1 خرداد, 1403 | May, 21, 2024
اخبار منتخب سردبیر

کاهش ارزهای دیجیتال و افزایش فلزات گرانبها و کالاهای جهانی

در حالی که قیمت ارزهای دیجیتال تا پایان هفته کاهش یافت، ارزش فلزات گرانبها، سهام انرژی و کالاهای جهانی در بحبوحه جنگ ادامه دار در اوکراین به شدت افزایش یافت. قیمت یک اونس طلای خوب به مرز 2 هزار دلار نزدیک شده است، قیمت‌های معیار زغال سنگ افزایش یافته است، ارزش آلومینیوم رکوردها را شکست و نیکل به بالاترین حد در 11 سال گذشته رسید.

بازارهای فلزات و نفت در حال افزایش هستند، ایلان ماسک تاکید دارد «زمان های فوق العاده خواستار اقدامات فوق العاده ای هستند»

در روز جمعه، بازارهای سهام سقوط کردند زیرا نزدک، NYSE، S&P 500 و میانگین صنعتی داوجونز روز را با رنگ قرمز بسته‌اند. درگیری در اوکراین همچنان سرمایه گذارانی را که نمی‌دانند چگونه با بازار زمان جنگ کنار بیایند، تکان می‌دهد.

علاوه بر این، پس از اینکه بازارهای ارزهای دیجیتال هفته گذشته عملکرد خوبی داشتند، پایان این هفته داستان متفاوتی بود، زیرا ارزش بازار جهانی کل اقتصاد کریپتو به زیر مرز 2 تریلیون دلار سقوط کرد. در زمان نگارش این مقاله اقتصاد کریپتو کمی بالاتر از 1.85 تریلیون دلار ارزش دلار است.

از سوی دیگر، طلا در 24 ساعت گذشته 1.76 درصد به ازای هر اونس طلای خوب 0.999 افزایش یافت. یک اونس نقره 0.999 هم امروز 2.37 درصد افزایش یافت. است. طلای فلزی گرانبها در بحبوحه درگیری در اوکراین عملکرد خوبی داشته است و طی 30 روز گذشته، اونس طلا 7.25 درصد ارزش دلار آمریکا را افزایش داده است. در 4 مارس، پیتر شیف اقتصاددان در توئیتی درباره جهش ارزش طلا همراه با قیمت نفت نوشت.

شیف گفت: «امروز طلا و نفت هر دو در بالاترین قیمت به یورو هستند. بانک مرکزی اروپا سال‌ها از پایین بودن تورم در منطقه یورو شکایت داشت. آنها متعهد به حل آن مشکل موجود بودند. خوب، به ECB تبریک می‌گویم، اکنون شما یک مشکل واقعی برای حل دارید.»

افزایش قیمت فلرات گرانبها

طلا تنها کالایی نیست که در این هفته مورد توجه ویژه سرمایه‌گذاران جهانی قرار گرفته‌است. به عنوان مثال، گزارش‌ها نشان می‌دهند که قیمت‌های معیار زغال سنگ در آسیا 46 درصد افزایش یافت و به بالاترین میزان از سال 2008 رسید. در چند روز گذشته، ارزش آلومینیوم رکوردها را شکست و نیکل تا 5.6 ​​درصد در این هفته جهش کرد.

قیمت مس در روز جمعه به بالاترین حد خود رسید و قیمت روی به بالاترین حد خود در 15 سال اخیر رسید. در مناطق خاصی از جهان، قیمت های الکتریکی به طور چشمگیری افزایش یافت و سهام خودروهای الکتریکی (EV) شروع به افزایش کرده‌است. در حالی که ممکن است سهام خودروهای برقی افزایش بیشتری داشته باشد و تسلا بتواند سود بیشتری کسب کند، ایلان ماسک از شرکت تسلا در توییتی درباره افزایش تولید نفت و گاز نوشت. ماسک گفت که نزدیک به نیم میلیون نفر این توییت را پسندیدند:

«از گفتن آن متنفرم، اما ما باید تولید نفت و گاز را فورا افزایش دهیم. زمان‌های فوق‌العاده اقدامات فوق‌العاده می‌طلبد.»

ماسک در ادامه افزود:

«بدیهی است که این امر بر تسلا تأثیر منفی می‌گذارد، اما راه حل‌های انرژی پایدار به سادگی نمی‌توانند برای جبران صادرات نفت و گاز روسیه فورا واکنش نشان دهند.»

علاوه بر ارزش سهام خودروهای برقی، فلزات گرانبها، و کالاهای خاص، ارزش اکثریت هر چیز دیگری در سهام در پایان هفته تکان خورد. شرکت‌های خاص و معروفی مانند مک‌دونالد و کوکاکولا در رسانه‌های اجتماعی مورد انتقاد قرار می‌گیرند که هنوز در مرزهای روسیه فعالیت می‌کنند. علاوه بر این، بسیاری از گزارش‌ها اشاره می‌کنند که «سیگنال‌های رکود در حال ظهور هستند». برخی از سرمایه‌گذاران منتظر سقوط دیگری در روز دوشنبه هستند.

منبع

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *