29 اردیبهشت, 1403 | May, 18, 2024
اخبار منتخب سردبیر

رگولاتورهای بازار جهانی یک نهاد مشترک برای هماهنگ کردن قوانین کریپتو راه‌اندازی می‌کنند

مدیران ارشد سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار (IOSCO) در این هفته درباره مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال بحث کردند. اعضای سازمان جهانی بیش از 95 درصد از بازارهای اوراق بهادار جهان را در بیش از 130 حوزه قضایی تنظیم می‌کنند. به گزارش رویترز، اشلی آلدر، رئیس IOSCO، با تاکید بر نیاز به یک گروه جهانی برای همسویی با قوانین کریپتو، گفت که رگولاتورهای بازار جهانی احتمالاً ظرف سال آینده یک نهاد مشترک را برای هماهنگی بهتر مقررات ارزهای دیجیتال راه‌اندازی خواهند کرد.

کریپتو به عنوان یکی از سه C بسیار مهم است

آلدر با اشاره به اینکه تنظیمات مشابهی برای تامین مالی آب و هوا وجود دارد، از جمله یکی از راه‌اندازی‌های کشورهای G20، توضیح داد:

«در حال حاضر چنین چیزی برای کریپتو وجود ندارد … اما من فکر می‌کنم اکنون کریپتو به عنوان یکی از سه C (کووید، آب و هوا و کریپتو) دیده‌می‌شود، بنابراین بسیار بسیار مهم است.»

رئیس IOSCO با اشاره به رونق ارزهای دیجیتال، از جمله بیت کوین، گفت که کریپتو در دستور کار قرار گرفته و به یکی از سه حوزه کلیدی تبدیل شده است که مقامات روی آن تمرکز کرده اند.

وی خاطرنشان کرد که چندین خطر مرتبط با رمزنگاری وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد، و افزود که تنظیم‌کننده‌ها در برخی از حوزه‌های خطر کلیدی از جمله امنیت سایبری، انعطاف‌پذیری عملیاتی و عدم شفافیت در اکوسیستم کریپتو عقب هستند.

مارتین مولونی، دبیر کل IOSC، در نشست عمومی سالانه انجمن بین المللی مبادلات و مشتقات این هفته گفت:

«ما در آستانه یک چیز جدید، چیز مهم و چیزی هستیم که نیاز به کار زیادی دارد. لازم نیست یک توپ کریستالی داشته باشم تا بتوانم بگویم، آیا ارز دیجیتال تا 20 سال دیگر وجود خواهد داشت؟» این مهم نیست. همانطور که می‌بینید، من می‌دانم که به اندازه کافی این صنعت توسعه یافته‌است که ما باید طوری رفتار کنیم که انگار تا 20 سال دیگر ادامه خواهد داشت. ما باید آن را جدی بگیریم.»

دبیر کل از صنعت کریپتو خواست تا با رگولاتورها تعامل داشته باشد و اظهار داشت:

«از نبوغ خود استفاده کنید. از فناوری خود برای حل مشکل نظارتی استفاده کنید. به جای اینکه به ما بگویید که دست برداریم، که نمی‌خواهید با مشکل نظارتی درگیر شوید.»

منبع: bitcoin.com

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *