28 اردیبهشت, 1403 | May, 17, 2024
اخبار منتخب سردبیر

منتقدان می‌گویند استیبل کوین‌های الگوریتمی «فاجعه‌ای در انتظار وقوع هستند»

استیبل کوین های الگوریتمی که به دنبال تقلید از امنیت دلار هستند اخیراً توسط منتقدان به عنوان بمب‌های ساعتی شناخته شده‌اند.

افزایش اخیر در محبوبیت موسوم به «استیبل کوین های الگوریتمی» باعث سر و صدا در جامعه کریپتو شده‌است که منجر به بحث‌های جدی در مورد کاربرد آنها برای بازار کریپتو شده‌است.

استیبل کوین‌های الگوریتمی به عنوان نسل جدیدی از رمزارزها هستند که به دنبال تکرار ثبات دلار هستند. آنها به عنوان خویشاوندان قوی استیبل کوین‌های سنتی، مناقصه قانونی مجازی هستند که بر اساس حفظ ارتباط با یک ارز معمولی، معمولاً دلار، ساخته‌شده‌اند. با این حال، منتقدان می‌گویند که آنها فاجعه‌ای هستند که در انتظار وقوع هستند. آنها توکن‌های رمزنگاری هستند که از الگوریتم‌های تثبیت قیمت برای ذخیره ارزش دارایی‌ها، معمولاً 1 دلار، استفاده می‌کنند. افزایش در ارزش دارایی‌ها منجر به عرضه توکن‌ها می‌شود، در حالی که توکن‌ها با کاهش ارزش دارایی‌ها کاهش می‌یابند.

حامیان و منتقدان استیبل کوین‌های الگوریتمی چه می‌گویند؟

حامیان استیبل کوین‌های الگوریتمی ادعا می‌کنند که آنها نسبت به استیبل کوین‌های سنتی برتری دارند زیرا یک نهاد متمرکز تنها آنها را اداره نمی‌کند. در عوض، آنها به طور مستقل با کمک یک شبکه مبتنی بر بلاک چین کنترل می‌شوند که به معامله‌گران در سراسر جهان برای پیوند آنها با دلار متکی است.

چنین ترتیبی، نظارت بر استیبل کوین‌های الگوریتمی را برای تنظیم‌کننده‌های دولتی چالش برانگیزتر می‌کند. این ویژگی خاص به عنوان یک مزیت حیاتی در نظر گرفته‌می‌شود که استیبل‌کوین‌های الگوریتمی را در محافل کریپتو محبوب می‌کند. در نتیجه، رگولاتورهای مستقر در ایالات متحده در ماه های اخیر بررسی دقیق خود را بر روی استیبل کوین‌ها، به ویژه سکه‌های دارای پشتوانه دارایی، افزایش داده‌اند.

استیبل کوین‌های الگوریتمی اساسا توسط هیچ دارایی پشتیبانی نمی‌شوند

منتقدان استیبل کوین‌های الگوریتمی ادعا می‌کنند که برخلاف استیبل کوین‌های سنتی، که ارزش آن ها توسط ارزش دلار در دارایی‌های واقعی پشتیبانی می‌شود، استیبل کوین‌های الگوریتمی اساسا توسط هیچ دارایی پشتیبانی نمی‌شوند. در عوض، آنها برای اتصال ارزش خود به دلار به الگوریتم‌ها یا مهندسی مالی وابسته‌هستند. بنابراین، عدم اطمینان زیادی در مورد ثبات آنها وجود دارد و آنها در یک حالت آسیب‌پذیری دائمی وجود دارند. بیشتر دارایی‌های دیجیتالی بدون وثیقه، ارزش خود را به یک دارایی ثابت، معمولاً دلار، مرتبط می‌کنند. با این حال، استیبل کوین‌های الگوریتمی فقط ارزش خود را حفظ می‌کنند زیرا معامله‌گران انتظار دارند که سکه‌ها در آینده ارزش خود را حفظ کنند. استیبل کوین‌های الگوریتمی به سطح معینی از تقاضا برای سرپا ماندن نیاز دارند. اگر تقاضا از یک آستانه معین فراتر رود، سیستم از هم می‌پاشد.

علاوه بر این، آنها بر اقدامات بازیگران مستقل در بلاک چین تکیه می‌کنند که فقط به منافع خود اهمیت می‌دهند. و در مواقع بحران، سکه‌ها می‌توانند مستعد دریافت اطلاعات نامشخص و نامطمئن باشند، که باعث ذهنیت جمعیت می‌شود که می‌تواند بر سیستم تأثیر بگذارد.

به گفته چارلز کاسکاریلا، مدیر عامل Paxos، توزیع کننده اصلی دلار بایننس (USD)، یک استیبل کوین رایج که از روش پشتوانه دارایی استفاده می‌کند، چالش برانگیزتر از توکن کردن آن است. او همچنین خاطرنشان می‌کند که استیبل کوین‌های الگوریتمی نشانه‌هایی از یک اتفاق خطرناک هستند که در شرف وقوع است.

در حالی که این یک نگرانی مشترک برای اعضای جامعه کریپتو بوده است، برخی همچنان در مورد پتانسیل استیبل کوین‌های الگوریتمی خوش بین هستند. به گفته سام کاظمیان، مالک Frax، یک استیبل کوین الگوریتمی که تا حدی توسط دارایی‌های رمزنگاری پشتیبانی می‌شود، استیبل کوین‌های الگوریتمی در حفظ ارتباط خود با دلار به طور فزاینده‌ای بهتر رشد می‌کنند و در نهایت می‌توانند از همتایان استیبل کوین سنتی خود پیشی بگیرند.

منبع: cryptoslate

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *