29 اردیبهشت, 1403 | May, 18, 2024
مقالات منتخب سردبیر

چگونه از کلاهبرداری ارزهای دیجیتال جلوگیری کنیم؟

یکی از بهترین راه‌ها برای محافظت از سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال، ایمن کردن کیف پول و انجام تحقیقات شخصی در مورد پروژه‌های موجود در بازار است.

هر چیزی که می‍شنوید را باور نکنید. هر ادعایی را که در مورد سرمایه‌گذاری مطرح می‌شود را بررسی کنید، به‌خصوص اگر آنقدر خوب به نظر می‌رسد که ممکن است درست نباشد یا وعده بازدهی کلان در یک دوره کوتاه را بدهد. همچنین، به کسی که شخصاً با شما تماس می گیرد، اعم از یک مقام دولتی، یک شخصیت عمومی یا غریبه، و درخواست پرداخت بیت کوین یا ارائه «فرصت سرمایه‌گذاری» به شما می کند، اعتماد نکنید.

در صورت امکان، احراز هویت دو مرحله ای را در کیف پول و صرافی ارز دیجیتال خود فعال کنید. علاوه بر این، هرگز کلید خصوصی یا عبارت بازیابی (seed phrase) کیف پول کریپتو خود را به کسی ندهید. اطلاعات کیف پول خود را در یک کیف پول سرد به صورت آفلاین نگه دارید.

آدرس وب سایت ها را دو یا سه بار بررسی کنید. به عنوان مثال، هنگام تلاش برای کلاهبرداری فیشینگ، کلاهبرداران URL (آدرس سایت) یک سایت معتبر را تکرار می‌کنند. کلاهبرداران حروف و اعداد را در URL جایگزین می‌کنند، مانند “l” برای “1” یا “0” برای حرف “O”. هر پیشنهادی که نیاز به هزینه اولیه دارد، صرف‌نظر از مبلغ باید رد شود، به‌خصوص اگر قیمت باید به ارزهای دیجیتال پرداخت شود.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *