14 اردیبهشت, 1403 | May, 2, 2024
اخبار منتخب سردبیر

استیبل کوین الگوریتمی از DEUS Finance ارزش دلاری خود را از دست داد و 30 درصد سقوط کرد

با کاهش شدید توکن DEI الهام گرفته از Terra DEUS Finance، یک استیبل کوین الگوریتمی دیگر، پیوند دلاری خود را از دست داد.

استیبل کوین DEI در حال حاضر پس از بازگشت از پایین‌ترین سطح تاریخ 0.55 دلاری که در 16 می ثبت شده بود، با 0.66 دلار معامله می‌شود.

اگرچه DEI از بسیاری جهات به UST Terra شباهت دارد، استیبل کوین DEUS Finance دارای وثیقه است (برخلاف UST).

Deus Finance از دو توکن به نام‌های DEUS و DEI استفاده می‌کند. اولی توکن حاکمیتی بومی پروژه است و دومی استیبل کوین دلاری آن است.

کاربران همیشه می‌توانند با واریز وثیقه به ارزش 1 دلار، 1 DEI را ضرب کنند. وثیقه می‌تواند USDC Circle، Fantom FTM، MakerDAO DAI، رپد بیت کوین یا ترکیبی از DEUS و USDC باشد. نسبت وثیقه بین USDC و توکن بومی DEUS 80٪ است.

پیوند دلاری DEI بسیار شبیه به UST Terra متوازن شده‌است و از مکانیزم مشابهی بین DEUS و DEI استفاده می‌کند.

در حین ضرب DEI، وثیقه DEUS سوزانده‌می‌شود (فرآیندی برای حذف توکن ها از گردش) مگر اینکه شکل دیگری از وثیقه استفاده شود (مثلاً USDC، FTM یا WBTC). هنگام بازخرید DEI برای وثیقه اصلی، توکن‌های DEUS نیز در کنار وثیقه اصلی ضرب می‌شوند.

اگر بخواهید DEI را فقط با استفاده از USDC به عنوان وثیقه ضرب کنید، به عنوان مثال، هنگامی که سرمایه خود را بازخرید می کنید، 80٪ USDC و 20٪ در DEUS دریافت خواهید کرد.

بازخرید فرآیند مبادله استیبل کوین با وثیقه آن است

اگر قیمت DEI بالاتر از 1 دلار باشد، کاربران می‌توانند 1 DEI را با استفاده از وثیقه 1 دلاری ضرب کرده و آن را در بازار بفروشند تا مابه التفاوت را به عنوان سود بگیرند.

اگر DEI کمتر از یک دلار باشد، کاربران می‌توانند یک DEI را با قیمت کمتر از یک دلار در بازار آزاد بخرند و آن را با 1 دلار وثیقه در USDC و DEUS بازخرید کنند.

طی دو ماه گذشته، اکوسیستم مالی DEUS متحمل دو حمله وام فوری شد که منجر به ضرر بیش از 30 میلیون دلاری شد.

در کنار استیبل کوین، توکن DEUS امروز صبح 45 درصد کاهش یافت و به 162 دلار در هر توکن رسید. بر اساس داده‌های CoinMarketCap، اکنون از بالاترین رقم تاریخ 813,282,694 دلار با قیمت 264 دلار معامله می‌شود.

بر اساس داده‌های DEUS Finance، این دو عامل ارزش وثیقه استیبل کوین را کاهش داد و بنابراین نسبت وثیقه را به 43 درصد کاهش داد.

با نسبت وثیقه بسیار پایین، بازخرید برای DEI بسیار دشوار می‌شود زیرا سرمایه کافی برای پشتوانه استیبل کوین وجود ندارد.

اکنون که استیبل کوین DEI بسیار کمتر از 1 دلار معامله می‌شود، بسیاری از کاربران از فرصت آربیتراژ برای خرید استیبل کوین در صرافی‌ها و بازخرید آنها برای وثیقه یک دلاری استفاده کرده‌اند.

برای کاهش خطرات سقوط، تیم مالی DEUS روند بازخرید را متوقف کرده است تا به تثبیت سکه کمک کند. آنها همچنین اعلام کردند که سکه را به طور کامل وثیقه می‌کنند.

منبع: decrypt

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *