در وب‌سایت پلتفرم متاورس مورد علاقه‌اش ارائه شده است، دنبال کند و یکی را خریداری کند.

– توکن‌های متاورس

راه دیگر سرمایه‌گذاری در متاورس خرید و نگهداری توکن‌های متاورس و ارزهای دیجیتال است. آنها با افزایش ارزش متاورس ارزش پیدا می‌کنند زیرا در پلتفرمی که برای آن ایجاد شده‌اند یک ابزار مفید دارند.

برخی از بهترین رمزارزهای متاورس برای سرمایه‌گذاری عبارتند از:

  • MANA Decentraland
  • SAND Sandbox
  • AXS Axie infinity
  •  Enjin Coin (ENJ)

بانک های بزرگ به متاورس می‌پیوندند. چرا؟

بانک‌های بزرگی مانند گلدمن ساکس اخیراً به متاورس ملحق شده‌اند. سوال بزرگ این است که چرا این موسسات مالی سنتی تا این حد به چنین نوآوری علاقه‌مند هستند. گلدمن در طی اعلام رسمی پیوستن به متاورس، اظهار داشت که آنها معتقدند این یک نوآوری تریلیون دلاری در سال است.

این به این معناست که موسسات مالی فرصت‌هایی را در فراجهان برای توسعه بیشتر می‌بینند. این فرصت ها عبارتند از:

  • افزایش تجربیات مشتریان از طریق محتوای مجازی و تعامل بهتر بین آنها
  • قرار دادن کاربران در معرض دنیای دارایی‌های مجازی
  • افزایش سرعت تراکنش‌ها از طریق دارایی‌های دیجیتال و فناوری بلاکچین زیربنایی
  • برای پر کردن موقعیت‌های اعتبار‌سنجی برای ارائه خدمات در مواردی که اعتماد به اکوسیستم‌های اقتصادی دیجیتال متاورس مورد نیاز است.
  • برای شرکت در پروتکل های وام‌دهی بلاکچین رو به رشد.
  • سرمایه‌گذاران اولیه در فرصت‌های مالی که باید برای تحقق کامل متاورس توجه همه‌حانبه داشته باشند.

به دور از بخش اقتصادی، متاورس بر تمام بخش‌های دیگر تعاملات انسانی تأثیر می‌گذارد. اینحاست که چگونگی تأثیر متاورس بر سایر بخش‌های فعالیت‌های انسانی خود را نشان می‌دهد.

چگونه متاورس پارادایم ایجاد محتوا را تغییر خواهد داد؟

متاورس این مزیت را دارد که افراد از تمام دنیا را گرد هم می‌آورد. این ویژگی باعث می‌شود که تبلیغ‌کنندگان راحت‌تر جهش کنند زیرا اطلاعات نمایش داده شده به همه افراد می‌رسد. این ویژگی همچنین به دلیل سهولت نمایش محصولات و خدمات به پایگاه مشتریان، برای مشاغل و تولیدکنندگان محتوا بسیار مفید خواهد بود.

متاورس پارادایم تولید محتوا را از بسیاری جهات تغییر خواهد داد. برخی از این راه ها عبارتند از:

– حاکمیت غیرمتمرکز بر استعدادها

سازندگان محتوا توسط پلتفرم‌هایی که ادعای می‌کنند به آنها کمک می‌کنند مورد سوء استفاده قرار گرفته‌اند. به دلیل کمبود بودجه برای ایجاد زیرساختی که بتواند از کار آنها پشتیبانی‌کند، به پلتفرم‌هایی روی می آورند که از آنها درآمد کسب می‌کنند. اکنون، متاورس با معرفی غیرمتمرکزسازی که در آن سازندگان محتوا می‌توانند کار خود را به طور مؤثرتری بازاریابی، مدیریت و فروش کنند، این مشکل را حل خواهد کرد.

– گسترش بازار برای تولیدکنندگان محتوا

دسترسی به بازار همیشه موضوع مهمی برای سازندگان محتوا بوده است. دسترسی به بازار بدون تکیه بر پلتفرم‌های متمرکزی که از آنها سوء‌استفاده می‌کنند تقریبا غیرممکن است. با این حال، این موضوع با متاورس تغییر خواهد کرد زیرا افراد را بهتر به هم متصل می‌کند و سازندگان محتوا بازار را در اختیار خواهند داشت.

– دیجیتالی شدن محتوا

دزدی هنری و کپی رایت همیشه چالش بزرگی برای سازندگان محتوا بوده است. از آنجایی که متاورس یک دنیای مجازی است، محتوا قبل از اینکه بتواند راه خود را پیدا کند باید در قالب دیجیتال باشد. فرآیند دیجیتالی کردن محتوا مستلزم ایمن سازی آن با استفاده از فناوری بلاکچین و منحصر‌به‌فرد‌کردن آن از راه‌هایی مشابه NFT است. در نتیجه، دزدی هنری و کپی رایت در سطوح کنترل‌شده خواهد بود زیرا محتوای مشابهی در آنجا وجود نخواهد داشت.

– سهولت در تبلیغات

نکته اصلی متاورس گرد‌هم‌آوردن افراد و بهبود سرعت ارتباط است. مردم از این عملکرد لذت خواهند برد زیرا کنترل می‌کنند که کجا می‌خواهند باشند و چه چیزی را می‌خواهند پیدا کنند. تبلیغ‌کنندگان می‌توانند از این قابلیت استفاده کنند، زیرا تقریباً همه آگهی‌هایشان را می‌توانند ببینند.

چگونه متاورس بخش ارتباطات را تغییر خواهد داد

ارتباطات در هر اقتصادی بسیار مهم است، بنابراین متاورس باید مدت‌ها قبل از سایر بخش‌ها بر آن تأثیر بگذارد. فناوری‌های زیربنایی هوش مصنوعی و بلاکچین مسئول تغییر شکل بخش ارتباطات خواهند بود.

در زیر برخی از روش هایی که متاورس می‌تواند بخش ارتباطات را بازسازی کند، آورده شده است:

حریم خصوصی داده‌ها: فناوری بلاکچین به عنوان یک دفتر کل دیجیتال عمل می‌کند که داده‌ها را به گونه‌ای ذخیره می‌کند که زنجیره بلوک‌های داده به خطر نیفتد. همه ارتباطات در متاورس تحت این فناوری خواهند بود و از این رو داده‌ها امن‌تر خواهند بود.

عدم تمرکز داده‌ها: سیستم‌های بلاکچین در متاورس برای تمرکززدایی بهینه شده‌اند. این بدان معنی است که داده‌ها بدون ترس از تغییر توسط اهداف مخرب، به صورت ایمن ذخیره می‌شوند.

مکانیسم‌های اجماع: سیستم‌های غیرمتمرکز ضمن ایجاد تغییرات، به اجماع نیاز دارند. متاورس از این فناوری برای جلوگیری از مواردی مانند نشت و تخریب مخرب اطلاعات استفاده خواهد کرد.

سرعت انتقال داده بیشتر: برای اینکه متاورس به درستی کار کند، باید به شبکه‌های پرسرعت متصل شود. چنین فناوری‌هایی در حال حاضر در حال ظهور هستند و شرکت‌هایی مانند SpaceX آخرین فناوری Starlink خود را ارائه می‌دهند که سرعت تراکنش داده قابل تحسینی دارد و از چنین سرعتی در متاورس نیز لذت خواهد برد.

وقتی صنعت هنر با متاورس ملاقات می‌کند چه چیزی باید انتظار داشت

صنعت هنر و اقتصادهای دیجیتال اکنون جدایی‌ناپذیر به نظر می‌رسند. با NFTها، صنعت هنر در بسیاری از جنبه‌ها، از جمله حقوق دیجیتال، بازار بزرگتر، سود بیشتر و توزیع بهتر، به‌ طو ر‌قابل‌ توجهی بهبود یافته است.

در متاورس، صنعت هنر یکی از برجسته‌ترین برندگان خواهد بود. هنر دیجیتال خواهد بود و تمام فعالیت‌ها در آنجا مجازی خواهد بود. برخی از تغییراتی است که می‌توان انتظار داشت در صنعت هنر در متاورس ایجاد شوند عبارتند از:

متاورس های NFT: متاورس های NFT اگرچه این ممکن است جدید به نظر برسد، اما اینطور نیست. برخی از متاورس‌ها به عنوان متاورس های NFT ساخته می‌شوند که در آن افراد می‌توانند هر NFT را که تا به حال به آن فکر کرده اند، ضرب کرده و معامله کنند. چنین متاورس‌هایی به عنوان پرسودترین بازار برای هنرمندان عمل خواهند کرد. Yuga Labs، خالق BAYC، قبلاً این مفهوم را به چنین متاورسی معرفی کرده است.

گالری‌های مجازی: افراد ثروتمند و دیگرانی که مجذوب آثار هنری هستند، عاشق بازدید از گالری‌ها در دنیای واقعی هستند. با این حال، بسیاری از آنها به دلیل مشکلات لجستیکی یا دریچه‌های کوچکی که گالری‌هایی که آثار هنری سطح بالایی دارند ارائه می‌دهند، از دست می دهند. متاورس این مسائل را حل خواهد کرد زیرا مردم به همه رویدادهای اجتماعی از جمله تماشای گالری دسترسی برابر خواهند داشت.

گالری‌ها به عنوان تاسیسات مجازی که NFT‌هایی را که می‌توان در دنیای واقعی خریداری و در کیف‌های دیجیتالی ذخیره کرد، در دسترس خواهند بود. چنین عملکردی از طریق هنر پلی بین دنیای مجازی و دنیای طبیعی ایجاد خواهد کرد.

– نمایش‌های مجازی مد و طراحی

نمایش مد و طراحی مشابه گالری‌های مجازی برگزار می‌شود. مردم این شانس را خواهند داشت که به صورت مجازی در نمایشگاه‌ها شرکت کنند و لباس‌هایی را که به نظرشان جذاب هستند از آواتارهای روی باند فرودگاه خریداری کنند. لباس‌ها برای ذخیره در کیف پول‌های دیجیتالی توکنیزه می‌شوند. تهیه بلیت نمایش‌های مد نیز بر NFTها تکیه می‌کند.

– عدم تمرکز استعدادها

هنرمندان از طریق تمرکززدایی خدمات خود بیشترین بهره را از متاورس خواهند برد. آن‌ها نیازی ندارند که مردم به سازمان‌های متمرکز برای فروش آثار هنری از طرف خود متکی باشند. بازار آماده خواهد بود و تبلیغات بسیار در دسترس خواهد بود و منجر به رفع نیاز به شخص ثالث در طول بازاریابی می شود.

– سود بیشتر برای هنرمندان

نمادسازی هنر امتیاز بزرگی خواهد بود زیرا دزدی هنری با آن انجام خواهد شد. همچنین سهولت دسترسی به بازار از طریق تبلیغات و فروش مستقیم به مشتریان باعث سود بیشتر آثار هنری برای هنرمندان خواهد شد.

Metaverse، واقعیت مجازی چگونه می تواند بخش آموزش را تغییر دهد

بخش آموزش توسط متاورس به طور گسترده تغییر شکل خواهد داد. از آنجایی که همه چیز به صورت مجازی انجام خواهد شد، نیاز به مدارس فیزیکی وجود نخواهد داشت. مدارس ممکن است در متاورس وجود داشته باشند که در آن هرکس آواتارهایی برای ارائه خواهد داشت. آموزش غیررسمی نیز در متاورس باز خواهد گشت که هر دانش آموز می‌تواند به هر گونه مطالب آموزشی که می‌خواهد به تنهایی یاد بگیرد دسترسی داشته باشد و به صورت الکترونیکی گواهی‌نامه دریافت کند.

آموزش غیررسمی نیز از طریق کارآموزی مورد بررسی قرار می‌گیرد، زیرا افراد مهارت‌هایی را از تماشای کار دیگران و امتحان کردن آن‌ها در مقابل انتخاب می‌کنند. حتی اگر فرصت‌های بی‌پایانی برای بخش آموزش در متاورس وجود دارد، ممکن است چالش بزرگی برای آموزش رسمی باشد زیرا دانش‌آموزان ممکن است به دلیل حواس‌پرتی بیشتر از مدرسه فرار کنند. معلمان همچنین ممکن است شغل خود را از دست بدهند و آواتارهای هوش مصنوعی جایگزین شوند.

چگونه متاورس به تکامل بخش پزشکی کمک خواهد کرد

واقعیت مجازی به طور قابل توجهی بخش پزشکی را تغییر می دهد، اما نه برای نیازهای فیزیکی مانند بستری‌شدن در بیمارستان.

نحوه تغییر بخش پزشکی در متاورس

  • بیماری های جزئی به صورت مجازی وزیت می‌شود و نسخه هایی برای بیمار تجویز می‌شود تا به طور فیزیکی داروی خود را جستجو کند.
  • محققان پزشکی کار آسان‌تری خواهند داشت زیرا هوش مصنوعی و فناوری های بلاکچین به استخراج اطلاعات جدید و ذخیره ایمن آن‌ها کمک می کند.
  • جلسات درمان سریعتر خواهد بود زیرا نیاز به صف و زمان انتظار با اتصال افراد به متخصصان موجود در سراسر جهان از بین می‌رود.
  • سوابق پزشکی تاریخی با ایمنی بیشتری نگهداری می‌شوند و امتیازات پزشک و بیمار از طریق هوش مصنوعی و فناوری بلاکچین نظارت می‌شود.

شرکت‌های بزرگ با متاورس چه می‌کنند؟

به نظر می‌رسد که متاورس با فرصت‌های زیادی در حال درخشش است. در نتیجه، سازمان‌های بزرگ برای ساختن خود یا سرمایه‌گذاری در آن‌ها به سوی متاورس هجوم می‌آورند.

برخی از شرکت‌های بزرگ درگیر با متاورس و کارهایی که در آنجا انجام می دهند عبارتند از:

– متا

متا به عنوان شرکت مادر برخی از بزرگترین پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، نیرویی است که می‌توان روی آن حساب کرد. این شرکت ساخت یک پروژه متاورس به ارزش 10 میلیارد دلار را تایید کرده است و همچنان قصد دارد بودجه بیشتری را سرمایه گذاری کند.

– NVIDIA

این یک شرکت معروف است که با فناوری‌های مرتبط با سیستم‌های کامپیوتری سروکار دارد. همچنین در حال ساخت یک متاورس است، که به نظر می رسد بسیار عالی باشد زیرا این شرکت بر روی گرافیک بهتر و عملکرد کامپیوتری تمرکز دارد.

– مایکروسافت

بیل گیتس، مدیر عامل مایکروسافت، مخالف بیت کوین است زیرا در مصاحبه با CNBC حتی آن را طلای احمقانه نامید. با این حال، در همان مصاحبه، او اشاره کرد که شرکتش به متاورس چشم دوخته است. چندی پیش، اکتیویژن را با قیمتی شگفت انگیز 69 میلیارد دلار خریداری کرد تا از آن در ساخت متاورس استفاده کند.

– نایک

این شرکت پوشاک ورزشی تمام تلاش خود را می کند تا زودتر از رقبای خود مانند آدیداس در متاورس پیشرفت کند. این شرکت قبلا کفش‌های ورزشی NFT را برای ارائه در متاورس توسعه‌داده و تعدادی از آنها را فروخته‌است. همچنین یک پروژه متاورس در حال توسعه به نام نیکلند دارد.

– گلدمن ساکس

یکی از بزرگترین بانک های وال استریت است بودن گلدمن را از پیگیری جدیدترین نوآوری ها باز نمی دارد. اخیراً یک سالن در متاورس دسنترالند برای مردم برای رفتن و دریافت مشاوره مالی خریداری کرده است. همچنین متاورس را به عنوان یک فرصت تریلیون دلاری در نظر می‌گیرد.

– اتم

اتم به عنوان یک شرکت سازماندهی وقایع و رویداد در بمبئی، قصد دارد دامنه فعالیت خود را گسترش دهد و رویدادها را در سراسر جهان پوشش دهد. در نتیجه، یک سالن در متاورس Decentraland خریداری کرده است که در آن قصد دارد رویدادهای آینده خود را میزبانی کند. سایر شرکت‌های رویداد بزرگ ممکن است مراحل Atom را دنبال کنند زیرا متاورس یک فرصت واقعی برای میزبانان رویداد است.

نظر چهره های عمومی در مورد متاورس چیست؟

بسیاری از افراد در مورد متاورس صحبت کرده‌اند. اگرچه آنها نظرات شخصی هستند، اما برخی از این افراد بسیار آگاه هستند و خوب است که با نظرات آن‌ها آشنا شوید:

ایلان ماسک: ماسک معتقد است که به دلیل نبود فناوری مناسب، سال‌ها تا ورود به متاورس فاصله داریم.

حییم اسرائیل: حییم استراتژیست بانک آمریکا است و او را به یکی از مهم‌ترین افراد در بخش مالی تبدیل می کند. او در دسامبر 2021 گفت:

«من معتقدم که این متاورس یک فرصت بزرگ است،»

بیل گیتس: مدیر عامل مایکروسافت امید زیادی به آینده متاورس دارد. او همچنین مدتی قبل در پست وبلاگ خود با اشاره به متاورس گفت:

«طی دو یا سه سال آینده، من پیش‌بینی می‌کنم که بیشتر جلسات مجازی از شبکه‌های تصویر دوربین دوبعدی… به متاورس، فضایی سه‌بعدی با آواتارهای دیجیتالی منتقل می‌شوند.»

کلمه پایانی

در حالی که واضح است که متاورس هنوز در مراحل اولیه خود است، سوال بزرگ این است که آینده چه چیزی برای متاورس به ارمغان خواهد آورد. این نوآوری تقریباً بر هر بخش از تعامل انسانی تأثیر می گذارد و آن را برای انتقاد مستقیم و حمایت در سطح جهانی باز می کند. بیشتر افراد در فناوری فکر می‌کنند که این امکان‌پذیر است، اما ما فناوری مناسب را برای هدایت آن از دست می دهیم.

این ادعا درست است زیرا ایلان ماسک می گوید که تماشای صفحه نمایش در تمام طول روز با هدست ممکن است خسته کننده باشد. ماسک همچنین معتقد است که تراشه‌های پیوند عصبی بهتر عمل می‌کنند زیرا سیگنال‌های الکتریکی را به مغز می‌فرستند و باعث می‌شوند که به گونه‌ای عمل کند که گویی در بعد دیگری است. از آنجایی که این فناوری هنوز تا تحقق فاصله دارد، تنها ابزار موجود برای ورود به متاورس هدست های AR/VR است.

حتی با وجود ترسی که در مورد این نوآوری وجود دارد، بهتر است شروع به اتخاذ امن‌ترین استراتژی‌ها برای سرمایه‌گذاری در متاورس کنید. متاورس مزایا و فرصت‌های زیادی را برای مؤسسات ارائه می‌کند که معمولا نادیده‌گرفته‌می‌شوند. این سازمان‌ها در حال حاضر اجرای استراتژی خود برای سرمایه‌گذاری در متاورس را آغاز کرده‌اند. برخی مشغول ساخت متاورس‌های خود هستند در حالی که برخی دیگر در حال سرمایه‌گذاری بر روی متاورس‌هایی مانند سازمان‌هایی که وارن بافت می‌سازند هستند.

ایمانی که این مؤسسات به شانس ایجاد‌شده توسط متاورس دارند باید به سرمایه‌گذاران فردی سیگنال دهد که شروع به ساخت پرتفوی خود با دارایی‌های مرتبط با متاورس کنند. چنین دارایی‌هایی با سهام، ETFها، کریپتوها، زمین‌های متاورس که با قیمت‌های نسبتا پایین فروخته‌می‌شوند در دسترس هستند.

با این حال، سرمایه‌گذاران باید بیاموزند که چگونه از طریق ایجاد پرتفوی‌های پایدار در متاورس سرمایه‌گذاری کنند. از آنجایی که متاورس و فضای کریپتو هنوز در مراحل اولیه توسعه خود هستند، بهتر است به تحقیق در مورد آنها ادامه دهید.

منبع: crypto.news

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *